Za vsakogar nekaj. Ali pač?

Piaggio je s svojo trikolesno revolucijo v svet skuterjev potegnil tudi tiste, ki se prej nikoli niso vozili z maksi skuterji, hkrati pa v svet na dveh (oziroma treh) kolesih na novo privabil tudi številne povratnike.

Prav zato, ker so se z italijansko pobudo v motoristične jakne in rokavice odeli tudi novinci in povratniki, koncernu Piaggio pripisujemo tudi vso inovativnostno slavo in čast. Dobro leto in pol mineva od zadnje temeljite prenove največjega MP3, zato kakšnih omembe vrednih sprememb najverjetneje še kakšno sezono ali dve ne gre pričakovati. Navkljub svežini aktualnih modelov, ki nosita oznako Sport ali Business, pa so se pri Piaggiu odločili za prav posebno nadgradnjo – vzvratno prestavo.

Ne morem reči, da je samostojna vzvratna vožnja nekaj, kar sem v preteklih letih pri MP3 pogrešal. Premikanje naprej in nazaj namreč po zaslugi možnosti zaklepa prednje preme nikoli ni zahtevalo posebnega truda. Če ni šlo s sedeža, si pač sestopil in skuter v želeno smer odrinil z boka, lahko pa tudi z zadnje ali celo sprednje strani.

A vzvratna prestava je odslej kljub temu na voljo. Za zdaj je ta električni dodatek (za pomik nazaj skrbi zaganjalnik motorja) rezerviran zgolj za različico Sport Advanced. Model Business za zdaj te možnosti še ne ponuja, prav tako pa ni mogoče dokupiti kakšnega tovarniškega kompleta za naknadno vgradnjo. Torej, če hočete v 'rikverc', je možnost samo ena.

Kako deluje? Enostavno in nič drugače, kot smo vajeni pri potovalnih dvokolesnih križarkah tipa Gold Wing ali K1600 GT. Torej vklop sistema s posebnim stikalom, nato pa s pritiskom tipke za zagon motorja vse skupaj počasi odpelje vzvratno. Za zaščito zaganjalnika je pot nazaj omejena na približno deset metrov, kar v praksi zadostuje za praktično vsako obračanje ali umikanje.

A tokrat testni MP3 500 HPE Sport Advanced na testu ni bil sam. Ob njem smo se zapeljali tudi z aktualnim modelom 500 HPE Business, ki kot namiguje že njegovo ime, bolj kot na šport­nost stavi na eleganco in udobje. Čeprav oba modela na prvi pogled bolj kot obratno izkazujeta prav svojo enakost, je razlik med njima precej, in to tako vizualnih kot tudi tehničnih.

Da bi se za enega ali drugega odločili samo na podlagi videza, skoraj ne verjamemo. Kljub številnim razlikam sta namreč bolj kot ne enaka. Srebrne plastične vložke pri modelu Sport nadomešča imitacija karbona, platišča so črna, bolj oglata so vzvratna ogledala, sedež je prevlečen z drugačnim materialom, prostor za noge je obdan z aluminijastim vložkom, zavorni koluti so namesto okrogli valoviti, spremenjena pa je tudi oblika ohišja nihajke, v kateri se skrivajo variomat in jermenice.

Oblikovalci so se poigrali tudi z barvami, pozicijo dnevnih LED-luči ter nekaterimi malenkostmi, na račun katerih boste model Sport prepoznali že od daleč.

Če smo zavzeli stališče, da zunanji videz kljub številnim drobnim razlikam še ne prinaša dovolj argumentov, da bi raje kot Business (ki ima mimogrede za doplačilo tudi navigacijski sistem) izbrali model Sport, pa bi marsikoga utegnilo prepričati tisto, kar je očem skrito.

Ne, model Sport ni prav nič močnejši ali hitrejši od Businessa, tudi ustavlja se popolnoma enako, je pa povsem drugače vzmeten. Medtem ko ima Business zadaj klasični oljni amortizer z nastavljivo prednapetostjo, pa so za vzmetenje pri Sportu poskrbeli Kayabini specialisti. Ti so vzmetenje namesto z oljem napolnili s plinom, poleg nastavljanja prednapetosti pa dodali tudi možnost nastavljanja kompresije.

Na cesti se to predvsem pri večji hitrosti v globokih nagibih odrazi z bistveno bolj mirno lego. Medtem ko se Business v razmerah, ki že mejijo na tiste bolj nerazumne, nekoliko pozibava in je na krmilu nemiren, je Sport v enakih razmerah popolnoma miren in ostaja natančen.

Če bi šlo ob vprašanju, ali izbrati Business ali Sport, za klasičen motocikel, bi bil odgovor hipen in dokončen – Sport. A ker gre v tem primeru vendarle za skuter, sem se po presedanju nekje na polovici poti od Kočevja proti Dvoru (kjer je cesta na nekaterih mestih že dobro načeta), znašel v dilemi. Business je mnogo mehkejši in udobnejši (hkrati pa je občutek stabilnosti in varnosti absolutno enak), kar je v svetu skuterjev zelo dobra lastnost. Ampak Sport vseeno ponuja več veselja. Ne samo na odprtih cestah, tudi v mestnih krožiščih in križiščih. Lahko prosim še nekaj vmes, Piaggio?

Novak Osvin/MP3-jaš

Možnost vožnje z izpitom kategorije B, varnost in uporabnost so ključne lastnosti, ki so svet maksi skuterjev približale tudi tistim, ki potrebujemo mnogo več kot samo 50-kubični skuter. Piaggio MP3 mi je ponovno odprl vrata v tiste bolj zabavne, uživaške in še vedno varne ter sproščene prometne dimenzije. Mera 500 kubikov je ravno pravšnja in težko si predstavljam vsakdanjik brez MP3. Business ali Sport? Takoj podpišem za Business z vzvratno prestavo.

Osnovni podatki
Prodaja: PVG d.o.o.
Cena testnega modela: 10.540 EUR (Advanced Sport); 9.799 EUR (Bussiness) €
Tehnični podatki
Motor: 493cm3, enovaljni, vodno hlajen
Moč: 32,5 kW(44,2 KM) pri 7.750 obr/min
Navor: 47,5 Nm pri 5.500 obr/min
Prenos moči: brezstopenjski, variomat, jermen
Okvir: dvojna kletka iz jeklenih cevi
Zavore: spredaj 2 x kolut 258 mm, zadaj 1 x 240 mm kolut, ABS, ASR-sistem proti zdrsu
Vzmetenje: spredaj elektrohidravlična prema, zadaj dva plinska amortizerja nastavljiva prednapetost in kompresija
Gume: spredaj 110/70 R13, zadaj 140/70 R14
Višina: 790 mm
Posoda za gorivo: 13,2 litra
Teža: 275 kg
Hvalimo in grajamo
vozne lastnosti
varnost, zavore, stabilnost
uporabnost
B-homologacija
preobčutljiv sistem proti zdrsu
zastarel in s podatki skop osrednji informacijski zaslon
izključujoči se paketi opreme
Končna ocena
  • Ni 'fer', da Piaggio nekatere svoje dobrote s seznama dodatne opreme zapakira izključno v paket po njegovi izbiri. Z več možnosti kombiniranja bi si vsak lahko 'sestavil' idealen komplet. Na primer mehkužca v volčji koži z vzvratno prestavo. Eleganten športnik pa bi bil moja izbira.