Uvodnik: Matjaž Korošak - Se bomo res vozili hitreje?

11. 2. 2021 | Matjaž Korošak
Deli
Uvodnik: Matjaž Korošak - Se bomo res vozili hitreje?

Januarsko darilo vlade voznikom v obliki skoraj popolne prepovedi prehitevanja tovornjakov na avtocesti A1 od Šentilja do Kopra se zdi dolgo pričakovana in edina pravilna poteza, saj so slovenske avtoceste preobremenjene, posebno tisti del, ki povezuje Štajersko z Obalo.

Vsaj tisti, ki redno uporabljamo to povezavo, smo si verjetno enotni, da so primeri, ko sta vlačilec ali celo dva prehitevala druga dva (ali več) podobnih kolosov s komaj opazno večjo hitrostjo, postajali prepogosti in preveč bizarni. Da ne govorim o nevarnosti in predvsem ustvarjeni gneči, ki se je v več minut dolgem manevru prehitevanja (če se temu še lahko tako reče) ustvarila za tovornjaki (kar hitro pomeni več kot le nekaj minut zamude). In seveda gnevu (upravičenemu ali ne) in frustraciji voznikov, ki so na A1 verjetno že pred tem naleteli na kaj podobnega – gnečo, zožitev …

Vsaj teoretično bi zdaj moralo biti bolje, čeprav se seveda postavlja vprašanje, kako učinkovito bo policija to nadzirala, kako učinkovita bo novoustanovljena avtocestna policija, kako potrpežljivi in bogaboječi bodo vozniki tovornjakov … Zdi se mi, da vsaj zadnje ni ravno opogumljajoče, vsaj če je sklepati po včasih oholem obnašanju na cesti, samovoljnem vzdrževanju 'reda' z vožnjo vštric, ko bi bilo treba upoštevati pravilo zadrge, izsiljevanju v smislu 'kaj pa mi moreš' …

Ravno zaradi vsega tega je ta ukrep pravilen, ne – skoraj nujen! Ampak naj v isti sapi povem še, da seveda ne gre vseh voznikov metati v isti koš, daleč od tega. Večina jih je vendarle korektnih predstavnikov tega težkega in mukotrpnega poklica. Pri čemer bi se seveda lahko mirno obregnil tudi ob prepotentne voznike osebnih vozil …

Prepoved je torej tu, z vsemi dobrimi in slabimi posledicami, ki jih ima takšna komisarska odločitev brez širšega pogleda na problematiko in posledice. Izjem namreč niso predvideli (v redu, prehitevanje na treh pasovih, ki jih je malo ali skoraj nič), pa bi jih morali – na primer to, kako lahko tovornjaki uvozijo na avtocesto (se lahko tovornjak v tem primeru umakne), kako bodo vozniki osebnih avtomobilov izvozili z avtoceste, ko bo na njej kolona, ali lahko tovornjak prehiti, če je pred njim kak obupno počasen kolega, ki na klancih niti približno ne doseže 90 kilometrov na uro (čeprav bo med 18.00 in 6.00 uro to še mogoče) in bo do Kopra zapečaten … pa še kaj bi se našlo.

Kljub temu pa menim, da je pri tem ukrepu precej več prednosti kot pomanjkljivosti, posebno še, če k prevoznosti dodam lažje in učinkovitejše ustvarjanje reševalnega pasu. Pri tem lahko samo en napačno postavljen vlačilec pomeni razliko med življenjem in smrtjo.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj