Najbolj vsestranski Buell doslej je popotnik. Presenečeni? Mi nismo.
Nekaj je dejstvo: ko je Eric Buell ustanovil to blagovno znamko, je v svet motociklizma pripeljal vsaj zelo nenavadne rešitve in poglede, če že ne revolucionarnih, na to, kakšen bi moral biti videti motocikel in kako bi se moral peljati.
Povečano zanimanje za potovalne terence onkraj velike luže je botrovalo nastanku Ulyssesa, kar bi v prevodu pomenilo popotnika, Odiseja. Temu ekonomisti pravijo hitro prilagajanje trgu, kjer ljudje razgrabijo skoraj vse, kar pride iz tovarne Harley-Davidson. Buell sicer ni Harley, a vsako srce, ki poganja te nenavadne motocikle, nastane prav na tekočem traku v Milwaukeeju. Zato sta zvok in prijetno mehko tresenje 1.200-kubičnega dvovaljnika pristna harleyjevska. To je dobro, ker je nekaj posebnega in drugačnega. Buell nikoli ne bo BMW, tako kot Ullysses ne bo R 1200 GS.
Je pa ena možnost več za vse, ki nočejo tistega, kar vozi večina. In ti se ne bodo pritoževali, ker zračno hlajen dvovaljnik oddaja nekaj več toplote, kot bi pričakovali, tudi zvok ventilatorja, potem ko se človek privadi na njegovo pogosto vklapljanje pred skoraj vsakim semaforjem, ni več moteč in celo nihanje krmila nad hitrostjo 160 kilometrov na uro, ki nastane zaradi zelo mehkega vzmetenja, kratke medosne razdalje in ostrega kota vilic, ne bo spravljalo ob živce vsakič, ko se bo mudilo.
Človek je prilagodljivo in tudi malce nečimrno bitje (nekateri bolj, drugi manj), ki želi izstopati v družbi. V motorističnih krogih se bo to nedvomno zgodilo vsakemu lastniku Buella. Sreča je, da so puščanje olja in šepanje v kakovosti skoraj pozabljena oddaljena preteklost, kar pomeni, da tale Ullysses na koncu ni slaba izbira. Le zaljubiti se morate vanj na prvi pogled in začutiti tisto pripadnost velikemu dvovaljnemu srcu, ki bije v njem. Le tako boste zares znali uživati v ostrem in lahkotnem odzivanju na ukaze izza krmila, ko na serpentinasti cesti vožnja postane podobna dirkanju s supermoto motociklom. To pa je zabavno, zelo zabavno in zelo buellovsko!
Peter Kavčič
Buell Ulysses XB 12X
Cena osnovnega modela: 2.856.000 SIT
Cena testnega vozila: 3.056.000 SIT
Tehnični podatki
Motor: 4-taktni, 2-valjni, V 45° zasnove, zračno hlajen, 1.203 cm3, 76, 8 kW (102 KM) pri 6.600/min, 110 Nm pri 6.000/min, elektronski vbrizg goriva.
Sklopka: večploščna.
Prenos moči: 5-stopenjski menjalnik, jermen.
Okvir: alu box.
Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice USD, zadaj enojni blažilnik.
Zavore: spredaj 1x obodni kolut fi 375 mm, zadaj 1x kolut fi 240 mm. Gume: spredaj 120/70-17, zadaj 180/55-17. Medosje: 1.370 mm.
Višina sedeža od tal: 775 mm.
Posoda za gorivo/poraba na testu: 16, 7 l/6, 3 l.
Suha masa: 193 kg.
Kontakt: Nova motolegenda, d. o. o., Zaloška c. 171, Ljubljana, tel. št. : 01 548-47-60.
Hvalimo:
- drugačnost
- značaj dvovaljnega motorja
- igrivost, športnost
- jermenski prenos moči na zadnje kolo (nič umazanije in vzdrževanja, mehko delovanje, dolga življenjska doba)
Grajamo:
- nemirnost nad hitrostjo 160 km/h
- majhna končna hitrost
- ceneno železno krmilo
Motor: | 4-taktni, 2-valjni, V 45° zasnove, zračno hlajen, 1.203 cm3, 76,8 kW (102 KM) pri 6.600/min, 110 Nm pri 6.000/min, elektronski vbrizg goriva. |
---|---|
Prenos moči: | 5-stopenjski menjalnik, jermen. |
Okvir: | alu box. |
Zavore: | spredaj 1x obodni kolut fi 375 mm, zadaj 1x kolut fi 240 mm. Gume: spredaj 120/70-17, zadaj 180/55-17. Medosje: 1.370 mm. |
Vzmetenje: | spredaj teleskopske vilice USD, zadaj enojni blažilnik. |
Višina: | 775 mm. |
Posoda za gorivo: | 16,7 l/6,3 l. |
Teža: | 193 kg. |