Bilo je približno pred letom (ali več), ko sem imel ob kosilu zanimiv pogovor. Na drugi strani mize je sedel Petr Podlipny, Škodin šef v Sloveniji, pogovor pa je tekel o dirkanju. Natančneje, o reliju.
O tem, kako si želi imeti v Sloveniji dirkaško ekipo z vrhunskim avtomobilom, a tudi o tem, da le dirkati ni dovolj – vse je treba tudi marketinško podpreti, drugače je denar, vložen v dirkanje, skoraj vržen stran. Seveda sem bil kot ljubitelj avtomobilističnega dirkanja vesel, ko se je njegova zamisel počasi začela uresničevati.
Leto dni kasneje so dosegli natanko tisto, kar so hoteli. Ne le da bodo osvojili naslov državnega prvaka (na to, kako zares so pri Škodi vzeli stvar, kaže tudi dejstvo, da so poškodovanega Aleksa Humarja takoj nadomestili z odličnim tujim voznikom), na reliju Ajdovščina so slavili dvojno zmago – prve dirkaške kilometre je z drugim mestom na njem proslavila tudi Fabia R2, torej spredaj gnan dirkalnik, ki je slovenski ravni dirkanja bolj dostopen (in da ne pozabim, vmes so bili še sponzorji relija Maribor).
In kar je še pomembneje: besede izpred leta dni o marketinški podpori niso ostale le besede, pri Škodi so znali vse svoje uspehe tudi pravilno komunicirati – od sporočil za javnost do oglasov. Natanko tako, kot te stvari tudi morajo potekati. Svoje uspehe so dobro izmolzli in rezultat ni in ne bo izostal. Tako, kot je treba.
In da ne pozabim: slovenski mediji so uspeh Aleša Preka, ki je postal evropski prvak v gorskih dirkah s turnimi avtomobili, mirno prezrli, pa čeprav gre za največji uspeh slovenskega dirkanja doslej in čeprav skačejo v zrak vsakič, ko evropski prvak postane recimo kak balinar. Pri Avto magazinu Aleša nismo prezrli, ne zdaj ne že na začetku sezone, ko smo se odločili, da mu ponudimo vso možno podporo. Postal je kar nekako naš in zato: hvala, Aleš, za naslov, vse zmage in vse vesele trenutke, ki si jih tako prinesel. In čestitke, seveda.
Dušan Lukič