MotoGP, komentar dirke: Odpisani so se vrnili za finale

20. 9. 2022
Deli

Če se je pred dirko v razredu MotoGP za VN Aragonije vse bolj zdelo, da se odločitev o naslovu svetovnega prvaka intenzivno krči na le dva dirkača, je sedaj slika povsem drugačna. Pred dirko v Alcanizu, ko so se dirkači pomerili na dirkališču Motor Land, se je zdelo, da po štirih zaporednih zmagah Francesca Bagniaie z Ducatijem le tega ne more ustaviti nihče več. 

Bagniaia je v drugi polovici letošnje sezone vztrajno topil prednost, ki si jo je vodilni Fabio Quartararo privozil v prvi polovici sezone, pred poletnim premorom. Slabe dirke Quartararoja in padci so s 50 točk prednosti Francoza postavil v položaj, ko bo moral sedaj trdo delati do konca letošnjega leta, če želi obdržati naslov najboljšega dirkača sveta. 

Vrnitev Marca Marqueza dvignil zanimanje

Pred dirko v Aragoniji so bile oči javnosti uprte v povratnika Marca Marqueza, ki je naznanil, da je njegova poškodba sanirana, operacija v ZDA uspela, in da je njegova roka nared za dirkaški povratek. Kot so povedali organizatorji dirke, je bilo pred tem v predprodaji zanimanje za nakup vstopnic skromno, ko pa je Marquez prav za to dirko napovedal vrnitev, se je prodaja vstopnic tako rekoč čez noč občutno povečala.

Marquez je v Aragonijo prišel dobro razpoložen in novinarjem ves dirkaški vikend razlagal, da njegov načrt ni vožnja na dober rezultat ali zmago, temveč da so z moštvom dogovorjeni, da morajo predvsem preizkusiti številne nove komponente za razvoj dirkalnika za sezono 2023 in pa da mora sam ugotoviti, v kakšnem stanju sta njegova roka in njegova psihofizična pripravljenost. Ali bo telo zdržalo 23 krogov dolgo dirko? Težko je namreč krotiti izjemno močan motocikel razreda MotoGP. Marquez je pred dirko treniral s cestnim motociklom in rezultat je bil dober. 

»Veliko sem zadnje dni sedel na moji serijski Hondi CBR 600, ki jo uporabljam za trening. Nisem imel težav z roko. A kako bo na motorju MotoGP, bomo šele videli. To je drugačna zgodba. Hitrosti so večje, zaviranja močnejša in motorne moči je tu precej več. Ne zanima me rezultat tokrat, temveč gre le za preizkus ali lahko odpeljem celotno dolžino dirke,« je pojasnjeval Marc. No, vsi smo vedeli, da čisto tako ne bo.

Marc Marquez je dirkač, ki vedno dirka za rezultat. Bolje rečeno - je dirkač, ki vedno dirka za prehitevanja, zmagovalne stopničke oziroma za zmago. Kot se je izkazalo kasneje na dirki, je bilo seveda tako tudi tokrat. Marquez je na treningih pokazal, da je lahko takoj blizu najhitrejšim dirkačem. Njegov zaostanek je bil minimalen in takoj je bil daleč najhitrejši Hondin dirkač. V kvalifikacijah pa žal ni imel sreče. Hiter krog se mu ni posrečil najbolje, saj je storil napako.

Preberite še: MotoGP: boj na vrhu se zaostruje, kakšno je razmerje moči po današnji dirki?

Tik pred iztekom časa je poskusil še enkrat, saj mu je ostalo na voljo ravno še dovolj časa za en hiter krog. Dobro je začel, a so na enem izmed ovinkov izobesili rumeno zastavo. V zadnjih sekundah kvalifikacij je namreč padel njegov rojak in moštveni kolega pri Hondi, španec Pol Espargaro. Zaradi rumene zastave je moral Marquez upočasniti svojo vožnjo in tudi drugi krog je bil uničen. Kvalifikacij je bilo konec. Marc Marquez je tako nedeljsko dirko začel iz 13. štartnega mesta, vodilni v prvenstvu Fabio Quartararo pa iz 8. 

