Tokrat sem si avtomobilski salon v Parizu ogledoval z drugačnimi očmi kot ponavadi. Na hitro, v pol dneva, bolj kot ne za popestritev dneva, polnega sestankov.
In prav zato (pa tudi zato, ker pred obhodom sejmišča nisem prebral nobenega izmed napovednikov, še Avtomagazinovega ne) sem si novosti ogledal tako rekoč skozi oči nekoga, ki jih vidi (in tiplje ter začuti) prvič. Res je, vmes je bilo nekaj izjem, nekatere od novosti sem in smo že preizkusili, a vseeno.
In prav zaradi tega občutka svežine in neobremenjenosti s kasnejšim pisanjem članka so se mi novosti kar same razvrščale v razrede.
Pa pojdimo najprej k tistim, ki so me pustili hladne (vrstni red je tule odvisen le od tega, na katerem razstavnem prostoru sem bil prej ali kasneje). Lancia Delta, recimo. A se s Thesisom niso dovolj (oblikovno) opekli? Nissan Pixo je enostavno preveč funkcionalen in premalo všečen očem, Kangoo BeBop pa njegovo pravo nasprotje – oba pa sprožita le eno vprašanje: zakaj že? Potem sta tu Hondin Jazz in Hyundai I20, majhna avtomobila, ki se niti ne trudita narediti vtisa, da sta kaj več, kot sta, tako kot se Toyotin Avensis (razen z obliko nosu) ne trudi pokazati, da gre za novega (in ne še vedno starega) Avensisa. Seat je pri Exeu izgubil (dobro) oblikovalsko smer, ki so jo obvladali doslej, pri Lexusu pa jim je z oglatim, masivnim zadkom uspelo 'uničiti' obliko IS 250C . . Da ne pozabim na Toyoto Urban Cruiser in Kio Soul: obema manjka uporabnega prostora (predvsem v prtljažniku) in duše . .
Potem je tu kategorija, ki bi jo lahko poimenovali A je bilo treba. Vanjo spadajo BMW-jeva Sedmica (je bilo treba teh ogromnih ledvic na nosu? ), pa Opel Insignia in prenovljena Škoda Octavia, dva očitno dobra avtomobila, ki padeta na izpitu oblikovanja nosu avtomobila. In to na (kar oglejte si slike v naši reportaži iz Pariza) popolnoma enak način. Pa seveda Fordova Fiesta: odličen avto, a zakaj bi jo že izbrali, če obstaja Mazda2?
In potem pridejo še 'zmagovalci': Fordov prikupni Ka (človeku kar nariše nasmeh na ustnice) pa C3 Picasso, vzor za mestni družinski avto, IQ, vzor za mikromestni avto, 308 CC, ki je z zadkom lahko vzor oblikovalcem kupe-kabrioletov (kajne, Lexus? ), Chevy Cruze, ki bo odlično nadomestil obupnega Lacettija, in seveda zmagovalna dvojica: VW Golf in Renault Megane. Za oba velja tisto, kar smo zapisali že v prvem poročilu z vožnje Golfa: občutek znotraj je za vsaj en razred bolj prestižen od občutka v njunem razredu, velikost ostaja (kar je tudi pravilno) enaka, uporabnost tudi. Konkurenco lahko resno skrbi, kajti kandidata za vrh razreda bosta (vsaj po občutkih) nekaj časa le dva . .
Dušan Lukič, odgovorni urednik
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere