Test: Honda FJS 600A Silverwing

Pred skoraj petimi leti, ko smo o njem prvič pisali, je Hondin največji skuter spadal v sam vrh tovrstne ponudbe. A pet let je v svetu motociklizma dolga doba.

besedilo: Matjaž Tomažič, foto: Aleš Pavletič

Po nedavni, sicer predvsem oblikovni, a temeljiti prenovi je Silverwing spet postal pravi maksiskuter, ki pritegne že samo s svojo pojavo. Z vidika tehnike in mehanike so spremembe skromne, zato če se zanesem še na svoj spomin iz leta 2008, lahko mirno rečem, da Silverwing na področju voznih lastnosti in zmogljivosti ni pridobil veliko. Že takrat je bil odličen in resno dvomim, da danes sicer nekoliko bolj zahteven in razvajen voznik skuterja pričakuje in potrebuje več.

A ker je v zadnjih petih letih Silverwing dobil tudi konkurenco, ki se je pred petimi leti šele dobro napovedovala (Gilera GP800, BMW, nova Yamaha T-max, Piaggio X-10), ni več vprašanje, ali je danes še vedno dober, ampak ali lahko še vedno prepriča kupca, ki je za skuter pripravljen odšteti minimalno letno plačo z regresom.

Tako je s tem. Silverwing res pritegne manj pogledov kot velika Gilera (ali zdaj Aprilia), a je zato bolj agilen. Ob srečanju z bavarskim skuterjem na trzinski obvoznici je slednji prepričljivo pridobil zavidljivo prednost. Verjamem tudi, da boste s centralnim stojalom T-Maxa v ovinku lažje pobožali asfalt, na Piaggia pa boste lahko priklopili svoj iPhone, iPad in kdo ve kaj še vse. Pa kaj! To je vendarle skuter in kot vsakodnevni uporabnik tega prevoznega sredstva trdim, da je v jutranji megli, v dežju ali pri prevozu visokotlačnega čistilca iz trgovine popolnoma vseeno, kako globok je lahko nagib in kaj kaže navigacija, za sekundo boljši pospešek pa prav tako ne igra nobene vloge. Skuteristi cenimo predvsem uporabno vrednost, vetrno zaščito in udobje – na teh področjih je Silverwing močan igralec in zmore skoraj vse.

Razlogi za nakup torej še vedno obstajajo. So prepričljivi, v primerjavi s konkurenco tudi cenovno, predvsem pa po prenovi ta skuter vozniku še hitreje zleze pod kožo. Zanesljiv kombinirani in protiblokirni zavorni sistem, dobra ergonomija in živahen motor odganjajo dolgčas za krmilom, posodobljen zunanji videz, predvsem pa nova, izjemno lepo oblikovana in ponoči lepo osvetljena armaturna plošča pa sta Silverwingu vrnila tisti prepotrebni ščepec žlahtnosti, ki ga obljublja njegovo ime.

Osnovni podatki
Prodaja: As Domžale Moto center
Cena osnovnega modela: 8.290 €
Cena testnega modela: 8.990 €
Tehnični podatki
Motor: 582 cm3, dvovaljni štiritaktni vrstni, vodno hlajeni.
Moč: 37 kW (50,0 KM) pri 7.000/min.
Navor: 54 Nm pri 5.500/min.
Prenos moči: samodejni menjalnik, variomat.
Okvir: jekleni cevni okvir.
Zavore: spredaj 1 x kolut 256 mm, tribatne čeljusti, zadaj 1 x 240 kolut, dvobatna čeljust ABS, CBS.
Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice 41 mm, zadaj dvojni blažilnik z nastavljivo napetostjo vzmeti.
Gume: spredaj 120/80 R14, zadaj 150/70 R13.
Višina: 740 mm.
Posoda za gorivo: 16 litrov.
Teža: 250 kg.
Hvalimo in grajamo
armaturna plošča
uporabnost serijske opreme
prostornost
uporabni predali z zaklepanjem
velikost posode za gorivo
potovalni računalnik je skop s podatki
dvig sedeža je mogoč samo s ključem