Test: Wottan Storm-V 125 CBS - Dokončano v EU

26. 5. 2023
Deli

Še pred nekaj leti smo lahko skuterjem iz kategorije »nizkocenovnikov« brez posebnih zadržkov očitali slabšo izdelavo, tehnično zastarelost, preskromno opremo in predvsem – kitajsko poreklo. Vendar se avtomobilsko-motoristični svet tudi na tistem koncu planeta hitro spreminja. In ko se takšnim zgodbam pridružijo še resni evropski partnerji, potem lahko besedo »nizkocenovnik« brez zadržkov spremenimo v »pravocenovnik«.

Po tem, ko se je koda 125 izkazala za uspešnico med slovenskimi vozniki, se je, jasno, pojavila tudi potreba po dodatni ponudbi motociklov in skuterjev s prostornino do 125 kubičnih centimetrov. Z zanimivo ponudbo se je tako na slovenskem tržišču predstavila španska motoristična znamka Wottan.

Že od leta 2009 njihove skuterje in motocikle na velikih tržiščih, kakršna sta špansko in italijansko, kupci prepoznajo po dobrem razmerju med vloženim in dobljenim. Njihovi skuterji in motocikli se namreč uvrščajo med cenejše, obenem pa so zasloveli po svoji robustnosti in zanesljivosti.

Čeprav se njihovi skuterji in motocikli oziroma, bolje rečeno, njihove komponente, proizvajajo na Kitajskem, pa končna sestava in kontrola vendarle potekata v matični tovarni v Španiji. Motocikli in skuterji znamke Wottan so odslej končno na voljo tudi pri nas, kar je za kupce vsekakor zelo dobra novica.

S prihodom njihove sveže ponudbe skuterjev in motociklov je nižji cenovni razred (ne pa tudi kakovostni) bogatejši za paleto ličnih in dobro opremljenih skuterjev ter motociklov. Razpon modelov namreč zajema vse od osnovnih pa vse do bogato opremljenih skuterjev, pri katerih se na seznamu serijske opreme najdejo tudi barvni TFT-zaslon, brezstični ključ, ABS, CBS in podobno.

Pri slovenskem uvozniku, podjetju PR Moto, d. o. o., so nam za testiranje ponudili dva skuterja iz njihove ponudbe. Ker sem se tudi sam želel prepričati, na kako trdnih temeljih stoji vsesplošno dobro mnenje o skuterjih znamke Wottan, sem se odločil za oblikovno pestrega in vsestranskega 125-kubičnega »crossoverja« Storm-V ter elegantnega in bogato opremljenega V-Storm-S+. Oba se namreč uvrščata v cenovno sredino njihove ponudbe, hkrati pa imata vsaj na papirju vse, kar morata imeti za boj s (tudi premijsko) konkurenco.

Wottan Storm-V: pod krinko avanturista

Ponudba 125-kubičnih skuterjev iz serije Storm se začne z modelom Storm-T, za katerega je treba odšteti zelo sprejemljivih 2.890 evrov, gre pa seveda za njihov najosnovnejši skuter. Testni Storm-V pa se z integriranim zavornim sistemom CBS in močnejšo različico vodno hlajenega motorja z desetimi kilovati in pol (14,2 KM) uvršča v cenovno sredino, s stališča tehnike pa že v zgornji del njihove ponudbe.

Oblikovno Storm-V sledi ideji »crossover« skuterja, kljub temu pa ga njegove tehnične specifikacije uvrščajo predvsem na asfaltirane ceste in, seveda, v mesto. Osebno menim, da njegova vizualna krinka v nobenem primeru ni sporna, ne nazadnje smo tudi v svetu avtomobilov že vrsto let vajeni podobnih modelov klenega videza, vendar z mehko mestno dušo. Do težav bi lahko prišlo zlasti v primerih, ko bi voznik na to, da med terenskim videzom in mestno tehniko manjka tisti ključni povezovalni člen, enostavno pozabil.

Sicer pa, ko sem ravno pri zunanji podobi – za videz skuterjev znamke Wottan skrbi znani italijanski oblikovalec Alessandro Tartarini. Oblikovalec, ki je vsaj v primeru znamke Wottan zvest kombinaciji modernih oblikovalskih potez in konvencionalnih linij, je več kot očitno opravil zelo dobro delo.

Skuterju bi namreč težko očital kakšno posebej motečo proporcionalno neskladnost, še manj oblikovno nedokončanost. Poskrbeli so tudi za modne podrobnosti na področju razsvetljave. Pod črto lahko mirno zapišem, da bi bil Storm-V, če bi bili sestavni plastični deli na otip in videz nekoliko plemenitejši, eden izmed najbolj atraktivnih skuterjev v tem razredu.

Po dimenzijah je Storm-V zelo radodaren skuter. Pravzaprav v tej kategoriji sodi razred višje, saj se s praktično enakimi zunanjimi merami ponašajo tudi modeli Wottanove linije 300-kubičnih skuterjev. Osebno menim, da je pri skuterjih, še zlasti če tu in tam s seboj odpeljete tudi kakšen prenosni računalnik ali mapo z dokumenti, velikost prej prednost kot pomanjkljivost.

Res je, velikost prinaša več materiala, več materiala pa pomeni večjo maso in slabše zmogljivosti. Poleg tega obstaja tudi verjetnost, da v določenih situacijah med gnečo avtomobilov ne boste švignili kot kopje, se pa na drugi strani Storm-V odkupi z boljšo vetrno zaščito ter (vsaj zame) nujno potrebno spodobno transportno zmogljivostjo.

Po videzu avanturist, po duši mestna srajca

Za pogon tega skuterja skrbi s stališča tehnike sodoben enovaljni vodno hlajeni motor s štirimi ventili in dvojno odmično gredjo. Z močjo desetih kilovatov in pol je teoretično tik pod zakonsko dovoljeno mejo, v praksi pa se ta moč v primerjavi z enako zmogljivimi motorji konkurence nekoliko skrije.

S končno hitrostjo sto kilometrov na uro njegov zaostanek niti ni prevelik, na področju vmesnih pospeševanj in starta z mesta pa imajo pri Wottanu še nekaj dodatnega prostora za izboljšave. Po mojem mnenju je to predvsem pri optimizaciji brezstopenjskega avtomatskega menjalnika, še kakšno kapljico dodatne iskrosti pa bi bilo verjetno mogoče iztisniti iz motorja.

Ta je namreč tudi zaradi prenosa CVT uporaben v zares ozkem razponu (približno tretjini) svojega delovanja, le od 6.000 pa do 9.500 vrtljajev. Pod tem območjem se Storm-V praktično ne premika, višje v rdečem polju pa enovaljni motorji tako ali tako izgubijo glavnino svoje sape. No, vsekakor je treba zapisati, da je bil testni motocikel praktično povsem nov, celoten pogonski sklop pa posledično neutečen in kot tak svojega optimuma morda še ni pokazal.

A ker je v razredu 125-kubičnih skuterjev resnica vendarle taka, da se samo z diagrami motorjev nihče zares ne ukvarja, se mi zdi še bolj pomembno omeniti, da je občutek, ki ga vozniku posreduje skuter skupaj s svojim pogonskim sklopom, zelo dober. Znamka Wottan to sicer potrjuje tudi s triletnim jamstvom brez omejitve prevoženih kilometrov, sam pa sem solidnost izdelave, robustnost in pričakovano trajnost prepoznal predvsem tako, da v času testa nisem zaznal nobenih za »nizkocenovnike« tipičnih pomanjkljivosti.

Nobenega zvijanja v zavojih, nobenega ječanja tehnike pri močnejših zaviranjih in nobene majajoče mehkobe v vpetju sprednje vilice in krmila. Na tem področju je Storm-V povsem enakovreden tudi najboljšim tekmecem, pohvaliti pa moram tudi zavore. Te sicer niso najzmogljivejše v razredu, vendar delujejo zelo zanesljivo in konstantno, voznik pa tako na vsaki podlagi vedno ve, kaj lahko pričakuje. Ročice zavore so sicer precej trde, kar bo pogodu predvsem novopečenim motoristom s kodo 125. Na testnem skuterju so bile zavore kombinirane (CBS), na voljo pa so tudi različice s še bolj zanesljivim ABS-om.

