Vzamem nazaj

24. 10. 2008 | Dušan Lukič
Deli
Dušan Lukič

Približno dve leti in pol je, odkar sem na tem mestu zapisal, da so prometne informacije na spletu (na www.promet.si) korektne. Pa sem (tako pravita dve leti in pol izkušenj) grdo kiksnil.

»Če odštejemo nekaj slovničnih napak (kakšen lektor bi prišel prav) je stran s prometnimi informacijami www.promet.si postala takšna, kakršna mora biti. Zemljevid že na naslovni strani, dokaj natančne informacije, nekaj uporabnih povezav, « se mi je takrat zapisalo. A zastojev na slovenskih cestah je od tedaj vedno več, kakovost podobnih servisov v tujini pa se vedno znova dviga. Pri nas pa . . Pri nas pa odgovorni očitno spijo ali enostavno ne obvladajo svojega dela.

Tega, da so na spletni strani podatki o nekakšnih delovnih zaporah lokalnih cest prikazani višje (in bliže očesu) kot svež podatek o recimo zapori na avtocesti zaradi nesreče in posledičnem zastoju. Da bi lahko našli podatek o dolžini kolone, je prej izjema kot pravilo, da pa bi voznikom posredovali še podatek o tem, ali kolona stoji ali se premika počasi, in o tem, kolikšno izgubo časa naj pričakujejo (kar je pri odločanju o tem, ali iskati obvoz ali ne, najpomembnejše), pa je za ustvarjalce te spletne strani (in seveda tudi DARS-ovega info telefona za stanje na avtocestah) cela znanstvena fantastika. Da o tem, da informacije ponavadi niso niti približno ažurne (pol ure stara informacija o stanju na cesti je namreč uporabna približno toliko kot pol dneva stara), niti ne pišem.

Sicer pa že omenjeni info telefon ni nič boljši. Najprej naštejejo kup delovnih zapor, ki so že mesece enaki, in šele po nekaj minutah poslušanja se čisto nekje na koncu najde podatek, da se je zgodila nesreča in da je cesta zaprta oziroma da je nastal zastoj.

Da imajo na www.promet.si zanič razvijalce oziroma vzdrževalce sistema, je jasno – da vodilni niso sposobni tega problema rešiti (tudi z menjavo prej omenjenih razvijalcev), pa je že manj razumljivo – enako nerazumljivo kot to, da državljanom (in plačujemo jih prav mi, državljani) niso sposobni zagotoviti ažurnih in uporabnih informacij o stanju prometa. Edino, kar ni nerazumljivo, je dejstvo, da kljub svoji nesposobnosti ostajajo na svojih položajih.

Slovenija je očitno tudi na tem področju (še vedno) banana republika. Ko sem nekoč nekaj podobnega napisal o prometnih informacijah na eni izmed komercialnih radijskih postaj, je bil odziv hiter in jasen. Izboljšanje tudi. Prepričan sem, da se tokrat ne bo zgodilo nič podobnega . .

Dušan Lukič, odgovorni urednik

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol