Test: KTM KTM Duke 890 (2021)Vojvoda, ki bo navdušil tudi s ceno: preverite, koliko bo treba odšteti zanj!

Po lanski predstavitvi prenovljenega slečenega (in dražjega) modela KTM 890 Duke R s prostornino motorja 889 kubičnih centimetrov, so se Oranžni letos lotili še prenove osnovne modelne različice. Letošnji, cenovno dostopnejši Vojvoda (angl. duke) nosi oznako KTM 890 Duke.

Novi Duke 890 bo našel kupce med mlajšimi, a izkušenimi motoristi, z nižjim sedežem v primerjavi z modelom R pa tudi med motoristkami. (foto: Andraž Kejžar) Andraž Kejžar
7. 12. 2021

Pri KTM-u v prilagajanju novemu okoljskemu standardu Euro5 osvežujejo in spreminjajo svojo modelno paleto. V ta kontekst sodi tudi zamenjava modela Duke 790 z modelom 890. Lani so Oranžni predstavili prestižno in športno bolj našpičen model, 890 Duke R, letos pa Duke 890. Ta je od brata cenejši za okroglih 1800 evrov. S povečano prostornino dvovaljnega agregata LC8 iz 790 kubičnih centimetrov na 899 kubičnih centimetrov ustreza okoljskemu standardu Euro5. Duke 890 R je bil v letu dni med kupci dobro sprejet, tako da se tudi za usodo Dukea 890 ne kaže bati.

Učinkovitejši

Povečanje prostornine s 790 na 889 kubičnih centimetrov pomeni, da je prenovljenemu Dukeu moč s 105 »konjev« narasla na 115 »konjev« (84,5 kW), prav tako je večji navor (iz 87 Nm na 92 Nm). Povečana moč agregata in njegov navor sta posledica sprememb predvsem na vztrajniku in ročični gredi. To 889-kubičnemu dvovaljniku zagotavlja lahkotnejši tek in kultiviran odziv pri dodajanju plina že v nižjih vrtljajih pri počasni vožnji, recimo tam v mestni gneči prekopane Celovške.

Preberite še: Test: KTM 1290 Super Duke R (2020)

Sprememb sta bili deležni še glavi valjev z za milimeter daljšimi ventili, kovani bati, za zmanjšanje mas sta lažji ojnici. Tudi v vseh ostalih pogledih so avstrijski inženirji v Mattinghofnu uspešno nadgradili in izboljšali predhodni 790-kubični model, pri tem pa velja opozoriti, da je bil starejši Duke vzorno opremljen z naborom elektronskih pomagal že za osnovno ceno, pri letošnjem modelu pa so dodatno plačljivi – samo za »kvikšifter« je potrebno doplačati 400 evrov, zato je bolje, da za nekaj več kot 700 evrov izberete dodaten paket opreme »Tech Pack« z obojestranskim »kvikšifterjem«, nadzorom zavorne moči agregata ter devetstopenjsko možnostjo nastavitve oprijema.

Z dodatnimi opcijami lahko kaj hitro prebijete mejo 13.000 evrov. Če računate, da bi zato raje izbrali modelno različico R, na to kar mirno pozabite: za KTM je dodatna oprema bazen dodatnega zaslužka, saj boste tudi pri prestižnejšemu in šest »konjev« močnejšemu modelu različne elektronske opcije prav tako doplačali. Računica se vam torej ne izide.

Uporabnejši

Novi Duke uživa na zavitih podeželskih cestah, na daljših poteh voznika ne utruja, dostojno pospešuje v mestih, kljub na videz majhnim meram se na njem dobro počutijo tudi višjerasli. Morda sedež za sopotnika(co) na prvi pogled ne vliva pretiranega zaupanja, a v praksi ni tako; sopotničin sedež se izkaže za odličnega. Preverjeno!

Model R je opremljen s širšimi Michelinovimi gumami in športnejšim Brembovim zavornim kompletom, pri osnovnem modelu so na kolesne obroče nataknjene Continentalove gume ContiRoad, ki so dovolj dobre za vsakodnevno vožnjo, prav tako nekoliko manj zmogljive zavorne čeljusti znamke J.Juan, ki pa je tudi v Brembovi lasti.

Preberite še: Vozili smo: KTM RC 390 - dirkalnik, ki si ga lahko omislite tudi sami!

Tehtnica osnovnemu modelu s polno posodo za gorivo pokaže 188 kilogramov (njegova suha masa je 169 kilogramov), opremljen je z ABS sistemom, ki deluje tudi v zavojih; tu je še nadzor oprijema, ki je povezan s tremi načini delovanja agregata (Sport, Street, Rain), za doplačilo je na voljo način delovanja Track. Tega bodo dokupili tisti, ki pogosteje drgnejo kolena na stezi. Hišno vzmetenje WP Apex je v primerjavi s predhodnim modelom 790 precej izboljšano, pripomore k večjemu udobju na daljših poteh in odlično duši in ohranja linijo tudi ob neravninah in kakšnih udarnih jamah, ni pa na ravni modela R.

Je pa letošnji Duke nižji od različice R, nižje je nameščeno tudi krmilo. Nanj je pritrjen odličen TFT zaslon, ki pregledno in nazorno prikazuje poglavitne funkcije motocikla. Dvovaljni agregat s svojimi karakteristikami pri izhodih iz zavojev poskrbi še za dodaten element zabave in vas, če niste lovec na čas, zna razvajati tudi na dirkališču, čeprav tam ne boste ravno Brad Binder, dirkač KTM-ove ekipe v razredu MotoGP. No, pred tem pa vsekakor kaže zamenjati tovarniški izpuh z Akrapovičevim.

Iz oči v oči: Peter Kavčič

Ko sem se vozil s tem motociklom, sem se spraševal, ali je morda prezrt, po krivici seveda. V hiši je zastavonoša z imenom Super Duke namreč požel vso slavo in ni naključje, da ga interno imenujejo »zver«. Kaj je torej ta, »navadni« Duke? Mucek? Ne, ni mucek, ampak zelo, zelo živahen, odločen in natančno vodljiv motocikel, ki ima ostre zobe in kremplje. Glede voznih lastnosti in samega motorja lahko temu motociklu izrazim le poklon, kajti v tem zgornjem srednjem razredu slečenih »streetfighterjev« sodi v skupino tistih, ki so me navdušili s svojim karakterjem.

  • Osnovni podatki

    Prodaja: Seles moto, d. o. o.
    Cena osnovnega modela: 9.190 €
  • Tehnični podatki

    Motor: 889 cm3, vzporedni dvovaljni, štiritaktni, tekočinsko hlajen
    Moč: 75 kW (115 KM) pri 10.500 vrt./min
    Navor: 92 Nm pri 8.000 vrt./min
    Prenos moči: šeststopenjski menjalnik, veriga
    Okvir: jekleni cevni
    Zavore: spredaj 2 × kolut 300 mm, zadaj 1 × 240 mm kolut, ABS Bosch 9.1
    Vzmetenje: spredaj obrnjene nenastavljive teleskopske vilice WP Apex, fi 43, zadaj enojni blažilnik
    Gume: spredaj 120/70 ZR 17, zadaj 180/55 ZR 17
    Višina: 820 mm
    Posoda za gorivo: 14 litrov; poraba na testu: 5,0 L/100 km
    Teža: 169 kg