Test: BMW S1000 xr (2020)Njegova uporabnost ne pozna meja

V časih, ko nam tovarne ponujajo vse ožje in nišno usmerjene usmerjene motocikle, opažam, da so mi vedno bolj pri srcu motocikli iz razreda 'sport adventure'. BMW S1000 XR je v njem brez dvoma doma, a pomembnejše je to, da je že danes pripravljen na prihajajočo štirivaljno italijansko konkurenco.

Njegova uporabnost ne pozna meja (foto: Kavčič) Kavčič
6. 11. 2020

Tri zaporedne sezone brez omembe vrednih modifikacij v svetu motociklov pomenijo samo eno – čas za temeljito osvežitev. Vseeno pa se mi, preden kaj več povem o novem XR-u, zdi pomembno to, da se spomnim na vse tisto, po čemer sem si zapomnil stare­ga. No, med to zagotovo spada odličen vrstni štirivaljnik, drobni tresljaji in vibracije ter seveda 'quickshifter', ki si je takrat šele utiral pot na serijske motocikle. Na seznamu spominov so tudi ciklistika, odlično elektronsko nastavljivo vzmetenje in odlična ergonomija. Res slabih spominov ni.

Motor lažji, čistejši in enako močan. In žal še v fazi utekanja.

S prenovo je pogonski sklop izgubil konkretnih pet kilogramov, hkrati pa vzporedno z ostrejšimi ekološkimi standardi postal tudi čistejši in menda tudi varčnejši. Motor je bil sicer na popolnoma novem motociklu še v fazi utekanja, kar pri BMW-ju pomeni predvsem to, da prekinjevalnik zabavo prekine pri precej nižjih vrtljajih kot sicer.

Ravno takrat torej, ko stvari postanejo najbolj zanimive. Vseeno pa po zaslugi planote, ki jo izriše diagram navora in moči, ne bi mogel trditi, da sem bil posebno prikrajšan. Poleg tega se še prekleto dobro spomnim, kaj je ta, v osnovi enak in enako močan motor, zmogel na predhodniku.

O motorju torej le najboljše, uglajen in nežen do 6.000 vrtljajev, nato pa postopoma vedno bolj živahen, odločen in kričeč. Posebnih razlik v primerjavi s predhodnikom vsaj po spominu nisem občutil, vsekakor pa to ne velja za menjalnik. Ta je zdaj v zadnjih treh prestavah občutno daljši. In še nekaj, na voljo so štiri mape delovanja motorja, od tega po mojem mnenju tri preveč. Izberite najbolj odzivno in najbolj športno mapo Dynamic ter preprosto uživajte v vzorni odzivnosti in vsem, kar ta agregat ponuja.

Tisto, kar vidijo oči

Seveda, mimo nove podobe ne gre. To velja za praktično celoten motocikel, pri čemer seveda najbolj izstopa svež svetlobni LED podpis, ki osvetli tudi notranji del ovinka. Lastniki starega modela boste gotovo opazili tudi občutno večjo nivojsko razliko med prednjim in zad­njim sedežem. Prednji je zdaj nekoliko globlji, zadnji pa višji. Za mene osebno se sicer zadaj sedi nekoliko previsoko, a Urška je bila nad večjo preglednostjo in manj pokrčenimi koleni navdušena.

Nov je tudi osrednji informacijski zaslon. Ta je sicer z vseh koncev planeta deležen izrednih pohval, a sam nad aktualno generacijo BMW-jevih zaslonov, čeprav so sicer res odlični, nisem pretirano navdušen. Navkljub izredni preglednosti, hitrem pomiku skozi menije in netežavnem priklicu različnih podatkov, se mi zdi, da vedno nekaj manjka. Mar ne bi bilo pri vseh možnostih, ki jih ponuja sodobna tehnika, najlepše, če bi na zaslon poljubno 'nametal' vse tiste podatke, ki se mi zdijo pomembni?

Ergonomija in udobje – brez pripomb

S 1000 XR je že od nekdaj motocikel, na katerem se sedi nekoliko bližje prednjemu kolesu, a to na prostornost v sedežu in udobje nikakor ne vpliva. Naprej je namreč pomaknjeno tudi široko krmilo, kar seveda vpliva tudi na razporeditev mase in posledično vozne lastnosti. Elektronsko nastavljivo vzmetenje sicer ne zmore opraviti prav vsake nastavitve, a v resnici za to tudi ni potrebe.