Za Quartararoja in Marqueza je bilo dirke hitro konec

Dirka se je začela spektakularno. Marc Marquez je štartal odlično. V prvem ovinku je tekmece prehitel po zunanji strani, v drugem ovinku je bil že na šestem mestu, v tretjem ovinku pa je bilo vsega konec, saj smo žal videli verjetno najbolj spektakularen del dirke.

Fabio Quartararo je silovito trčil v zadek Marquezove honde in pri veliki hitrosti grdo padel. Njegove dirke je bilo konec v prvem krogu. Tri ovinke kasneje je odstopil tudi Marquez. Takoj je bilo jasno, da ima po trku s Quartararojem težave, potem pa sta zadela še z Nakagamijem in Marquez je le še odpeljal s steze in parkiral svoj motor. Tudi zanj je bila dirka končana. 

»Na pospeševanju iz tretjega ovinka je zdrsnil zadek mojega motorja. Le malo me je odneslo, a dovolj, da sem bil primoran za hip zapreti plin. Quartararo je bil tik za mano in pospeševal je nekoliko prej kot običajno. Mislim, da je imel plan, da me napade in prehiti v naslednjem ovinku številka 4 in želel si je biti dovolj blizu. Ker pa sem sam moral zapreti plin, da ne bi padel, je Quartararo trčil vame od zadaj. Seveda ni pričakoval, da bom sam za hip upočasnil. Vame je trčil tako močno, da je padel. Moj motor pa je bil po trku tako poškodovan, da sem moral odstopiti. Del prednjega krilca Quartararojeve Yamahe se je ob trku namreč zagozdil med moje zadnje kolo in sedež, in ko sem v naslednjem ovinku vklopil sistem, ki znižuje motor ob pospeševanju, je le ta zaradi zagozdenega krilca blokiral in moj motor je ves čas ostal zaklenjen in spuščen. Tako se seveda ne da voziti in tudi moje dirke je bilo konec,« je po dirki razočaran povedal Marquez.

Miller, Bagniaia? Ne, Bastianini

Dirko je sicer povedel Avstralec Miller, ki pa ni vodil dolgo. Že takoj v uvodnih krogih ga je prehitel Bagniaia, ki je vodil večji del dirke. Vse je dišalo po peti zaporedni zmagi Ducatija in Bagniaie, ko se je enako kot v Misanu kar naenkrat prebudil Enea Bastianini. Iz ozadja je prišel do drugega mesta in kmalu tudi stopil razliko, ki si jo je do takrat privozil Bagniaia. Bastianini je nato vozil tik za Bagniaio do končnice dirke. Ko je prehitel Bagniaio, je to storil na odločen, a povsem čist način. Zmagal je četrtič letos. 

»Danes je bil Bastianini boljši. Morda bi ga lahko skušal prehiteti nazaj, a tokrat nisem želel tvegati. Pomembno mi je bilo priti v cilj in osvojiti 20 točk za prvenstvo, še posebno po tem, ko sem videl, da je odstopil Quartararo,« je dejal drugouvrščeni Bagniaia po koncu dirke. Tretji je v cilj pripeljal Aleix Espargaro z Aprilio, ki je ob koncu dirke le prehitel odlično razpoloženega Brada Binderja (KTM), ki je končal na četrtem mestu. 

Verjetno se bo odločalo na zadnji dirki

Z zadnjo dirko je letošnje prvenstvo dobilo nov pomen. Quartararo je zopet ostal brez točk, Bagniaia pa se mu je z drugim mestom sedaj približal na vsega 10 točk razlike. Do konca sezone je še pet dirk in tako je na razpolago še 125 točk. Vse je še možno.

Z odstopom Quartararoja in ob dobrih rezultatih v Aragoniji sta precej bolj realne možnosti za boj za naslov prvaka dobila tudi Espargaro in Bastianini. Od prvega do trenutno tretjeuvrščenega dirkača v točkovanju letošnjega prvenstva voznike sedaj loči le 17 točk. Zdi se, da se obeta eden najbolj spektakularnih in napetih zaključkov sezone v zgodovini motociklističnega dirkanja. Prav lahko se zgodi, da bo o naslovu prvaka odločala zadnja dirka sezone in da bo očitno kandidatov za lovoriko celo več.

Preberite tudi: Električna parada - Kako je BMW presegel okvirje v segmentu skuterjev?

Tekst: Peter Feguš

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"