Moto test: KYMCO Xciting 400 SKymco po novem lovi tudi premijske kupce - kje so njegovi aduti?

Da je 400-kubični motor v razredu maksi skuterjev tista najbolj optimalna kapacitetna mera, vemo že nekaj časa. In Kymco v tem razredu ponuja veliko mero odličnosti, in to za odlično ceno.

Kymco po novem lovi tudi premijske kupce - kje so njegovi aduti? (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
2. 6. 2020

Naj za začetek pojasnim trditev o optimalnih kapacitetah. Še pred nekaj leti bi mirno zapisal, da tudi v razredu maksi skuterjev velja, da več pomeni bolje, in brez pomislekov v zrak dvignil roko za katerega izmed dvovaljnih maksijev. A moje mnenje se je s prihodom modernejših 400-kubičnih skuterjev nekoliko spremenilo.

Sodoben 400-kubični maksi, kakršen je tudi Xciting S 400, je namreč v primerjavi s svojimi konstrukcijsko starejšimi tekmeci, predvsem pa v primerjavi z dvovaljnimi maksiji, lažji od 10 do celo 25 odstotkov. Razmerje med močjo in težo je posledično zelo podobno, a bistvenih je tistih od 20 do 60 kilogramov razlike v teži.

Xciting 400 S je, če bi ga ocenjevali samo na podlagi tehničnih podatkov, šampion v svojem razredu. Je najlažji, najmočnejši in upoštevajoč oboje tudi najcenejši. A sam sem ga doživel nekoliko drugače, pričakoval sem namreč precej drugačen skuter.

Vajen tega, da Kymco pregovorno izdeluje tudi izredno uporabne skuterje, sem bil odkrito presenečen nad prtljažnim prostorom. Ta se odpira le polovično, je dvonivojski in glede na dimenzije skuterja (pre)majhen. Že velika modularna čelada mu predstavlja izziv, na shranjevanje dveh pa lahko pozabite. Medtem ko sem zaradi tega nekoliko zamišljen postopal okrog njega, se mi je posvetilo.

To ni karavan, Xciting 400 S je skladno s svojim imenom postal 'lifestyle' skuter! Od tistega trenutka dalje je bila moja pozornost usmerjena v njegove sporttouring kapacitete. In bil sem navdušen. Resnično.

Od nekdaj sem, vsaj kar se tiče skuterjev, zagovornik vzravnanega in visokega sedenja, saj sta vidljivost in tudi nadzor nad skuterjem tako bistveno boljša. To pride še zlasti prav pri filtriranju skozi mestno prometno gnečo.

Kot pravi GT skuter pa se Xciting dobro počuti tudi na odprtih cestah in celo na avtocestah. Morda njegov prednji del ni tako zelo ostro natančen kot pri izrazito športnih skuterjih, vseeno pa se na vsak ukaz krmilu zelo hipno odziva in vrača občutek izredne stabilnosti.

Težko boste našli moteč detajl ali napako v izdelavi. Stikala so sodobna, sodobna pa je tudi armaturna plošči Noodoe, ki lahko s pomočjo aplikacije na osrednji zaslon prezrcali vse podatke z vašega pametnega telefona, posreduje navigacijske napotke in omogoča konkretno individualizacijo prikaza.

Na njej se sicer najde kakšna nelogičnost, na primer kar trije prikazovalniki hitrosti, ter tudi kakšna pomanjkljivost, na primer prikaz zunanje temperature, pod črto pa gre za zelo dober in v vseh razmerah pregleden informacijski center. In kaj sem pogrešal? Predvsem električni pomik vetrobrana in ogrevane ročke. Vem, kaprice, a konkurenca to ponuja.

Xciting je tudi zelo lep skuter, brez oblikovalskega pretiravanja in brez kiča. Oblikovalci so naredili dobro delo, vse skupaj pa dodatno v pozitivno smer, tako podnevi kot ponoči, potencira še moderna LED-razsvetljava. In čeprav pod sedež ne gre velika čelada, sem se vozil z jetko, tako kot se za skuter spodobi.

  • Osnovni podatki

    Prodaja: Pleško Cars, Brezovica
    Cena osnovnega modela: 6.598 €
    Cena testnega modela: 6.598 €
  • Tehnični podatki

    Motor: 399cm³, enovaljni, vodno hlajen
    Moč: 26,5 kW(36 KM) pri 7.500 obr/min
    Navor: 38 Nm pri 6.000 obr/min
    Prenos moči: brezstopenjski, variomat, jermen
    Okvir: aluminijasti okvir
    Zavore: spredaj 2 x kolut 280 mm radialno vpetje, zadaj 1 x 240 mm kolut, ABS
    Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice, zadaj nihajne vilice, dvojni amortizer
    Gume: spredaj 120/70 R15, zadaj 150/70 R14
    Višina: 805 mm
    Posoda za gorivo: 12,5 litrov
    Teža: 189 kg (suha masa)
Hvalimo in grajamo
armaturna plošča Noodoe
videz
vozne lastnosti, motor
Neraven visok sredinski greben
Prostor pod sedežem
Ni sistema proti zdrsu
Končna ocena

Navadno v svojih zapisih konkurence ne omenjam, a tokrat moram narediti izjemo. Pri Kymcu ne skrivajo, da je novi Xciting pravzaprav njihov lovec na kupce premium skuterjev. Tam sta dozedaj kraljevala Yamaha in sveži BMW, Xciting pa jima je v svoji zadnji izdaji popolnoma kos na praktično vseh področjih. Absolutno vreden razmisleka.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri