Dosedanji potek dogodkov je bil jasen: veliko hrupa o preveč žrtvah v prometu, nov ali dopolnjen zakon z višjimi kaznimi in malo ali nič pravimi rešitvami, nekaj manj žrtev leto ali dve, potem pa spet po starem. Tako kot je bilo pri predpredprejšnjem, predprejšnjem, pri sedanjem ZVCP . .
Prav žalostno je brati predlog novega ZVCP, ki napake ponavlja. Zgodba je spet enaka: višje kazni, sklicevanje na neprilagojeno hitrost, tolerantnost do alkohola. Pa čeprav se je znova in znova izkazalo, da višje kazni ne zaležejo. Glavno besedo pri tem ima očitno Ministrstvo za promet, kamor se je priselil bivši policist Zajc in od koder se je moral posloviti minister Božič (na srečo, škoda pa je, da niso odstrelili še vseh, zadolženih za prometno varnost), pa seveda SPV, kjer še vedno kraljuje že leta neuspešni Bojan Žlender. Denarne kazni, ki jih predlagajo, so astronomske, po višini primerljive z najvišjimi v Evropi, te pa so značilne za prometno najbolj neurejene države. Države, ki - to dokazuje zgodovina takih ukrepov - bodo tudi ostale neurejene. Ne zgledujemo se po Nemcih ali Avstrijcih (ali Angležih), ampak po Italijanih . .
In medtem ko tisti, ki naj bi se pri nas spoznali na prometno varnost (pa se očitno ne), stvar ‘rešujejo’ z visokimi denarnimi kaznimi (tudi zato, da bodo te bolele tudi premožnejše, ki naj bi si zdaj lahko zaradi boljšega finančnega stanja privoščili več), pozabljajo na daleč bolj preproste ukrepe. Bogatega direktorja tisočak evrov (kolikor vas bo stalo, če boste prezrli majhne, neopazne znake za cono 30 in zapeljali po njej malo hitreje od sicer dovoljene hitrosti v naseljih, to je 50 km/h) boli manj kot osem ur javnih del dnevno ves mesec. Tudi zapor zaleže bolj kot denar . .
Poleg tega so snovalci novosti pozabili na alkohol za volanom. Kje je obljubljena sprememba, da bomo vožnjo v močno alkoholiziranem stanju šteli za kaznivo dejanje. Zakaj tistih, ki jih očitno ne moremo odstraniti s ceste z odvzemom vozniškega dovoljenja (ker se veselo vozijo brez, si naberejo nekaj deset prekrškov in na koncu nekoga ubijejo), ne odstranimo z zaporno kaznijo? Ta naj ne traja mesec ali dva, ampak toliko, kolikor traja prepoved vožnje. Če je to deset let, pa deset let. In izgovori na škodo, ki bi mu jo s tem povzročili, so odveč, ko pomislimo, koliko škode takšni vozniki povzročijo vsako leto.
Žalostno je tudi, da so ‘odgovorni’ svoje popolno pomanjkanje znanja in morale dokazali s tem, ko so TV-oglase, ki promovirajo zbrano in odgovorno vožnjo, spremenili v nadaljevanje pogroma na preveliko hitrost (če bi pri nas obstajala resna statistika vzrokov nesreč, ta ne bi bila na prvih treh mestih), namesto da bi se lotili resnične težave: nezbrane, nekontrolirane in brezobzirne vožnje. Torej tistega, kar povzroča večino hudih nesreč pri nas.
Hitrost ni nevarna, dokler je pod nadzorom. Če je voznik nezbran, brezobziren ali slab, izpod nadzora uide tudi vse drugo, ne le hitrost . .
Dušan Lukič, odgovorni urednik