»Naj ti ne bo nerodno, « sem dejal neznancu, ki je živčno navijal ročico plina svojega 650-kubičnega endura, medtem ko sva na koncu trzinske obvoznice drug ob drugem čakala na zeleno luč. Zelena! Ko me je na naslednjem semaforju dohitel, je gledal, kot da bi ga zelo stroga domina nabrcala v testise. »Stari, pa kaj imaš to za eno stvar? « »Silver Winga, stari! «
Hondina potovalna križarka se po mnenju mnogih upravičeno imenuje Gold Wing, trenutno največji skuter, ki prihaja iz te tovarne, pa je poimenovan Silver Wing. Sodeč po imenu, ponuja torej vrhunsko udobje in luksuz. Vprašanje je, ali je omemba žlahtne kovine v imenu drzna ali upravičena.
Klasična skuterska zasnova umešča Silver Winga v natrpana mestna središča, ta pa se temu odločno upira, saj zmore veliko več. Obožuje dinamiko zavitih podeželskih cest in se enako dobro počuti tudi na avtocestah. Je skuter velikih dimenzij in velikega udobja. Zaradi velikosti je prostora na dvonivojskem sedežu več kot dovolj za zares udobno in sproščujoče sedenje voznika in sopotnice, ogromno prostora pa je tudi v osvetljenem prtljažnem prostoru pod sedežem.
Vsakdanjim drobnarijam, brez katerih danes žal ne zmoremo, sta namenjena dva stranska predalčka pred voznikom, ki se odpreta s preprostim pritiskom, na desni strani pa je pokrov predala opremljen tudi s kakovostno ključavnico. Udobju in uporabnosti v vseh okoliščinah je na plastiko pisana tudi izjemna vetrna zaščita, ki voznika ne ščiti le pred vetrom, temveč tudi pred dežnimi kapljami.
V standardni paket opreme sodita stransko in centralno stojalo, ki zahteva odločnejši pritisk noge. Vzvratni ogledali sta mehko nastavljivi, glede na druge dimenzije skuterja pa bi bili lahko v prid večji preglednosti dogajanja za voznikovim hrbtom malenkost večji. Pohvaliti moramo kakovost materialov in odlično izdelavo oziroma pri plastičnih delih oklepa natančno sestavo.
Srce Silver Winga je dvovaljni vodno hlajeni vrstni motor s štiriventilsko tehniko in sodobnim elektronskim vbrizgom goriva, kar je dovolj, da razvije moč 50 ‘konjev’.
Dovolj, da se z mesta dobesedno izstreli, dovolj, da igla merilnika hitrosti doseže oznako 180, in dovolj, da smo na mokrem, spolzkem asfaltu zares pogrešali sistem proti zdrsu. Moči ima voznik na razpolago vedno vsaj toliko, da bo na izletu brez težav sledil tudi najbolj dinamičnim motoristom. V hitreje odpeljanih ovinkih postane skuter rahlo nemiren, vendar začrtani smeri vedno ubogljivo sledi. Vzmetenje je nastavljivo in ni ne premehko ne pretrdo. Zanesljivim zavoram je dodan tudi dvojni sistem zaviranja z ABS-om, za varno parkiranje na klancu pa skrbi ročna parkirna zavora.
Ko je torej govor o luksuzu na dveh kolesih, je pri Hondi zlato rezervirano za povsem drug motocikel, skuterju je namenjeno srebro. Povsem upravičeno. Toda bodimo iskreni, žlahtnejši od srebra skuter pač ne more biti.
Cena testnega vozila: 8.750, 00 EUR
Motor: 2-valjni vrstni, 4-taktni, vodno hlajenje, 582 cm? .
Največja moč/navor: 37 kW (50 KM) pri 7.000/min, 54 Nm pri 5.500/min.
Prenos moči: variomat, avtomatska sklopka.
Okvir: jekleni cevni.
Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice 41 mm, zadaj dvojni blažilnik z nastavljivo napetostjo vzmeti.
Zavore: spredaj1 x kolut 256 mm, trobatne čeljusti, zadaj 1 x 240 kolut, dvobatna čeljust ABS.
Gume: spredaj 120/80 R14, zadaj 150/70 R13.
Višina sedeža: 740 mm.
Teža: 229, 6 kg.
Gorivo: neosvinčeni bencin, 16 litrov.
Zastopnik: AS Domžale Motocenter, d. o. o., Blatnica 3a, Trzin, 01/562-33-33, www.honda-as.com.
Hvalimo in grajamo
+ vsestranskost
+ poraba goriva
+ zavorni sistem
+ prostorna predalčka ob krmilu in prostor pod sedežem
+ učinkovita vetrna zaščita
- ni stikala za vklop vseh smernikov
- ogrevane ročke niso serijske
- dvigovanje sedeža možno samo s ključem
Matjaž Tomažič, foto:? Grega Gulin