Nepozabna pustolovščina: Družina tega znanega Slovenca je z avtodomom prepotovala legendarno Route 66 v ZDA

27. 1. 2024 | Nika Arsovski
Deli

V Sloveniji je moral za vožnjo avtodoma s skupno maso nad 3,5 tone opraviti vozniški izpit C kategorije, v Ameriki pa se z maso vozil ne obremenjujejo kaj dosti.

Glasbenik in producent Jani Pavec, ki ga verjetno poznate tudi kot člana skupine Atomik Harmonik, se je odločil, da družino odpelje na nepozabno pustolovščino.

Osebni arhiv

Z ameriškim avtodomom (tam jim pravijo RV - Recreational Vehicle) so se podali po sloviti 'Route 66'. Kot nam je zaupal, se je ideja o potovanju porodila lani maja, ko je bila starejša hčerka Sara sprejeta po avdiciji in povabljena, da se decembra predstavi agentom v Hollywoodu.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Jani Pavec (@jani_pavec)

Družina je tako sprejela odločitev, da polet čez lužo izkoristi tudi za daljši dopust, ki si ga Jani med sezono porok zaradi vodenja priljubljene poročne lokacije Skedenj ne more privoščiti.

Družinica je sicer vajena potovanj z avtodomi, saj so ti del njihovih počitnic  vse od 2015. Že leta 2019 so prevozili del slovite Route 66 z izposojenim avtodomom, zato je bila odločitev o ponovnem najemu avtodoma tokrat precej lažja.

Kako ste se tokrat lotili iskanja ta pravega prevoznega sredstva – avtodoma, ki jih Američani imenujejo kar Recreational vehicle (RV)?

Že letalske vozovnice v tem primeru nekaj stanejo, zato pri izbiri RV veliko vlogo igra cena najema, pa tudi, kaj vse je v ceno vključeno. Za neobremenjeno pot je nujno, da imaš vključene neomejene kilometre (unlimited miles) in pa vso notranjo opremo, kot so paket za kuhinjo, posteljnina in brisače.

Osebni arhiv

Največ izbire, možnosti in poslovalnic ima Cruise America. Pri njih je možno najeti RV na zahodu in ga vrniti na vzhodu, v kolikor bi se na primer odločili prevoziti celotno pot Route 66. Mi smo se zaradi določenih obveznosti, ki smo jih še imeli v Kaliforniji, odločili, da ga vrnemo na zahodu.

Za koliko oseb je namenjen? Koliko ležišč in sedišč ima? In kako prostoren je?

Najeli smo RV FORD LARGE C30 s 6 sedišči in ležišči, ker nas je le 5 in smo si želeli malo več udobja. Avtodom v dolžino meri 9,5 metra in je res prostoren tudi brez variante “slide out”. Se pa na spletni strani podjetja za izposojo najde izbor od najmanjših za 2 osebi do teh, ki ponujajo “slide out” (izvlečni bočni del, ki razširi avtodom na postajališčih, op. p).

A ta je po mojem mnenju uporaben predvsem za tiste, ki raje parkirajo v kampih in ne potujejo oziroma za tiste, ki v njih praktično stanujejo.

Osebni arhiv

Je bil na začetku izziv krmariti tako veliko vozilo po cestah?

Doma sicer vozim avtodom, ki je dolg 7,5 metra, in včasih res težko zapeljem v kakšno ulico. No, tukaj teh težav ni, saj je že sam vozni pas približno meter širši kot pri nas. Ko sicer prvič zagledaš avtodom, ki je dolg 9,5 metra (pa tudi v širino ga je kar precej več kot sicer), si malo skeptičen. Ampak takoj, ko zapelješ z njim na cesto, vidiš, da so tukaj te široke, vse je veliko, da tudi obrneš brez težav.

Kako se sicer po vaši izkušnji ameriški RV-ji razlikujejo od evropskih avtodomov?

Ameriški RV-ji so širši in narejeni bolj robustno. Najbrž zaradi tega, ker se ne obremenjujejo s težo avtodoma, kot pri nas, ko je vsak kilogram odveč. Vsak RV ima že vgrajen agregat, kar omogoča uporabo različnih električnih aparatov in za njih nepogrešljive mikrovalovne pečice.

Osebni arhiv

Avtodomi v Evropi so sicer bolj stilsko dovršeni, ampak so zaradi lahkih materialov in podrobnosti bolj krhki. Na pogled morda lepši in mehkejši v vožnji, a mislim, da na račun tega manj varni.

