Uvodnik: Matjaž Korošak - Voltswagen? Ne me …

Priznam, to, kar sem pred nekaj dnevi prebral najprej v spletnih medijih in potem še v nekaterih uveljavljenih in priznanih medijih s tradicionalno dobrimi viri, se mi je najprej zdelo kot slaba in malce preuranjena prvo­aprilska šala. Toda bolj ko se je zadeva vlekla, več podrobnosti je prihajalo na plan in bolj je postajalo jasno, da je zadeva vendarle (vsaj približno) resna. No, na srečo vse skupaj ni trajalo predolgo in VW je kmalu prišel z resnico na dan …

8. 4. 2021

In zdaj k dejstvom. Ob koncu marca je pricurljala novica (no, take stvari vedno kdo zelo namensko spusti v javnost), da naj bi VW svoje električne avtomobile vsaj v ZDA od maja prodajal pod blagovno znamko – Voltswagen (saj veste, po italijanskem fiziku Volti je poimenovana električna napetost). To res zveni kot slaba šala in ubogi Volta se verjetno obrača v grobu, ljubitelji znamke pa so se, milo rečeno, zmrdovali in marketinški guruji so zavijali z očmi.

V luči vse te zmešnjave glede imena je verjetno res, da si pri Volkswagnu na vse kriplje prizadevajo, da bi pozornost javnosti odvrnili od znamenite afere dieselgate in da bi s svojih novih modelov povsem in dokončno izbrisali vse, kar bi lahko vsaj od daleč spominjalo na ponižujočo afero z goljufivo programsko opremo pri dizlih iz leta 2015 (ta jih je stala že več kot 30 milijard evrov), ter pozornost čim prej preusmerili v e-mobilnost, kjer želi biti VW prvi ali vsaj prvi med enakimi. Saj veste, ambiciozna želja milijon prodanih e-avtomobilov do leta 2025.

In le nekaj dni po senzacionalni novici, ki je verjetno res pobegnila v javnost, saj naj bi bila sprva načrtovana kot prvoaprilska šala z jasno osredotočenostjo na nov model ID.4, ki ravno štarta v ZDA, je spet vse bolj jasno. Ime Voltswagen je bila res (slaba) šala in del gverilske marketinške kampanje za novi model, ki je za VW sila pomemben. ​Novica jim je pač verjetno pobegnila v javnost nekaj dni prehitro, pred dnevom norcev, da pa bi čim bolj pomi­rili duhove, so se odločili o vsem obvestiti javnost še pred prvim aprilom.

Samo čas bo pokazal, ali je pametno kovati profit (no, vsaj načrtovati) iz norčevanja iz nečesa tako dragocenega, kot je ime znamke (sploh še, če cela zadeva niti ne pade v kontekst prvega aprila). Resnici na ljubo je že treba reči, da so nekateri komunikatorji in strokovnjaki za PR stopili v bran VW, češ da se zdaj res govori le o elektrificiranem Volkswagnu, hkrati pa gre dodati še tisto, da je vsaka reklama – dobra reklama … Nekaj pa mi pravi, da se zgodba s tem verjetno še ne bo končala, in ne bi se čudil, če bi se v veji Volkswagen of America zaradi te inovativne ideje zakotalila še kakšna (vodilna) glava.