Uvodnik: Matjaž Korošak - Praznik (avtomobilskega) športa

13. 5. 2021 | Matjaž Korošak
Deli
Uvodnik: Matjaž Korošak - Praznik (avtomobilskega) športa

Priznam – ne glede na to, da sem vedel, kako zagrizeno in s kakšno strastjo se je Danijel Šaškin pred leti lotil projekta WRC, sem o uspehu vendarle malce dvomil. Kot verjetno še številni drugi, ki šport in predvsem svetovno prvenstvo v reliju spremljajo redno in vsaj malo poznajo zakulisne igrice.

Realno gledano je bilo takrat, ko so se organizatorji, zbrani okoli karizmatičnega Istrana, lotili dela, le malo možnosti za uspeh Hrvaške, saj so v vrsti pred njimi stale velike, trženjsko pomembne države, torej z velikimi proračuni in vrečo denarja, s čimer so zlahka izpolnili še tako zahtevno željo promotorja (in teh je kar nekaj, med drugim 650 tisočakov za pravice in TV, milijon za državno garancijo ...).

Toda tudi tokrat se je kot že velikokrat v zgodovini izkazalo, da lahko tudi srčnost in pozitivna trma v kombinaciji z nekaj športne sreče premagata marsikatero oviro! Pandemija covida-19 je promotorju in FII lani resno prekrižala načrte in pri Red Bullu so očitno za letošnjo sezono oziroma za sestavo koledarja presedeli kakšen dan več v pisarnah. In v enačbi rešitev, ki so jih iskali za sezono 2021, se je spet izkazala za učinkovito rešitev – Hrvaška.

Tudi dokaj pozna potrditev uvrstitve v koledar organizatorjev ni prestrašila in Šaškin je že takrat postavil na noge pro­fesionalno ekipo izkušenih organizatorjev in promotorjev iz vseh športnih panog, ki so se pri naših sosedih že izkazali (ATP v Umagu, FIS Snežna kraljica ...). Poleg tega mu je uspelo zgraditi nekakšno nacionalno fronto za WRC, pridobiti naklonjenost javnosti in podporo vseh klubov v državi. Na srečo so se zganili tudi pri nas in jim ponudili podporo, kar je seveda edino logično in pravilno.

Še več, Šaškinova ekipa je želela celo v prvem letu izvesti nekakšen nadnacionalni projekt, v katerem bi sodelovali Hrvaška in Slovenija, ter tudi s tem prestopiti meje nacionalizma v glavah (predvsem) politikov. No, pri svetovni zvezi se jim je to zdelo preveč tvegano za prvo izvedbo ... Nič ne de. Takšen načrt je še vedno aktualen.

Reli je mimo, izvedba je presenetila marsikoga, preizkušnje so bile pravi posladek za ljubitelje asfaltne podlage, obisk gledalcev pa – nepredstavljiv! Ne glede na pandemično situacijo, zaradi katere so morali številni plačati drage PCR-teste za vrnitev domov, je bilo samo Slovencev ob progi na tisoče (morda sem celo preveč zadržan), na posameznih preizkušnjah pa je bilo tudi po več kot deset tisoč ljudi!

Takšen spektakel je čista zmaga športa in predvsem avtošporta, izredna pro­mocija, izkušnja za sodelujoče in priložnost za zaslužek (tak in drugačen) na številnih področjih. Možnost sodelovanja v takšnem projektu bi morala videti tudi Slovenija kot država in formalno podpreti dogodek na državni ravni, saj bi to olajšalo možnost za dogovore o sodelovanju na športni ravni. Na višji kot letos, ko je že sodelovalo več kot sto funkcionarjev. Slovenija bi se preprosto morala videti v takem projektu, ki bi državo in šport postavil ob bok največjim, poleg tega bi izkoristili potencial globalne promocije in ponudili gostoljubje ogromnemu številu ljubiteljev relija z vsega sveta.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja