En konec tedna, sedem mrtvih. Nove kazni, ki so si jih izmislili geniji, v tej državi odgovorni za varnost v cestnem prometu, očitno res dobro delujejo.
In zgodba se je ponovila, lahko bi jo skorajda napovedali: nesreče na znanih odsekih cest, motoristi in mladi. Nesreče na odsekih cest, za katere (ne)odgovorni vedo, da so nevarni, o čemer pričajo tudi table, ki udeležence opozarjajo na še večjo previdnost. Prometni znaki, na katerih tisti smešni motoristi padajo z motorja, tam niso zastonj ? a na tiste, ki so tako ali tako največja težava naše prometne varnosti, torej na motoriste, alkoholizirane in mlade (veljajo tudi vse možne kombinacije), kaj takega pač ne vpliva.
Vendar pa policija in prometno ministrstvo raje mečeta denar stran z vedno novimi statičnimi radarji na varnih avtocestah, namesto da bi jih namestila na prav te odseke. Policisti motorističnih kršilcev ne lovijo, ko ti nočejo ustaviti policijskim patruljam ? da revčki ne bi padli in se potolkli, menda. Namesto da bi jih že enkrat polovili ali pa pustili, da se sami med bežanjem za vedno izločijo iz prometa. Še več, odkar smo dobili nove, bebavo visoke kazni, je tudi pobegov več ? ali snovalci prometne politike morda mislijo, da tudi to pripomore k večji prometni varnosti? Glede na to, kako so se s svojimi umskimi sposobnostmi izkazali doslej, morda celo res.
Po drugi strani pa ne znajo poskrbeti, da bi s cest izločili znane povratnike, ki si nabirajo na desetine in stotine prometnih prekrškov. Ob zadnji spremembi kazenskega zakonika so izpustili idealno priložnost, to, da za vožnjo ob odvzetem vozniškem dovoljenju niso predpisali avtomatske spremembe odvzema v zaporno kazen, meji na nevestno opravljanje dolžnosti, ki smo jim jo državljani zaupali. In upati, da bodo volitve odnesle nesposobneže, je odveč. Politiki se menjajo, nesposobni birokrati pa ostajajo. Koliko časa že trpimo razne Žlendre, Zajce in podobne? Vse po starem, skratka.
Dušan Lukič, odgovorni urednik