Dve leti po tem, ko je BMW povsem na novo debitiral s svojim električnim motociklom CE 04, je med kupce zapeljal še manjši CE 02. Ta je namenjen voznikom kategorije AM in A1, prav radi pa se bodo s tem nekoliko čudaškim motociklom zapeljali tudi ostali. Cel teden sem ga jezdil tudi sam in prišel do zaključka, da pri BMW Motorrad absolutno znajo, vendar z njim očitno ne mislijo najbolj resno.
Brez skrbi, zaključek iz uvoda ni nikakršna kritika. Še manj pa nanj vpliva moje splošno nazorsko prepričanje, da v segmentu, kjer se poraba goriva meri v razponu od dveh do treh litrov, elektrika za resnega urbanega uporabnika skuterja ali motocikla, v prvi vrsti sploh ni potrebna, v drugi vrsti pa je s svojo ceno predraga in s svojimi omejitvami premalo praktična.
Kajti BMW Motorrad je s svojim CE 02 po modelu CE 04 že drugič, oziroma tretjič, če v vzvratnem ogledalu pogledam še nekoliko bolj nazaj in se zazrem v skuter C-Evolution, dokazal, da znajo narediti zabaven urbani dvokolesnik. Še več, oba, CE 04 in CE 02 brez dvoma sodita med najbolj agilne, zmogljive, zabavne, vodljive in tudi zanimive motocikle v svojem segmentu. In tudi manjši, z močjo in električnim navorom bistveno manj radodarni CE 02 je v primerjavi z ostalimi električnimi in bencinskimi tekmeci, pravi urabni bojevnik, ki mu ni enakega.
Z njim boste skozi urbano džunglo švistnili kot blisk. Je vitek, je isker, ima za preboj med avtomobili idealno višino in širino krmila ter simpatično in za občutek varnosti prijetno nizek sedež. In če ga sodim po komponentah vzmetenja in zavor ter po kakovosti materialov in izdelave, brez dvoma predstavlja vrh premijske ponudbe. No, s svojo ceno, ki znaša vsaj 8.700 evrov, je premijski tudi na tem področju.
Manj je več, ekstravaganca pa je tako ali tako 'in'
Sem že zapisal, da je CE 02 nekoliko čudaški? Aha, sem. Poglejte, okrog tega ali je CE 02 lep in simpatičen, ali pa morda ni, se bo vsak odločil po svoji presoji. Je pa dejstvo, da so BMW-jevi dizajnerji tokrat ciljali na demografsko mlajšo populacijo. Dizajnerji? Dizajn?
Je, obstaja. Na prvi pogled si sicer bolj minimalistično zasnovanega motocikla skorajda ni mogoče predstavljati. Za prvim kolesom, ki je vpeto v zelo pokončno prednjo vilico se CE 02 nadaljuje v preprost cevni okvir, ki je do zadnjega kotička zapolnjen s pogonskim sklopom. Spredaj se nahaja zračno hlajena Li-ion baterija s kapaciteto 4,0 kWh, zračno hlajeni elektromotor je nameščen centralno v okvirju, končni jermenski prenos moči na zadnje kolo pa je integriran v zadnjo nihajko.
Vseeno pa bo bolj pozorno oko opazilo, zanimive zavorne ročice, polna platišča in čiste linije v katere je integrirana prav vsa premikajoča se mehanika. BMW CE 02 je tako poln, da skozenj komajda posije sončni žarek. Če bi doplačali še za paket 'Highline', bi bilo vse to nadgrajeno še z dodatnimi grafičnimi detajli, v zlato obarvano spredno vilico in nekaj dodatne opreme, na primer ogrevane ročice, hitri polnilec baterije, tribarvni sedež in podobne malenkosti.
Hiter kot muha
BMW CE 02 kljub svoji ekstravagantnosti, tistega, ki z njim stopi v stik, prepriča s svojimi tehničnimi in voznimi lastnostmi. Relativno trda konfiguracija vzmetenja bi na posameznih odsekih, kjer se cestne izbokline in vbokline nekoliko bolj dramatično zajedajo v asfaltne ravnine, morda utegnila nekoliko pretresti telo, a spet ne toliko, da bi se na primer odkrušil kakšen ledvični kamen.
Pri tem prav nič ne pomaga verjetno najtanjše oblazinjen sedež, nekaj malega pa pri kompenzaciji udarcev s ceste pripomorejo balonaste pnevmatike. Potem, ko sem se sprijaznil z dejstvom, da ježa na CE 02 zaradi kratkih hodov vzmetenja (117 / 56 mm) ne bo najbolj udobna, sem že naslednji hip začel uživati v silovitosti pospeševanja (glede na segment 125), odličnem zavornem sistemu, ki mu sicer pomaga sistem za regenerativno zaviranje ter v odlični vodljivosti in odzivnosti.
Medosna razdalja je namreč navkljub zelo pokončnemu kotu vpetja prednje vilice relativno dolga, zato je CE 02 v zavojih stabilen, hkrati pa se hipno odzove na vsak pritisk ali poteg za krmilo. Dobesedno kot muha v letu, lahko CE 02 spremeni smer in za hip ali dva se mi je zazdelo, da bi to bilo lahko celo moteče. A so postale roke potem, ko je glava dojela, da prednje kolo v vseh situacijah odlično drži smer, v komolcih mehkejše in (pre)občutljivost se je iz slabosti spremenila v prednost in veselje.
Piko na i doda živahen pogonski sklop. Dovoljenih 11 kW moči ima elektromotor (na voljo je tudi različica AM, 4 kW in 45 km/h) in to ga postavlja ob bok najzmogljivejšim bencinskim tekmecem. A tu ne smemo spregledati potenciala velikega navora. Kar 55 Nm ga je na voljo ves čas, oziroma za vsaj 500-kubični bencinski motor, če malce poenostavim.
Kaj pa avtonomija in oprema?
Najhitrejši s CE 02 ne boste. Prvič zato, ker je hitrost elektronsko omejena na 100 kilometrov na uro, drugič pa zato, ker bo električne avtonomije ob priganjaju po hitrih cestah komajda za 50 kilometrov. Če boste nekoliko bolj zmerni in se boste vozili s hitrostjo do 80 kilometrov na uro, lahko računate na dobrih 70 kilometrov, v idealnih pogojih pa tovarna obljublja 90 kilometrov električne avtonomije.
Spremljati napolnjenost baterije je pri CE 02 ključnega pomena, saj nima integriranega polnilca, tisti, ki ga priložijo v salonu, pa v nahrbtniku zavzame pomemben del prostora in je hkrati tudi težak. Baterijo boste na domači gospodinjski vtičnici napolnili v petih urah, s hitrim polnilcem v dveh urah in pol, od 20 do 80-odstotkov pa bo baterija napolnjena v dobri uri in pol. Ta dejstva na prvi pogled morda res niso najbolj popolna, a po tednu dni druženja s CE 02, lahko mirno zapišem, da kapacitete baterije in zmogljivost polnjenja povsem zadoščajo potrebam ljubljanskega urbanega motoriziranega viteza kot sem na primer jaz.
Če bi na hitro preleteli še seznam serijske in razpoložljive dodatne opreme, potem ne bi mogli biti razočarani. Serijsko so prisotni brezstični ključ, barvni TFT zaslon, ABS na sprednjem kolesu, sistem proti zdrsu, dva načina vožnje, vzvratna prestava, LED razsvetljava in USB-C vtičnica. Na seznamu dodatne opreme je prej omenjeni paket 'Highline' in nekaj praktičnih torb za transportne potrebe.
Resen ali neresen?
Spodobi se, da na koncu argumentiram svojo misel o resnosti iz uvoda. BMW CE 02 je motocikel (oziroma skuter, kakor želite), katerega konfiguracija, vozne lastnosti, varnost in nenazadnje tudi imidž, brez težav dosega in celo presega pričakovanja ter potrebe velike večine urbanih motoristov. In pri BMW Motorrad, ki ima v ponudbi tudi skuter C400X in C400GT, hudičevo dobro vedo, kako narediti odličen urbani dvokolesnik. Zato je škoda, da CE 04 in zdaj tudi CE 02, nista na voljo v dodatnih različicah, odeta v oklep ali poloklep. Če bi poskrbeli za vetrno zaščito, dodali še kakšen predal in ščep udobja, ter tako odlično osnovo naredili tudi praktično in uporabno, potem...
Potem bi se marsikdo z veseljem priklopil na elektriko.
Preberite še:
Prodaja: | BMW Motorrad Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 8.700 € |
Cena testnega modela: | 8.700 € |
Motor: | sinhroni električni motor |
---|---|
Baterija: | 4 kWh Li-ion |
Moč: | 11 kW |
Navor: | 55 Nm |
Prenos moči: | jermen, brezstopenjski, vzvratna prestava |
Okvir: | jekleni cevni |
Zavore: | spredaj kolut 239 mm, ABS, zadaj kolut 220 mm, regenerativno zaviranje |
Vzmetenje: | spedaj USD vilica 37mm, zadaj monoamortizer |
Gume: | spredaj 120/80-14, zadaj 150/70-14 |
Višina: | 750 mm |
Medosna razdalja: | 1.353 mm |
Teža: | 132 kg |
-
Če ste futuristične sorte, ekstravaganca pa je vaš zaščitni znak, potem si bolj primernega dvokolesnika za vožno po urbanih okoljih ne morete zamisliti. Tisti, ki prisegamo na uporabnost in praktičnost, pa bi si želeli oblečen, ali pa vsaj na pol slečen model.