V Ameriki lahko voziš z B-kategorijo vsak RV ne glede na njegovo težo. Pri nas pa sem ob nakupu avtodoma nad 3,5 tone moral opraviti izpit kategorije C, za tovornjak. V Evropi pogrešam tudi, da lahko na avtodom zadaj brez problema pripneš osebni avto in si tako na potovanju še bolj svoboden.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Jani Pavec (@jani_pavec)

Koliko goriva pa lahko pospravite v njegov rezervoar in za koliko kilometrov zadostuje?

Naš RV je bil narejen na šasiji Forda 6.8L Ford Triton V10, ki naj bi ob pravilnem vzdrževanju brezhibno delal do 200.000 km. Z enim polnim rezervoarjem 210 litrov (55 galon) smo naredili povprečno 750 km.

Kakšna je sicer cena bencina v Ameriki trenutno?

Cena bencina variira od 2,3 $ do 4,9 $ na galono (2,11 EUR – 4,5 EUR). Odvisno, v kateri zvezni državi si. Najceneje je v Teksasu, najdražje v Kaliforniji. Nekaj 10 centov pa je razlika med različnimi ponudniki derivatov. Podobna formula je tudi s propanom.

Osebni arhiv

Kje ste začeli svojo pot? Kako dolgo bo potovanje trajalo?

Naša začetna točka je bila Los Angeles, kjer smo RV prevzeli in se nato odpravili po Route 66 do Dallasa. Cilj je bil ogled tekme Mavericks z Luko Dončičem. Nazaj pa smo izbrali pot bolj po jugu ob mehiški meji, predvsem zaradi toplejšega vremena in tudi zaradi ogleda puščave White sands in mesta Phoenix, ki smo si ga še želeli doživeti.

Kaj pa vam je ob načrtovanju predstavljalo največji izziv?

Največji izziv je bilo najti aplikacijo, ki ponuja podatke, kje lahko varno prenočiš, najdeš propan in preostalo oskrbo (pitna voda, odliv).

Pri nas v Evropi se z lahkoto potuje z aplikacijo Park4night v Ameriki pa smo tokrat odkrili iOverlander. Tako smo razen bencina potovali skoraj brez dodatnih stroškov.

Osebni arhiv

Kje pa parkirate ponoči? Izbirate kampe ali raje parkirate na divje? Kakšna je pri tem ameriška zakonodaja?

Prenočevali smo predvsem na divje, ampak ob tem mislim tam, kjer je prenočevanje brezplačno uradno dovoljeno in je označeno na aplikaciji. Veliko ti povedo že ocene uporabnikov aplikacije.

Nekajkrat pa smo spali tudi v RV kampih. Tak način uporabljamo vedno, predvsem v večjih mestih, zaradi dodatne varnosti, saj običajno potrebujemo cel dan za raziskovanje in odkrivanje znamenitosti. Amerika je za takšno vrsto potovanja res odprta, zato mislim, da je tudi zakonodaja zelo ohlapna, je pa sicer ne poznam, ampak čutim to sproščenost vseh, ki smo jih srečali na poti.

Kaj vas je sicer pri vožnji po ameriških cestah najbolj presenetilo?

Ceste so res narejene za njihove ogromne tovornjake in tako je vožnja z večjimi RV-ji enostavna. Dobro je tudi pravilo, da lahko zavijemo desno, četudi na semaforju gori rdeča luč. Nimajo pa desnega pravila, ampak po domače - kdor prvi pride, prvi melje. To zna včasih biti prav zabavno.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Jani Pavec (@jani_pavec)

Na poti ste si ogledali že nekaj muzejev ameriških starodobnih vozil. Katera so vas najbolj navdušila?

Starodobnikov je na Route 66 ogromno. Veliko je sicer slabo ohranjenih in stojijo kar ob cesti, ampak ti ob teh oblikah iz 50. in 60. let vseeno zastane dih.

Posebna pravljica pa se zgodi, ko obiščeš muzej, kjer so res restavrirani do zadnje podrobnosti. Najlepšega bi težko izbral, saj so vsak zase res posebni. Barve, krom, predvsem pa oblike, ki jih že dolga leta ne vidimo na naših cestah. No, morda bi v svoji zbirki doma imel Chevrolet Apache.

Preberite še