Ste že malo pozabili nanje, kajne? No, priznati moram, da sem tudi sam. In enako lahko trdim za kolege v uredništvu. Da, seveda, govorim o znamenitih, veličastnih, svetlečih in potratnih mednarodnih avtomobilskih salonih. O pregrešno dragih praznikih zloščene avtomobilske pločevine, o bleščečih umetniških instalacijah, kjer so avtomobilske novosti kar nekako ostajale v ozadju.
Desetletja in desetletja so bili saloni (vsaj tisti največji) obveza proizvajalcev, seveda tudi znak in simbol prestiža, zaradi vse bolj prisotnega medmrežja in popolne digitalizacije našega vsakdana pa so postopno izgubljali osnovno poslanstvo. Ozaveščati, informirati, predstavljati ... Ne, pandemija koronavirusa ni ubila salonov, kakor menijo številni, saj so bili že nekaj let bolj sami sebi namen. Koronavirus je bil le zadnji žebelj v krsti, ki so jo proti grobu nesli kar proizvajalci sami.
Okostenela in zastarela, času povsem neprimerna organizacija in potek salonov, kot smo jih poznali še leta 2019, ko so številke že kazale resen upad razstavljavcev in obiskovalcev (IAA je 2019 naštel 560.000 obiskovalcev, štiri leta pred tem pa še skoraj milijon!), sta kar klicala po preobrazbi, vsaj po evoluciji, če ne že po revoluciji. No, pa je prišla pandemija ...
Zdaj se zdi, da se panoga vendarle malce premika, obrača, zdi se, da so se vsi zavedli, kaj in kako je bilo doslej vse narobe (saj vse zagotovo ni bilo). Težava pa seveda nastane, ko je treba izumiti nekaj novega. In biti prepričan, da bo to v novih okoliščinah tudi delovalo. IAA, ki bo letos v Münchnu, bo torej lakmusov papir za novo podobo tovrstnih avtomobilskih salonov, ki predvsem ne bodo več – avtomobilski (no, vsaj ne samo). Kot kažejo ideje organizatorjev salona v Münchnu (nasledil je tistega v Frankfurtu), pa tudi organizatorjev v Parizu in ne nazadnje v Ženevi, bo nova generacija tovrstnih prireditev predvsem bolj festivalska, manj statična, obiskovalci bodo bolj vpleteni v dogajanje, tudi kot testni vozniki.
Predvsem pa ne bo šlo več samo za avtomobile, ampak bolj za nove ideje osebne mobilnosti. Kako in koliko – to bo seveda odvisno od organizatorjev. V Münchnu bodo vključili vse – od koles (menda bo bistveno več proizvajalcev koles kot avtomobilov), skuterjev, rolerjev, seveda tudi ali predvsem električnih, idej deljenega lastništva, najema, avtonomne vožnje ... in seveda tudi do avtomobilov.
Seveda vsi niso (in nismo) prepričani, da je to edini in pravi način za evolucijo takšnih dogodkov, o čemer priča tudi dokaj zadržan odnos velikih imen (ne bo na primer Toyote, GM-a, Stellantisa ...), tako da gre počakati na sedmi september, ko bo prenovljeni (in na teden dni skrajšani) IAA odprl vrata. Predvsem pa držim pesti, da jih v spet zelo spremenjenih razmerah sploh bo.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj