Dakar 2022: Dobili smo stara-nova puščavska kralja

14. 1. 2022 | Jure Šujica
Deli

Sam Sunderland je na Dakarju slavil drugič, Nasser Al-Attiyah  pa že četrtič. Med avtomobilisti dominanca dveh znamk.

Tretja edicija relija Dakar na arabskem polotoku je končana! Danes so se dirkači še zadnjič leto podali v puščavo in na hitrostno preizkušnjo, dolgo dobrih 160 kilometrov, ki jih je ločila do cilja v pristaniškem mestu Jeddah. A če je bila lansko leto dirka, še posebej med motociklisti kaotična vse do zadnjih kilometrov (za kar je poskrbela tudi smola Yamahinih dirkačev, ki so odstopili v roku nekaj dni pred koncem), pa je bilo letos pred zadnjo etapo med avtomobilisti veliko že odločenega.

Tako je bilo bolj ali manj jasno, da bo na najvišjo stopničko med avtomobilisti stopil Nasser Al-Attiyah. Pol ure prednosti pred zadnjo etapo je bilo za dirkača, ki velja za enega najbolj zanesljivih voznikov na reliju (od leta 2004, ko je prvič nastopil na Dakarju je odstopil le trikrat, zadnjič leta 2017) več kot dovolj in le redki so dvomili v to, da mu ne bo uspelo zmagati še četrtič v karieri. Vsekakor gre za zelo želeno zmago, po tem, ko je bil dve leti zapored na koncu dirke drugi, lansko leto le za las.

Najbližje se je Katarcu sicer letos približal Sebastien Loeb, ki je današnjo etapo končal na četrtem mestu z zaostankom dveh minut za Henkom Lateganom. Oba sta sicer skupaj s Stephanom Peterhanslom in Brianom Baragwanathom celotno današnjo etapo bila bitko za etapno zmago, vsi skupaj pa so v cilj prišli znotraj dveh minut in 20 sekund. Al-Attiyah je medtem skozi cilj prišel šele kot 19. z zaostankom osmih minut.

Sicer pa se je izkazalo, da so bili letos dirkalniki znamk Prodrive in Toyota preprosto razred zase. Zasedli so namreč vseh pet najvišjih mest, pri čemer je šla zmaga kot rečeno v roke Nasserja Al-Attiyaha (Toyota Gazoo Racing), drugi je bil Sebastien Loeb (Bahrain Raid Xtreme; +00:27:46), tretji Yazeed Al Rajhi (Overdrive Toyota, +01:01:13), četrti Orlando Terranova (Bahrain Raid Xtreme, +01:27:23), peti pa Giniel De Villiers (Toyota Gazoo Racing, 01:41:48).

No, med motociklisti je bilo dogajanje precej podobno lanskemu. Prednost Sama Sunderlanda v skupnem seštevku pred Pablom Quntanillo je bila namreč premajhna, da bi Čilenec obupal še pred štartom. Na progo se je podal brez zadržkov in skozi cilj pripeljal kot najhitrejši s časom ene ure in 40 minut. Vseeno pa to ni bilo dovolj, da bi Sunderlandu izmaknil zmago. Čeprav je Britanec skozi cilj pripeljal kot osmi, je bil zaostanek slabih treh minut in pol dovolj majhen, da je osvojil drugo skupno zmago v svoji karieri ter prvo za ekipo GasGas.

Quintanilla bo tako očitno moral počakati vsaj še eno leto na svojo prvo skupno zmago na reliju Dakar, kjer je bil zmagoslavju doslej z drugim mestom najbližje leta 2020. Sicer pa so se za njim v skupnem seštevku letošnjega Dakarja zvrstili Matthias Walkner, Adrien Van Beveren in pa Joan Barreda Bort, ki je očitno premagal težave s poškodovano ramo in za zmagovalcem zaostal za 25 minut in 42 sekund. Nagrada za najboljšega novinca je šla letos v roke Masonu Kleinu, ki je dirko končal na devetem mestu v skupnem seštevku. Očitno gre torej za dirkača, o katerem bomo v prihodnjih letih lahko slišali še precej.

Simon Marčič je danes dosegel svojo najslabšo uvrstitev na letošnjem Dakarju, saj se je med etapo izgubil, po 'zaslugi' pribitka 27 minut pa je etapo končal šele kot 27., kar pa je bilo vseeno dovolj za ohranitev osmega mesta v skupnem seštevku posebne razvrstitve Originals, v kateri nastopa zadnja leta. V skupni razvrstitvi je osvojil 52. mesto, kar je sicer nekoliko slabše kot klani, ko je bil 36., razlog za to pa so bile te

Nad Dakarjem 2022 je torej padel zastor, dirkači in moštva pa se bodo počasi odpravila domov. Organizatorji se medtem verjetno počasi že pripravljajo na prihodnje leto in snujejo novo traso. Kdo ve, morda jim naposled uspe napovedana širitev in vrnitev relija na afriško celino.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol