Ožemam ročico novega Buella Lightning na jugu Francije in v konvoju osmih Lightningov uživam v norčijah, ki jih počenjamo z novinarskimi kolegi. Saj veste: zažiganje gum, vožnja po zadnjem kolesu, močno zaviranje in akrobacije na prvem kolesu. Vrag je le to, da igro kazita droben oktobrski dež in spolzke ceste.
V Francijo sem prispel z velikimi pričakovanji, da bom novega Buella »pokladal« po ovinkih v okolici Nice. Nič od tega! Moji novi kolenski drsniki so ostali celi. Zato pa vam lahko postrežem z drugačnimi doživetji. Kot je denimo tisto, ko sem v hudem nalivu, skrit za majhnim oklepkom in s hitrostjo okoli 140 km na uro, brzel po francoski avtocesti.
Povem vam - Lightning ne sodi na avtocesto. Njegovo okolje so zavite ceste, kjer jih voznik napada v pokončnem položaju in v streetfigterski maniri.
Novi Buell me ni šokiral v tolikšni meri kot pred njim model Firebolt. Se še spomnite njegovega ogromnega aluminijastega okvirja, ki je služil tudi kot posoda za gorivo, zadnje nihajke, v kateri se je skrivalo mazalno olje, in sprednjih perifernih zavor? Že videno, pri Fireboltu začeto tehnološko zgodbo Buella Lightning samo nadaljuje.
Občutki, ko sem sedel nanj, na sorazmerno nizko postavljen sedež in visoko nasajeno krmilo, niso bili najboljši. Buellova lažniva posoda za gorivo, ki je pravzaprav zračna komora, pomeni, da celo nižje raščeni sedijo (pre)pokončno. 984-kubični predelan Harleyjev agregat Sportster, razprt pod kotom 45 stopinj, rad vžge in začuda ne povzroča tresljajev, tako značilnih za Harleyje.
Zračno hlajen zmore 92 »konj« pri 8500 vrt/min. Američanom je treba priznati, da so se močno potrudili pri vbrizgu goriva, tako da Lightning zdravo vleče že pri nižjem območju delovanja. Hej, pri odločnejšem pospeševanju pa sem iz prve prestave sprednje kolo le stežka krotil in zadrževal na tleh.
Vožnjo pri velikih hitrostih pretežno določa položaj za krmilom, saj se je zelo težko upirati udarcem vetra. Na trenutke pa sem imel tudi občutek, da je agregat prešibak. Čas bi že bil, da bi v Buellih začeli basirati močnejši motorji, še posebno če omenim, da se agregat pri manjših hitrostih oglaša s podobnim zvokom kot mešalnik za beton našega soseda Florjana.
Navkljub temu pa je Lightning radoživa cestna igrača, ki me je navdušila s svojimi voznimi lastnostmi. Te so zelo podobne onim pri Fireboltu, prav tako imata zelo podobno opremo.
Dež je ponehal zadnji dan testov, Buellovi možje pa so nam kot zanalašč prepovedali uganjati norčije. Jasno, nova skupina novinarjev je čakala, da preizkusi novo Buellovo stvaritev. Srečneži. Še srečnejši pa boste tisti, ki si boste novega Buella za okoli 12 000 evrov tudi privoščili. Veliko igranja vam želim.
Buell Lightning XB9S
TEHNIČNI PODATKI
Motor: 4-taktni, dvovaljni V-zasnove, kot 45°
Prostornina: 984 cm3
Vrtina in gib: 88, 9 x 79, 8 mm
Kompresija: 10 : 1
Elektronski vbrizg goriva
Sklopka: Oljna, večploščna
Prenos moči: 5 prestav
Največja moč: 69 kW (92 KM) pri 8500/min
Vzmetenje (spredaj): Nastavljive USD-vilice Showa, f 40 mm, hod kolesa 120 mm
Vzmetenje (zadaj): Popolnoma nastavljiv blažilnik Showa, hod kolesa 127 mm
Zavore (spredaj): Periferni kolut f 375 mm, 6-batna čeljust
Zavore (zadaj): Kolut f 230 mm
Kolo (spredaj): 3, 50 x 17
Kolo (zadaj): 5, 00 x 17
Guma (spredaj): 120/70 x 17 Dunlop D207
Guma (zadaj): 180/55 x 17 Dunlop D207
Kot glave okvirja /predtek: 21°/84 mm
Medosna razdalja: 1320 mm
Višina sedeža od tal: 765 mm
Posoda za gorivo: 14 litrov
Suha masa: 175 kg
Zastopa in prodaja
Nova moto legenda d. o. o., Zaloška 171, (01 54 84 760)
Roland Brown
Foto: Jason Critchell
Motor: | 4-taktni, dvovaljni V-zasnove, kot 45° |
---|---|
Navor: | 69 kW (92 KM) pri 8500/min |
Prenos moči: | 5 prestav |
Zavore: | Periferni kolut f 375 mm, 6-batna čeljust |
Vzmetenje: | Nastavljive USD-vilice Showa, f 40 mm, hod kolesa 120 mm / Popolnoma nastavljiv blažilnik Showa, hod kolesa 127 mm |
Višina: | 765 mm |
Posoda za gorivo: | 14 litrov |
Medosna razdalja: | 1320 mm |
Teža: | 175 kg |