MXGP: Jeffrey Herlings do pete krone svetovnega prvaka, kje se je zalomilo Gajserju?

11. 11. 2021 | Jaka Završan
Deli

Po mnenju mnogih je bila letošnja sezona ena izmed najbolj napetih v zgodovini, saj se je v elitnem razredu o svetovnemu naslovu odločalo v zadnji vožnji.

MX2

V šibkejšem razredu je bilo pred dirko največ govoric o Jagu Geertsu in Tomu Viallu, med katerima je potekal boj za naslov svetovnega podprvaka. Z nasmeškom je dan zaključil Jago Geerts, ki je z zmago v prvi vožnji in drugim mestom v drugi osvojil svojo deseto zmago v karieri. Na drugi strani se je dan veliko slabše zaključil za Vialla, ki je zaradi padca v prvi vožnji odstopil, pri čemer si je poškodoval zapestje,kar je bil tudi razlog, da se na startu druge dirke ni pojavil.

Slavje Yamahe

Ne le, da si je tovarniška ekipa Yamahe v razredu MX2 z Maximom Renauxom zagotovila naslov prvaka že dve dirki pred koncem, temveč je z dobrimi vožnjami Jaga Geertsa na zadnji dirki sezone celo slavila dvojno zmago v skupnem seštevku. Avstrijskemu proizvajalcu motociklov je tako Yamaha snela krono, ki je bila v lasti KTM-a vse od leta 2015, ko je svetovni naslov Hondi privozil Tim Gajser. Za še večje veselje pri 'modrih' pa je poskrbel pogled na vrstni red v konstruktorskem boju za naslov, saj so tudi v tem pogledu premagali ekipo KTM-a in s tem tako rečeno dobili vse, kar se je dobiti dalo.

Jan Pancar dvajseti na svetu

Z dobro sezono pa se lahko pohvali tudi Jan Pancar, ki je letos nastopil prav na vseh dirkah v koledarju. Na osemnajstih preizkušnjah je mladi Slovenec zbral 136 točk, kar ga je uvrstilo na skupno dvajseto mesto, kar je izjemno lepa popotnica za prihodnjo sezono.

Rezultati:

1.) Jago Geerts (YAM) - 47

2.) Maxime Renaux (YAM) - 45

3.) Kay De Wolf (HUS) - 37

4.) Mattia Guadagnini (KTM) - 36

5.) Mikkel Haarup (KAW) - 32

Skupni vrstni red:

1.) Maxime Renaux (YAM) - 734

2.) Jago Geerts (YAM) - 610

3.) Tom Vialle (KTM) - 570

4.) Mattia Guadagnini (KTM) - 548

5.) Jed Beaton (HUS) - 540

MXGP

Ves motokrosistični svet je nestrpno pričakoval sredino dirko, saj je bilo vsem jasno, da bomo na njej dobili odgovor, kdo bo letošnji svetovni prvak. V prvo vožnjo je Febvre startal s tremi točkami prednosti pred Herlingsom in ni bilo treba dolgo čakati, da sta se vodilna v prvenstvu znašla na prvih dveh mestih. Tovarniški voznik KTM-a je s svojim znanjem vožnje na mivki z zmago poskrbel za najbolj dramatičen zaključek v vsej zgodovini, saj je to ob drugem mestu Febvreja pomenilo, da se bosta v zadnjo vožnjo podala z enakim številom točk. Taktiziranja na tej točki ni bilo več, saj sta se oba dobro zavedala, da bo svetovni prvak tisti, ki bo v drugi vožnji bolje uvrščen.

Tudi v drugo sta se Febvre in Herlings že v uvodnih krogih prebila povsem v ospredje in s tem začela finale tega neizprosnega boja za naslov. KTM-ov voznik je kmalu našel priložnost za prehitevanje Romaina Febvreja, katero je izkoristil z odprtimi rokami. V tistem trenutku je tako najbolje kazalo Herlingsu, ki je vodil in v le nekaj krogih naredil razliko do zasledovalcev. Zadnji žebelj v krsto pa si je, s padcem na pospeševanju iz zavoja, zabil Febvre sam in s tem odločil letošnje prvenstvo - Herlingsu v prid.

Slavje pri KTM-u je bilo nepopisno, saj je Herlings s tem petič postal svetovni prvak. Poleg tega je to storil na najboljši možen način, saj je na zadnji dirki v Mantovi v obeh vožnjah v cilj pripeljal prvi. To je bila deveta zmaga za Nizozemca v letošnji sezoni in že 99. v karieri, kar zopet priča o njegovi izjemnosti.

Tim Gajser v boju za naslov do zadnje vožnje

Do samega zaključka sezone pa je bil v boju za ta laskavi naslov tudi naš šampion Tim Gajser, ki je za vodilnima dvema zaostajal nekoliko več, a v teoriji še vedno ohranjal možnost za skupno prvo mesto. Na zadnji dirki je Tim pred ogromno slovenskimi navijači pokazal iz kakšnega testa je in zakaj se lahko pohvali s štirimi naslovi svetovnega prvaka. V prvi vožnji je sicer moral premoč priznati tako Febvreju kot tudi Herlingsu, medtem ko sta se v drugi s Herlingsom udarila za zmago. Na koncu se je moral Tim zadovoljiti z drugim mestom, kar je tudi zadostovalo za skupno drugo na veliki nagradi Mantove. S tem je tovarniški voznik Honde letošnjo sezono sklenil na tretjem mestu, zgolj dvajset točk oddaljen od te prestižne lovorike.

Rezultati:

1.) Jeffrey Herlings (KTM) - 50

2.) Tim Gajser (HON) - 42

3.) Romain Febvre (KAW) - 42

4.) Jeremy Seewer (YAM) - 36

5.) Jorge Prado (KTM) - 30

Skupni vrstni red:

1.) Jeffrey Herlings (KTM) - 708

2.) Romain Febvre (KAW) - 703

3.) Tim Gajser (HON) - 688

4.) Jeremy Seewer (YAM) - 566

5.) Jorge Prado (KTM) - 562

Slovo Cairolija

V ekipi KTM-a pa je zadnja dirka v letu 2021, kljub osvojitvi naslova prvaka, pustila sladko grenek priokus, saj je bila to zadnja – poslovilna – dirka njihovega varovanca Antonia Cairolija. Italijan je v svetovnem prvenstvu tekmoval vse od leta 2002, osem let kasneje, torej 2010 pa se je pridružil tovarniški ekipi KTM-a, pri kateri je ostal vse do danes, do konca svoje kariere. V tem času je Sicilijanec osvojil devet naslovov svetovnega prvaka ter letos kot češnjo na torto dodal še edini laskavi naslov, ki se mu je do tedaj izmikal. Govora je seveda o pokalu narodov, katerega so Italijani pred domačimi navijači v Mantovi slavili septembra.

Preberite še: Uradno: Antonio Cairoli napovedal datum upokojitve!

Utrinke zadnje letošnje dirke si lahko ogledate v spodnjem videu.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj