EKOlogika?

EKOlogika? (foto: Osebni arhiv)
Osebni arhiv

Ena od vej obstoja državnega Eko sklada je tudi pospešiti prehod na elektromobilnost. Težko rečemo, da je njihovo delo izobraževalne in ozaveščevalne narave, saj, enostavneje povedano, upravljajo denar, namenjen spodbudam za prehod na bolj čiste oblike porabnikov energije. To, da vsaj v avtomobilizmu niso strokovno podkovani, je zaznati iz odlokov, ki so jih sprejeli v zadnjem uradnem listu, izdanem 13. marca letos.

V tem trenutku smo tam, ko vsakdo, ki se želi 'e-mobilizirati', pred nakupom avta (električnega ali priključnohibridnega) naredi vrsto izračunov. Od tistih, da ugotovijo, ali jim tak avto sploh ustreza, do finančnih, ki so za marsikoga ključnega pomena. Od 13. marca so iz te finančne formule iz Eko sklada izvzeti vsi bodoči kupci priključnih hibridov, saj, po izjavah direktorice Mojce Vendramn (v članku na spletni strani AMZS Motorevije), "gre za večje avtomobile, večinoma luksuzne in cestne terence. Ti se zelo malo vozijo na elektriko, imajo pa zelo veliko porabo goriva".

Ker direktorica svoje trditve ni potrdila s številom in specifiko oddanih vlog, s podatki o registracijah, kaj šele s tem, od kod ji podatek, da se na elektriko vozijo malo, predvidevam, da gre za to, da so ti luksuzni terenci očitno bolj vpadljivi na naših cestah. Druge razlage nimam, saj sam v tem trenutku priključne hibride pojmujem kot najboljšo reklamo za elektromobilnost v prihodnosti. Je prvi in spoznavni stik z nečim, na kar se bomo v prihodnje morali navaditi in bo postalo stalnica prometnega vsakdana.

Očitno je, da pristojni niso seznanjeni ne s ponudbo, ne s tehnologijo in ne s smernicami na trgu med ponudniki tovrstnih vozil. Ker smo priča izpopolnjevanju tehnike, ki večini uporabnikov omogoča popolnoma brezogljični vsakdan, je popolnoma nesmiselno v tem trenutku ustaviti finančno spodbudo, ki bi marsikomu povrnila vsaj strošek domače polnilnice, ki bi nekoč v prihodnosti zagotovo dobro služila tudi za električni avto. Jasno, tudi dragi terenci so dovzetni za implementacijo tovrstne tehnologije, a zakaj je treba ustvarjati klišeje tam, kjer jih še ni? Dopuščam možnost, da se vrtim v 'napačnih' krogih, a so vsi uporabniki priključnih hibridov, ki jih poznam, dovzetni za polnjenja, pazijo na porabo, celo zaznati je tisto 'ekotekmovalnost' med njimi. Nekateri vse te lastnosti podedujejo z nakupom takega avta, a marsikdo, ki razmišlja o nakupu priključnega hibrida, ima vse to že v sebi. In takim tistih 1.500 evrov veliko pomeni.

Pa še nekaj jim zamerim (najbrž nisem edini). To, da so čez noč, brez uradnih dopisov o nameri, zmanjšali subvencijo za električne avte s 7.500 na 6.000 evrov. Pa da smo si na jasnem, ne mislim, da je subvencija prenizka, toda gre za to, da so tisti, ki so imeli že naročene avte (vemo, kako je z dobavami električnih avtov …), z danes na jutri ostali brez tisočaka in pol. Tudi tu bi se dalo odzvati bolj človeško. Oziroma bolj EKOlogično.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja