Primerjalni test: Skuter za jurja

Mulci, vemo, kako vam je. Tudi mi smo bili stari 14 in bili zakurjeni za Aprilio SR, Yamaho Aerox pa Gilero Runner in podobne športne skuterje. Takrat so stali debelih 400 tisočakov, danes za (skoraj) enake hočejo dva tisočaka in še več. To pa je veliko denarja za 'moped'.

Seveda – v šolo in do prijatelja gremo lahko tudi peš, z biciklom ali s trolo, ampak to ni to. Z motoriziranim dvokolesom se 14-letniku kar naenkrat poveča doseg, izboljša mobilnost, pa tudi večji ugled pri prijateljih velikokrat ni zanemarljiv faktor. S temi poceni štirimi skuterji sicer ne boste največji frajerji, peljali pa se boste prav tako kot s še enkrat dražjim. Res?

V uredništvu so se znašli štiri skuterji. Da ne sme biti drag in da je prenos moči na zadnje kolo samodejni, sta bila edini naši zahtevi. Zapeljali smo se v ljubljansko gnečo in nato še ven iz mesta in preverili, kako se obnesejo ti azijski izdelki. Da, azijski: Sym brez sramu izkazuje svoje tajvanske korenine, da je sicer italijanski Piaggio narejen na Kitajskem, boste izvedeli šele po nalepki pod sedežem, Peda in Benelli pa naj bi bila italijana. Naj bi bila zato, ker tako piše v prometnem dovoljenju, posamezni deli pa prihajajo z Vzhoda. Evropa žal cenovno ne zmore konkurirati poševnookim.

Ne glede na to, da mali Zip prihaja z Daljnega vzhoda, da je najdražji in ni najboljša možnost, če ga merimo z metrom, prepriča njegovo poreklo – Piaggio. Po okretnosti in vlivanju dobrega občutka, razen prek neravnin, je korak pred vsemi. Motor daje vtis zanesljivosti in kakovosti, velik pomen pa bi pripisal tudi dejstvu, da je servisna mreža razvejana in relativno dobra in ima nekaj tradicije in izkušenj. Neuradno pa tale Zip, na hitro gledano, deluje kot žakelj krompirja s kolesi. Ker je pač majhen in oblikovan kot kinderjajček.

Ko smo ga, v splošnem zadovoljni, hoteli vrniti, pa se nam je zadnji dan zameril. Ko smo do vrha natočili posodo za gorivo, je nekje izpod plastik začel izdatno puščati bencin. S priloženim orodjem nam je uspelo odstraniti nekaj plastik, spodaj pa je zazijal odvit senzor količine goriva. Vprašali smo dva znanca, ki z Zipi kraljujeta po ljubljanskih cestah, in nobeden od njiju ni imel podobnih težav. 'Shit happens'.

Peda H20 na pogled deluje najbolj športno in je kot tak všeč mulariji. Edini ponuja vodno hlajenje in ima najbolj bogato armaturno ploščo. To, da se pri vožnji čez luknjo strese cel moped in zaškripajo vse plastike, da ogledala zapuščajo svoj položaj, da hupa ni delala in da je z novega mopeda odpadla nalepka pa še kakšen nekakovosten detajl se najde, nas pa ni preveč navdušilo.

Prostor, kjer počivajo noge, je nerodno visok, zato skuter kljub zajetnim meram ni primeren za dolgonoge. Sicer se pelje čisto solidno, motor je presenetljivo živahen, stransko stojalo pa je v tem segmentu pomemben kos opreme. Slovenskemu najstniku mora biti jasno, da za ta denar ne sme pričakovati izdelka, primerljivega s tistimi iz uvoda, ki so še enkrat dražji.

Težko smo si priznali, ampak pri Symu znajo narediti skuter. Ta sicer največji tajvanski izdelovalec skuterjev je v bistvu tako dober, da je sposoben konkretno mešati štrene na evropskem trgu. Ko bodo izpilili še nekatere podrobnosti, recimo poglobili prostor za noge ter vgradili kakovostnejša stikala, in bodo njihovi skuterji malenkost bolj prefinjeni (centralno stojalo, recimo, precej močno udari ob dno, ko ga želiš zložiti, ključavnica je bolj na ravni nabiralnika, armaturna plošča ni dosti boljša od tiste na starih PX-ih) in cenovno ostali ugodni, potem bodo Japonci, Kitajci in Evropejci debelo gledali, ko bodo prebirali podatke o prodanih motociklih. V glavnem, glede na to, da si lahko 14-letni pubertetnik z delom v Mc'Donaldsu v slabih 240 urah (polovica počitnic, če je priden) zasluži za tak skuter, se mi zdi Sym Orbit vreden svojega denarja.

Izmed primerjanih skuterjev Benellijev Pepe najbolj izstopa. Njegove prednosti so oblika (če vam je všeč retroslog), prostornost za voznika in sopotnika (da, tudi mi smo bili presenečeni) in njegova velika kolesa. Dvotaktnik je bil med bolj zaspanimi, so nam pa na servisu povedali, da le z odstranitvijo blokade v izpuhu popolnoma spremeni značaj. Pomanjkljivost sicer prostornega in ergonomsko spodobnega mopeda je krmilo, ki bi bilo lahko manj ravno ('mountainbikersko'), saj bi na ta račun pridobil nekaj prostora pri nogah in bil okretnejši. Zaradi velikih koles v prostor pod sedež ne boste spravili niti jet čelade, ima pa zato, tako kot Zip, dodaten predal pod krmilom. Motilo nas je, da je nekdo slabo privil sprednje vilice in je skuter zato pri zaviranju silil v desno.

Zaključek? Sym je dobro zasnovan in sestavljen skuter, zato smo ga brez večjih pomislekov posadili na prvo mesto. Potem pa se zaplete – tuhtali smo, ali si Zip zasluži drugo mesto, in dotuhtali, da si ga, kljub težavi z odtekajočim gorivom. Simpatični Pepe pa je Vodo (H2O) premagal zaradi boljše končne izdelave. Štirinajstletnik bo zaradi športne zunanjosti in tekočinsko hlajenega dvotaktnika s Pedo verjetno zelo zadovoljen, a ker kakovost resnično šepa, je tokrat pristal na četrtem mestu.

1. mesto: Sym Orbit 50

Cena testnega vozila: 1.190 EUR

Motor: enovaljni, štiritaktni, zračno hlajeni, 49, 58 cm? , uplinjač.

Največja moč: 2, 35 kW (3, 2 KM) pri n. p.

Največji navor: n. p.

Prenos moči: samodejna sklopka, variomat.

Okvir: jeklen cevni.

Zavore: spredaj kolut ? 190 mm, zadaj boben.

Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice, zadaj motor kot nihajna roka, ­enojni blažilnik.

Gume: 120/70-12, 130/70-12.

Višina sedeža od tal: n. p.

Posoda za gorivo: 5, 2 l.

Medosna razdalja: 1.319 mm.

Teža: 100 kg.

Zastopnik: Trgoavto – Trgovina, d. d., Pristaniška ulica 43a, Koper, 05/663 60 00, www.trgoavto.si.

Hvalimo in grajamo

+ solidna izdelava

+ vozne lastnosti

+ zavore

+ vzmetenje

- cenena stikala in armaturna plošča

- prostor za noge

2. mesto: Piaggio ZIP 4T

Cena testnega vozila: 1.366 EUR

Motor: enovaljni, štiritaktni, zračno hlajeni, 49 cm? , uplinjač.

Največja moč: 2, 6 kW (3, 5 KM) pri 7.000/min.

Največji navor: n. p.

Prenos moči: samodejna sklopka, variomat.

Okvir: jeklen cevni.

Zavore: spredaj kolut ? 175 mm, zadaj boben ? 110 mm.

Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice, zdaj motor kot nihajna roka, hidravlični blažilnik.

Gume: 100/80-10, 120/70-12

Višina sedeža od tal: 735 mm.

Posoda za gorivo: 7, 3 l.

Medosna razdalja: 1.250 mm.

Teža: 84 kg.

Zastopnik: PVG, Vangalenska cesta 14, 6000 Koper, 05/629 01 50, www.pvg.si.

Hvalimo in grajamo

+ okretnost

+ solidna izdelava

+ predal pred voznikom

- občutljivost za vzdolžne neravnine

- majhne mere

- odvit merilnik količine goriva

- cena

3. mesto: Benelli Pepe 50 base

Cena testnega vozila: 1.190 EUR

Motor: enovaljni, dvotaktni, zračno hlajeni, 49, 2 cm? , uplinjač ? 16 mm.

Največja moč: n. p.

Največji navor: n. p.

Prenos moči: samodejna sklopka, variomat.

Okvir: jeklen cevni, enojna kletka.

Zavore: spredaj kolut ? 220 mm, dvobatna čeljust, zadaj boben ? 110 mm.

Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice, 75 mm giba, zadaj motor kot nihajna roka, enojni blažilnik.

Gume: 2, 5 x 16, 2, 75 x 16.

Višina sedeža od tal: 770 mm.

Posoda za gorivo: 7, 5 l.

Medosna razdalja: 1.285

Teža: 87 kg.

Zastopnik: Auto Peformance, Kamniška 25, Kamnik, 01/839 50 75, www.autoperformance.si.

Hvalimo in grajamo

+ zanimiva oblika

+ okretnost

+ prostornost za voznika in sopotnika

- prostornost pod sedežem

- nizko in ravno krmilo

- zračnost v vpetju prednjih vilic

4. mesto: Peda H2O

Cena testnega vozila: 1.590 EUR

Akcijska cena: 999 EUR

Motor: enovaljni, dvotaktni, tekočinsko hlajeni, 49 cm? , uplinjač.

Največja moč: 3, 5 kW (4, 76) pri 7.500/min.

Največji navor: 2, 6 Nm pri 4.750/min.

Prenos moči: samodejna sklopka, variomat.

Okvir: jeklen cevni.

Zavore: spredaj kolut, zadaj boben.

Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice, zadaj enojni blažilnik.

Gume: 120/70-12, 130/60-12.

Višina sedeža od tal: n. p.

Posoda za gorivo: 4, 2 l.

Medosna razdalja: 1.330 mm.

Teža: 95 kg.

Zastopnik: Autoemona, d. d., Celovška 252, Ljubljana, 01/5191593, ­www.autoemona.si.

Hvalimo in grajamo

+ športna zunanjost

+ živahen motor

+ dobro opremljena armaturna plošča

- kakovost izdelave

- malo prostora za noge

- trdo, neudobno vzmetenje

Iz oči v oči

Če se postavim v vlogo kupca, ki želi za dobrega tisočaka kupiti dvokolesnik, sem pred dilemo. Ali pogledati za rabljenim bolj žlahtnim skuterjem priznanega proizvajalca ali zaupati novemu izdelku z azijskim poreklom, ki privlači tudi zaradi ugodnih nakupnih pogojev? In kako je oziroma kako bo v prihodnosti z vzdrževanjem in s servisi? Po drugi strani pa tovrstne skuterje dnevno uporablja vsaj pol milijarde Azijcev, zato so moji dvomi morda neutemeljeni.

Med tokrat primerjanimi skuterji pa se mi odločitev, katerega izbrati, ne zdi težka. Ker so si glede cene, kakovosti in drugih lastnosti, ki jih je mogoče izmeriti, bolj kot ne enakovredni, bo o izbiri najverjetneje odločal vaš značaj. Mladi po letih in srcu bodo oko vrgli na bolj športnega Syma in Pedo H2O, tisti, ki želijo izstopati in biti opaženi, se bodo ozrli po Benelliju, tisti, ki prisegajo na tradicijo, bodo izbrali Piaggovega Zipa, za morebitne neodločene domoljube pa čudovite mopede izdeluje tudi Tomos.

Matevž Hribar, Matjaž Tomažič

foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 1.590 EUR €
Tehnični podatki
Motor: enovaljni, dvotaktni, tekočinsko hlajeni, 49 cm³, uplinjač.
Navor: 2,6 Nm pri 4.750/min.
Prenos moči: samodejna sklopka, variomat.
Okvir: jeklen cevni.
Zavore: spredaj kolut, zadaj boben.
Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice, zadaj motor kot nihajna roka, ­enojni blažilnik. / spredaj teleskopske vilice, zdaj motor kot nihajna roka, hidravlični blažilnik. / spredaj teleskopske vilice, 75 mm giba, zadaj motor kot nihajna roka, enojni blažilnik. / spredaj teleskopske vilice, zadaj enojni blažilnik.
Višina: n. p.
Posoda za gorivo: 4,2 l.
Medosna razdalja: 1.330 mm.
Teža: 95 kg.
Hvalimo in grajamo
solidna izdelava
vozne lastnosti
zavore
vzmetenje
okretnost
predal pred voznikom
zanimiva oblika
prostornost za voznika in sopotnika
športna zunanjost
živahen motor
dobro opremljena armaturna plošča
cenena stikala in armaturna plošča
prostor za noge
občutljivost za vzdolžne neravnine
majhne mere
odvit merilnik količine goriva
cena
prostornost pod sedežem
nizko in ravno krmilo
zračnost v vpetju prednjih vilic
kakovost izdelave
malo prostora za noge
trdo, neudobno vzmetenje