Dakar 2020: cilj Simona Marčiča so stopničke!

17. 12. 2019 | Jure Šujica
Deli

Edini slovenski udeleženec se na prihajajočo dirko Dakar podaja dobro pripravljen in z veliko optimizma.

Simon Marčič je zadnja leta naš najbolj konstanten udeleženec motociklistične dirke Dakar. Navkljub lanski smoli in kasnejšemu odstopu zaradi padca, ki je precej večji davek kot od njega zahteval od motorja se zato tudi letos vrača na najbolj zahtevno vztrajnostno dirko na svetu... Le da tokrat ne v Južno Ameriko pač pa na precej bližji Bližnji Vzhod oziroma na Arabski polotok, kjer bo dirka potekala vsaj prihodnjih pet let. To pa ni edina sprememba na letošnji dirki, ko je govora o Marčiču.

Kot je na današnji tiskovni konferenci (na družbenih omrežji pa z izjavami že nekaj časa nazaj) se na letošnjo dirko podaja s 450-kubično repliko tovarniškega dirkalnika znamke Husqvarna, ki velja za precejšen korak naprej v primerjavi z lanskoletnim, relativno serijskim motociklom znamke KTM. Z motociklom se je, kot pravi, do sedaj že dodobra spoznal in je mnenja, da bi le stežka lahko dobil še boljši dirkalnik. Še vedno pa na drugi strani ostaja član elitnega razreda Original, kjer tekmovalci nastopajo bolj ali manj vsak zase brez velikih ekip in podpore, kar na eni strani pomeni manjše stroške, na drugi pa večjo samostojnost. A tega je tako ali tako že vajen.

Selitev na novo lokacijo Marčiču sicer sprva ni bila po godu. »Ko sem sprva slišal za selitev v Savdsko Arabijo, mi ideja ni bila najbolj po godu. Južna Amerika je temperamentno okolje in všeč mi je bilo, ko smo na primer leta 2018 med dirko peljali kar skozi štiri različna podnebja, kar mi je bilo zelo všeč. Tukaj takšne raznolikosti ne pričakujem, bo pa zato na drugi strani teren zaradi puščave, čiste mivke in kamenja morda nekoliko bolj ugoden,« je dejal Marčič. Sama dirka bo sicer prvih nekaj dni potekala po nekoliko bolj kamniti podlagi, zaradi česar je v tem delu pričakovati tudi največ odstopov, druga polovica pa bo nato potekala po peščeni puščavi. Ta del mu je nekoliko bolj pisan na kožo, saj se je v preteklosti že udeleževal dirk, ki so potekale po jugovzhodnem delu Arabskega polotoka.

Odšel na dopust in po kameri gledal, kaj počne hišni muc: Skoraj sem obrnil avto

Vse podrejeno 12 dnem Dakarja

Samih priprav na Dakar se je Marčič lotil nekoliko drugače kot v preteklih letih. Tako je recimo zamenjal trenerja, vse moči in priprave pa je usmeril izključno proti reliju Dakar. V minulih letih je tako recimo več pozornosti posvečal tekmam državnega prvenstva, sedaj pa se je slednjih loteval bolj kot dodatne oblike treninga. Hkrati je več pozornosti namenil tehniki hitre vožnje v kombinaciji z navigiranjem, kar je ena izmed ključnih sestavin cele dirke.

Letošnji reli Dakar bo sicer od dosedanjih nekoliko drugačen tudi z vidika organizacije in pravil. Dirka se namreč vrača pod okrilje zveze FIM in bo tako štela za točke svetovnega prvenstva. To pomeni tudi strožji nadzor nad dopingom, hkrati bodo dirkači za razliko od prejšnji let tako imenovane roadmape ali dnevne načrte poti dobivali šele tik pred štartom in ne večer pred samo dirko. Na ta način so lahko premožnejši tekmovalci v preteklih letih tekom noči na ogled pošiljali izvidnike, ki so jim tako pripravili dodatne zapiske in opombe. Takšna pomoč jim je seveda do konca relija prinesla kar nekaj ur prihranka na času, Marčič pa na drugi strani nekoliko v šali dodaja, da bo tudi sami zaradi tega in prepovedi dodajanja opomb na sam načrt vsako noč lahko še nekoliko dlje spal.

Zaradi zgoraj navedenih dejstev se Simon Marčič v družbi Davida Stropnika na letošnji Dakar podaja z obilico optimizma in visokimi cilji. Kljub temu, da bo letos v njegovem razredu nastopilo rekordnih 42 dirkačev verjame, da lahko dirko, ki bo trajala od petega do 17. januarja zaključi celo med prvo trojico, ali pa vsaj med prvo peterico v svojem razredu.

Preberite še:

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del