Da je 400-kubični motor v razredu maksi skuterjev tista najbolj optimalna kapacitetna mera, vemo že nekaj časa. In Kymco v tem razredu ponuja veliko mero odličnosti, in to za odlično ceno.
Naj za začetek pojasnim trditev o optimalnih kapacitetah. Še pred nekaj leti bi mirno zapisal, da tudi v razredu maksi skuterjev velja, da več pomeni bolje, in brez pomislekov v zrak dvignil roko za katerega izmed dvovaljnih maksijev. A moje mnenje se je s prihodom modernejših 400-kubičnih skuterjev nekoliko spremenilo.
Sodoben 400-kubični maksi, kakršen je tudi Xciting S 400, je namreč v primerjavi s svojimi konstrukcijsko starejšimi tekmeci, predvsem pa v primerjavi z dvovaljnimi maksiji, lažji od 10 do celo 25 odstotkov. Razmerje med močjo in težo je posledično zelo podobno, a bistvenih je tistih od 20 do 60 kilogramov razlike v teži.
Xciting 400 S je, če bi ga ocenjevali samo na podlagi tehničnih podatkov, šampion v svojem razredu. Je najlažji, najmočnejši in upoštevajoč oboje tudi najcenejši. A sam sem ga doživel nekoliko drugače, pričakoval sem namreč precej drugačen skuter.
Vajen tega, da Kymco pregovorno izdeluje tudi izredno uporabne skuterje, sem bil odkrito presenečen nad prtljažnim prostorom. Ta se odpira le polovično, je dvonivojski in glede na dimenzije skuterja (pre)majhen. Že velika modularna čelada mu predstavlja izziv, na shranjevanje dveh pa lahko pozabite. Medtem ko sem zaradi tega nekoliko zamišljen postopal okrog njega, se mi je posvetilo.
To ni karavan, Xciting 400 S je skladno s svojim imenom postal 'lifestyle' skuter! Od tistega trenutka dalje je bila moja pozornost usmerjena v njegove sporttouring kapacitete. In bil sem navdušen. Resnično.
Od nekdaj sem, vsaj kar se tiče skuterjev, zagovornik vzravnanega in visokega sedenja, saj sta vidljivost in tudi nadzor nad skuterjem tako bistveno boljša. To pride še zlasti prav pri filtriranju skozi mestno prometno gnečo.
Kot pravi GT skuter pa se Xciting dobro počuti tudi na odprtih cestah in celo na avtocestah. Morda njegov prednji del ni tako zelo ostro natančen kot pri izrazito športnih skuterjih, vseeno pa se na vsak ukaz krmilu zelo hipno odziva in vrača občutek izredne stabilnosti.
Težko boste našli moteč detajl ali napako v izdelavi. Stikala so sodobna, sodobna pa je tudi armaturna plošči Noodoe, ki lahko s pomočjo aplikacije na osrednji zaslon prezrcali vse podatke z vašega pametnega telefona, posreduje navigacijske napotke in omogoča konkretno individualizacijo prikaza.
Na njej se sicer najde kakšna nelogičnost, na primer kar trije prikazovalniki hitrosti, ter tudi kakšna pomanjkljivost, na primer prikaz zunanje temperature, pod črto pa gre za zelo dober in v vseh razmerah pregleden informacijski center. In kaj sem pogrešal? Predvsem električni pomik vetrobrana in ogrevane ročke. Vem, kaprice, a konkurenca to ponuja.
Xciting je tudi zelo lep skuter, brez oblikovalskega pretiravanja in brez kiča. Oblikovalci so naredili dobro delo, vse skupaj pa dodatno v pozitivno smer, tako podnevi kot ponoči, potencira še moderna LED-razsvetljava. In čeprav pod sedež ne gre velika čelada, sem se vozil z jetko, tako kot se za skuter spodobi.
Prodaja: | Pleško Cars, Brezovica |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 6.598 € |
Cena testnega modela: | 6.598 € |
Motor: | 399cm³, enovaljni, vodno hlajen |
---|---|
Moč: | 26,5 kW(36 KM) pri 7.500 obr/min |
Navor: | 38 Nm pri 6.000 obr/min |
Prenos moči: | brezstopenjski, variomat, jermen |
Okvir: | aluminijasti okvir |
Zavore: | spredaj 2 x kolut 280 mm radialno vpetje, zadaj 1 x 240 mm kolut, ABS |
Vzmetenje: | spredaj teleskopske vilice, zadaj nihajne vilice, dvojni amortizer |
Gume: | spredaj 120/70 R15, zadaj 150/70 R14 |
Višina: | 805 mm |
Posoda za gorivo: | 12,5 litrov |
Teža: | 189 kg (suha masa) |
-
Navadno v svojih zapisih konkurence ne omenjam, a tokrat moram narediti izjemo. Pri Kymcu ne skrivajo, da je novi Xciting pravzaprav njihov lovec na kupce premium skuterjev. Tam sta dozedaj kraljevala Yamaha in sveži BMW, Xciting pa jima je v svoji zadnji izdaji popolnoma kos na praktično vseh področjih. Absolutno vreden razmisleka.