Izberite trdo, če se vozite hitro, ali pa mehko, če ste se odločili, da boste svoj najljubši cestni odsek zgolj elegantno in dinamično prekrižarili. Za vse ostalo so namesto vas odlično poskrbeli inženirji. No, če radi vozite z visokimi vrtljaji, bodo z vami potovale tudi vibracije. Te vseeno niso pretirano moteče, zato bi rekel, da te Bavarcem niso ušle, ampak so jih skrbno odmerili.

Uh, kako se pelje

Zdi se mi povsem logično, da se človek z motociklom, za katerega je odštel bogatih 20 tisočakov, sem in tja rad zapelje tudi po mestu. XR se takšnemu početju nikakor ne upira in v takih trenutkih prideta njegova uglajenost in tihost pri nižjih vrtljajih še posebej do izraza. So se pa moji občutki in dojemanje tega motocikla precej drastično spremenili v trenutku, ko sem z njim zapeljal na bolj odprto cesto in mu omogočil, da je zadihal s polno sapo.

Tudi pri veliki hitrosti se zaradi dobre aerodinamike nisem krčevito oklepal krmila, pač pa sem užival v izredni preciznosti prednjega modela za motocikel takega koncepta in v veselju, ki ga je ob trši nastavitvi blaženja povzročal zadek, za katerega, kadar pride do prevelike hitrosti zadnjega kolesa v zavoju, poskrbi varnostna elektronika. Ta zna, če tako želi voznik, tudi oddrsavati, k čemur pripomore zelo hiter menjalnik, ki ob odprtem plinu poskrbi zabavi precej naklonjena elektronika.

Pravzaprav je motociklov, ki bi bili tako zelo motivirani za dinamično vožnjo, zelo malo. Nobenega oklevanja, nobenega zibanja, ob vsem tem pa so intervencije varnostnih sistemov zelo redke in skoraj nezaznavne, zato je po vsaki vožnji nahranjena tudi duša.

Če me vprašate, ali vam priporočam nakup XR-a, je moj odgovor da. Vendar pod nekaterimi pogoji. Dobro je, da niste ravno drobne postave, še bolj pa je zaželeno, da imate do dinamične in hitre vožnje pozitiven odnos. Z XR-om se namreč nima smisla voziti pretirano počasi. Preprosto zato, ker to ni tisto, za kar boste plačali.

  • Osnovni podatki

    Prodaja: BMW Motorrad Slovenija
    Cena osnovnega modela: 17.750 €
    Cena testnega modela: 20.805 €
  • Tehnični podatki

    Motor: 999 cm³, štirivaljni, vodno hlajen
    Moč: 121 kW(165 KM) pri 11.000 obr/min
    Navor: 114 Nm pri 9.250 obr/min
    Prenos moči: nožni, šeststopenjski
    Okvir: aluminijast okvir
    Zavore: spredaj plavajoči kolut 320 mm, radialno vpetje čeljusti, zadaj kolut 265 mm, ABS, sistem proti zdrsu, delno kombiniran
    Vzmetenje: spredaj USD vilica 45mm, elektronsko nastavljiva, zadaj dvojna nihajka, enojni amortizer, elektronsko nastavljivo, Dynamic ESA
    Gume: spredaj 120/70 R17, zadaj 190/55 R17
    Višina: 840 mm (790mm znižana različica)
    Posoda za gorivo: 20 litrov
    Teža: 226 kg (pripravljen za vožnjo)
Hvalimo in grajamo
videz
vozne lastnosti, elektronski paket
ergonomija, udobje
motor, zavore
vibracije pri višjih vrtljajih
preglednost v vzvratnih ogledalih
tesnost v predelu prestavne 'ročice'
Končna ocena

BMW S1000 XR je motocikel, za katerega se mi zdi, da ga je načrtoval nek algoritem, ki sledi vsem željam uporabnikov družabnih omrežij. Športen za tiste, ki radi hitijo, varen za tiste, ki radi živijo in lep za tiste, ki radi delajo ‘selfije’. Žal pa dosegljiv le za tiste, ki imajo.