Storm-V je svojo vsestranskost v vožnji in uporabi vsekakor dokazal, edino odstopanje od segmenta »crossover« pa je v vzmetenju. To je namreč izrazito mestno. V tem segmentu to pomeni precej čvrsto, vendar hkrati dovolj mehko, da skuter večino cestnih neravnin prežveči mirno, pri vožnji čez večje luknje pa bo treba nekaj povratne sile s ceste kompenzirati tudi s hrbtenico.

Polna vreča dobrot za razumno ceno

Če je Alessandro Tartarini poskrbel, da je Storm-V očem prijeten skuter, pa je pri tem malce pozabil na nas, nekoliko višje motoriste. Zaradi obilnega sprednjega dela skuterja, v katerem se pod krmilom sicer skrivata dva zelo priročna predalčka, je prostora za kolena »dolgonožcev« za odtenek premalo. Pri počasnem in ostrem manevriranju tako potrebujete nekaj gibčnosti v kolenih in kolkih.

Oprema modela Storm-V je glede na njegovo ceno in razred, v katerega sodi, zelo bogata. Namesto klasičnih merilnikov je pred voznikom velik barvni TFT-zaslon, na katerem se poleg hitrosti prikazujejo še vrtljaji motorja, temperature hladilne tekočine, nivo goriva in čas.

Dodatne možnosti pa se bodo na zaslonu pojavile tistim, ki se bodo z njim povezali prek povezave Bluetooth. Serijsko je Storm-V opremljen tudi z brezstičnim ključem, ki pa je v primerjavi s tistimi iz premijskega razreda nekje na pol poti. Skuter prisotnosti ključa ne zazna sam po sebi, pač pa je osrednjo vrtljivo ključavnico treba aktivirati s pritiskom tipke na ključu. Od tod dalje je lahko ključ varno spravljen v žepu jakne ali hlač.

Predvidevam, da je, tako kot je bilo meni, tudi večini izmed vas najbolj ključno vprašanje o teh na slovenskem trgu svežih skuterjih, ali je na mizo prodajalca za Storma-V vredno položiti 3.790 EUR. Kajti čeprav govorim o »pravocenovniku«, to ni ravno vsota denarja, ki bi jo kupec takšnega skuterja brez težav pogrešal.

Poleg tega je tovrstnih skuterjev s podobnimi bolj ali manj renomiranimi imeni na trgu kar nekaj. A hiter pogled na konkurenco razkrije, da cenovno primerljivi tekmeci ponujajo manj, premijska konkurenca s podobno opremo pa je bistveno dražja. Ob vsem tem znamki Wottan po štirinajstletni prisotnosti na zahtevnem južnoevropskem trgu res ne gre očitati, da ji manjka tradicije in dobro urejene poprodajne podpore kupcem.

Ne vem, morda je prišel čas, ko bomo morali – tako kot avtomobilisti – tudi motoristi počasi sprejeti in vzpostaviti zaupanje v »nove« znamke. Kljub temu pa je moj odgovor na zastavljeno vprašanje malce diplomatski: Da, v mestu in njegovi okolici vidim širok krog kupcev, ki bi jim Storm-V povsem ustrezal.

Preberite še: Eksplozija na slovenskem motociklističnem trgu - rekordna prodaja na račun kode 125

Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor.

Osnovni podatki
Prodaja: PR Moto d.o.o.
Cena osnovnega modela: 3.790 €
Cena testnega modela: 3.790 €
Tehnični podatki
Motor: 125 cm³, enovaljni, vodno hlajen
Moč: 10,5 kW (14,2 KM)
Prenos moči: avtomatski menjalnik CVT
Okvir: jeklen, cevni
Zavore: spredaj kolut 260 mm, zadaj kolut 220 mm, CBS
Vzmetenje: spredaj teleskopska vilica 37 mm, integrirana nihajka, dvojni amortizer
Gume: spredaj 120/80 R14, zadaj 130/70 R13
Posoda za gorivo: 12 litrov
Teža: 172 kg (pripravljen za vožnjo)
Hvalimo in grajamo
Videz
Oprema
Pogoji jamstva
Cenovno ugodno vzdrževanje
Vzvratna ogledala (velikost)
Plastični materiali
Odzivnost in hrup motorja
Prostor za kolena
Masa