Električni avtomobili. Pametna omrežja. Čista energija ... Res?
Res. Vsaj avtomobili, namreč. Peugeot iOn je že tu, njegov (Mitsubishijev in Citroënov) brat že prihaja. Celo Nissanov Leaf bi se, kljub nasprotnim napovedim, vendarle utegnil pojaviti pri nas. Električni skuterji? Tudi to pri nas ni novost.
Tisti del tehnologije, potreben za električno mobilnost, ki bralce Avto magazina kot voznike najbolj zanima, je torej že na voljo – še več, izbira je vsak dan večja, avtomobili pa po uporabnosti vedno bližje tistemu, česar smo vajeni od avtomobilov z motorjem z notranjim zgorevanjem. Opel Ampera, recimo, ne obstane, ko v akumulatorjih zmanjka elektrike. S pomočjo bencinskega motorja je njen doseg skoraj neomejen, ker pa tak avto vendarle veliko večino časa preživi na razdaljah, ki omogočajo le uporabo elektrike, je hkrati tudi zelo čista rešitev.
A od kod bo ta prišla? Potrebovali je bomo namreč vedno več, viri pa so, vsaj v Sloveniji, omejeni. Po zaslugi zelenih in podobnih neuravnovešencev. Termoelektrarne so, s tem se verjetno strinjamo vsi, popolnoma neprimerne. Kaj ostane? Hidroelektrarne, jedrska energija, veter ... Prve so za ekonacije še nekako sprejemljive, a potenciala zanje pri nas v resnici počasi zmanjkuje. Jedrska energija? Ta hip (in še precej daleč v prihodnosti) daleč najboljša rešitev. Že to, da so Avstrijci proti, dokazuje, da je to inteligentna rešitev. A zeleni skačejo v zrak. Okej, potem naj bo veter? Ne? Tudi to ne? Ptice naj bi ogrožalo?
Dragi zeleni in preostali ekonaciji: zaradi vašega pomanjkanja čuta za realnost se ne nameravam(o) odpovedati ne prevozu ne električnim napravam v gospodinjstvu. Prav nasprotno: še več si jih bomo privoščili. Pa če vam je všeč ali ne. S tem se bo pač treba sprijazniti. Če po eni strani pričakujemo miselni preskok voznikov iz avtomobila z notranjim izgorevanjem na električna vozila, seveda lahko pričakujemo enako tudi od zelenih. Res pa je, da je beseda 'miselni' v istem stavku z besedo zeleni rahlo nesmiselna ...
Dušan Lukič