Hrvaški organizatorji dirke svetovnega prvenstva v reliju (WRC) so se spet izkazali - mojstrom volana so pripravili dirko, ki jo bodo še dolgo pomnili. Ne le po organizaciji, pač pa tudi po izbranih ozkih in zavitih cestah, drsečem asfaltu, spremenljivem in muhastem vremenu. In razpletu, ki bi bil lahko del najboljšega romana.
Z drugo izvedbo relija za svetovno prvenstvo, so organizatorji pod vodstvom Daniela Šaškina zagotovo potrdili odločitev Svetovno avtomobilistične zveze, da jim je podelila triletni mandat za organizacijo relija. Z drugo izvedbo so namreč dvignili tako raven orgranizacije kot zahtevnosti relija na najvišji ravni, s katerim so se vpisali v anale najboljših prireditevljev tako zahtevnega tekmovanja. Mimogrede - to je tudi avto-moto dogodek najvišjega ranga, ki si jo je moč ogledati v živo brez prevelikih naporov in stroškov, saj je kar nekaj preizkušenj potekalo v neposredni bližini naše južne meje (predvsem nedeljski del).
In čisto zares je bilo med sto in stotisoči navdušenih navijačev, ki so bodrili mojstre volana med četrtkom in nedeljo, videti tudi številne slovenske zastave, registrske tablice, ... Čeravno je že treba reči, da so tokrat prednjačili Čehi, Poljaki, Slovaki, Estonci, pa tudi Finci, ... Da je takšna dirka več kot le športni dogodek, so ugotovili tudi na ravni hrvaške države, ki je izdatno stopila za organizatorje in jim pomagala pri organizaciji, dirko pa je tudi osebno odprl predsednik hrvaške vlade Andrej Plenković. Ravno tako kot posamezne občine oziroma županije.
Dež v petek, megla v soboto
Že v četrtek na uradnem testiranju oziroam shakedownu je bilo mogoče sklepati, da bo zahodni del hrvaške preplavljen z ljubitelji adrenalina in oktanov, saj je bilo v nekem trenutku celo vprašljivo, če ga bo mogoče izvesti zaradi navala gledalcev. Ampak prava drama je čakala posadke šele v petek, ko je dež dodobra močil že tako ozke in spolzke ceste, katerih značilnost je tudi neurejen in pokrpan asfalt, kjer se oprijem menja tako rekoč vsakih nekaj metrov.
Na petkovem delu se je nekoliko presenetljivop najbolje znašel mladi Kale Rovanperaa s sovoznikom Jonnejem Haltunenom. Presenetljivo zato, ker je lani zletel s ceste po petih kilometrih relija in od lanskega relija ni odnesel nič. Njegov ekini kolega Elfyn Evans, ki se je lani s svetovnim prvakom Sebom Ogierjem boril za zmago do zadnjega metra, pa je takoj začel s serijo prebitih pnevmatik in izpadel iz boja za najboljša mesta.
Še najbolj sta se mu je sprva približala Thierry Neuville in Matijn Wydaeghe, toda potem se je za belgijsko dvojico začele težave - najprej mu je zagodel alternator njegovega Hyundaija i20 Rally1, tako da sta morala nekaj sto metrov potiskati avto v časovno kontrolo (in zamudila 4 minute, kar pomeni 40 sekund pribitka), potem pa je dobil še kazen zaradi prehitre vožnje skozi Zagreb (na kar se je sicer pritožil).
Kakorkoli - v petek se je potem na drugo mesto prebil Ott Tanak (s sovoznikom Martinom Jarveojo). Estonec se je v soboto začel zažirati v resno vodstvo Finca in po preizkušnji Platak nd Reko, ki je potekala v skoraj zimskih razmerah, megli in dežju, je po pravilni izbiri pnevmatik in drzni vožnji dvojica Fincu odščipnila skoraj minuto (tudi zaradi prebite pnevamtike)! Kljub temu, da je potem Rovanpera v Toyoti spet pridobil nekaj sekund, smo vsi čakali, kaj bo na drugi ponovitvi primorskega 'brzinca'. Toda tik ped štartom je padla težka odličitev - izredno gosta megla, ki je v gozdu na Reko zmanjšala vidljivost na 10, morda 15 metrov, je bila vendarle preveč. Vodstvo se je odločilo, da odpove izvedbo in posadke vrne v Zagreb.
Nedeljska ploha poskrbela za preobrat (skoraj)
V nedeljo je mladi Finec spet stopil na plin in si pridelal še nekaj prednosti. In ko je dve preizkušnji pred koncem že kazalo, da bo Rovanpera zlahka odnesel drugo zaporedno zmago letos, se je spet odprlo nebo nad Trakoščanom in sprva suhe ceste so se v hipu spremenile v asfalt poln luž in potočkov. Zviti Tanak je izbral boljšo kombinacijo pnevmatik, ob tem nekaj tvegal in v dobrih 13 kilometrih nadoknadil kar 27 sekund prednosti. Ogromno! In spet se je, tako kot lani, o zmagovalcu odločalo na zadnji, 14 kilometrov dolgi hitrostni preizlušnji Zagorska sela, kjer je zaradi ozkih, delno blatnih in popeskanih cest usoden že najmanjši zdrs.
Bore 1,4 sekunde je znašala prednost finske dvojice in še Michelle Mouton, svetovna podprvakinja iz leta 1982 (zdaj zadolžena za varnot pri FIA), je tik pred štartom dala prednost izkušenejšemu Tanaku. Toda Rovanpera je tudi s teoretično slabšo izbiro pnevmatik in fanatično vožnjo povsem na meji, kjer je tvegal vse, uspel dobiti preizkušnjo in naposled tudi reli.
Tretje mesto je osvojil Neuville, kljub dejstvu, da je tvegal dosti, v nekem trenutku celo preveč, saj je zdrsnil s ceste, se zabil v nabrežino, avto je potem dvignilo in vendarle odbilo nazaj na cesto. Toda belgijska posadka je uspela obrniti avto in priti do cilja - z dovolj prednosti za tretje mesto. Craig Breen in Paul Nagle sta s četrtim mestom vendarle najbolje uvrščena posadka M-Sportovi Ford Pumi, kar je slaba tolažba, saj je Irec uspel braniti tretje mesto do nedelje.
Po treh relijih tako zdaj vodi Rovanpera s 76 točkami pred Neuvillom (47) in Breenom s 30 točkami. Naslednji reli v karavani je Portugalska, ki bo potekal med 20. in 22. majem.
2 Tänak/Järveoja (Hyundai) +4.3s
3 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai) +2m21.0s
4 Breen/Nagle (M-Sport Ford) +3m07.3s
5 Evans/Martin (Toyota) +3m46.0s
6 Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota) +8m08.5s
Le dve slovenski posadki
Sicer sta na letošnji izvedbi relija nastopili le dve slovenski posadki - in obe končali naporen reli. Aljoša Novak in Uroš Ocvirk sta končala na 27. mestu skupno in 17. v WRC2, veteran Darko Peljhan pa je s sovoznikom Matejem Čarom osvojil končno 30. mesto in 19. mesto med vozniki z dirkalniki razreda Rally2.
Seveda pa je reli ravno tako potekal v znamenju slovenskih lastnikov licenc - le da ne vozniških. Za uspešno izvedbo relija je namreč pri izvedbi sodelovalo več kot 130 lastnikov funkcionarskih licenc najrazličnejših rangov.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj