Ups . . Se opravičujem, še posebej tistim bralcem Avto magazina, ki mi tu ali tam pišejo, da so uvodniki preostri. Manj grdih besed in zmerjanja, pravijo. Prav. Že vnaprej se opravičujem za vse, ki jih bom uporabil tokrat . . O tednu mobilnosti namreč.
Že v ponedeljek zjutraj je bilo jasno, da gre prej za teden nemobilnosti. Gneča, ki je nastajala po ljubljanskih ulicah, je bila ena rekordnih, primerljiva morda s prednovoletnimi gnečami v slabem vremenu. Z mobilnostjo vse skupaj ni imelo zveze.
Koliko izpušnih plinov je šlo v zrak po nepotrebnem, se seveda ne vpraša nihče. Glavno, da lahko ekobedaki in politiki trobijo o »prebujanju ekološke zavesti« in »prijaznosti mestnih središč«.
A da ne bo pomote: vse te ulice, ki so bile (za primer) tokrat zaprte v Ljubljani, bi morale biti zaprte vedno. Mestno središče naj pripada pešcem (le pešcem, ne mestnim avtobusom in tudi ne kolesarjem, ki nevarno vijugajo med njimi).
Toda za to je treba najprej urediti notranji mestni obroč, da bo zmogel prenesti ves promet, in ob njem zagotoviti dovolj parkirišč. Urediti javni prevoz tako, da bo uporaben (stari, glasni in smrdljivi avtobusi v to kategorijo ne spadajo), in poskrbeti, da bo mestno središče spet zaživelo.
Mimogrede: še ena dobra ideja dneva brez avtomobila: zastonj mestni prevoz. Namesto velikih besed od ljubljanskega župana (in seveda tudi drugih županov slovenskih mest z javnim potniškim prevozom) potrebujemo podpis na dokumentu, ki bo zapovedal sodoben in zastonj javni mestni prevoz.
A bodimo realni: o vsem naštetem lahko le sanjamo, realnost pa bo ostala taka, kakršno smo doživeli na dan brez avtomobila: nepotrebna gneča po zaslugi tistih, ki ne premorejo dovolj pameti, da bi znali ločiti koristno od nekoristnega. In teden mobilnosti bo ostal teden debilnosti.
Dušan Lukič, odgovorni urednik
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere