Test: Wottan Storm - X - Mini - maxi

Malo je mini,

Mnogo je maxi…

…si požvižgavam pod čelado, ko se s Stormom prebijava skozi Savinsko dolino. Avtocesta se ne zdi pametna izbira in z mini - maxi skuterjem ga "vžgem" preko polovice države.

Ko so veliki magi motociklizma pred desetletji zasnovali maxi skuterje, si niso mislili, da se bo tako končalo. Se pravi, da bomo prišli do nekoliko absurdne situacije, ko bodo postale motorne prostornine maxi skuterjev tako skromne, da se maxiji ne bodo več razlikovali od navadnih skuterjev. Razen v imenu; kajti pridevnik maxi pred čemerkoli je mnogo bolj imeniten kot pridevnik mini. Bele vrane so že vedele.

Wottan je, vsaj pri nas novinec. Lanski prišlek je zakorakal na sceno več kot samozavestno. S konkurenčnimi cenami, široko paleto in solidno prodajno ter poprodajno storitvijo.

Gre za špansko znamko, ki pa je trdno povezana s kitajskim proizvajalcev motornih koles »Taro,« ampak kot vemo azijsko poreklo že dolgo ni več razlog za zvonjenje alarmov. Tudi Storm X je tak. 

Družino Storm smo spoznali že lani, a mirno zapišem, da je X korak naprej. Nasajen nekoliko višje sugerira, da se ne ustraši lažjega makadama; res pa je, da se trenutno vse kar ima agregat na notranje izgorevanje in izgleda vsaj malo terensko, prodaja kot sveže žemlje. Čeprav je jasno, da bo Storm svoje delo v celoti opravljal na mestnih ulicah. Kjer se je ideja o mini-maxi skuterjih tudi rodila. Za šviganje med stoječimi kolonami in za pospeševanje iz semaforiziranih križišč je 125 ccm čisto dovolj. Za vožnjo po Savinjski dolini tudi, a na avtocesto pa si kljub vsemu ne upam.

Storm je ličen skuter. Tudi kvalitetno izdelan, nekaj nedoslednosti se odkrije šele pod sedežem. Uporabljeni so kvalitetni materiali; tudi tam, kjer bi mu plastiko oprostili, kraljuje lepo lakirana in natančno oblikovana kovina. Nekaj oblikovanih in tehnoloških detajlov, kot sta dva blažilca za pogonsko kolo ali pa ostri, prekinjeni robovi karoserije pričajo o ambiciji povzpeti se proti premijskemu razredu, a nato nas recimo enostavno (in učinkovito) vpetje krmila prepriča, da se še vedno vozimo na zlatem povprečju.

Niti najmanj pa ni povprečen uporabniški vmesnik motocikla, kjer kraljuje kraljevski digitalni zaslon, z funkcijami, ki ste jih vajeni recimo iz vašega (novega) avtomobila. Se pravi, da nam zaslon prikazuje vse mogoče podatke o vožnji, o stanju motocikla, zna pa se tudi povezati s pametnimi napravami ter jih prezrcaliti na ekran. Po menijih in različnih mapah se premikamo z inteligentno zasnovano tehnologijo, ko je pritiskanje enega samega stikala dovolj za dostop do večine nastavitev in podatkov, ki jih nudi uporabniški vmesnik. Da ne bo pomote; publiki, ki ji je ta skuter namenjen, je povezljivost in sodobnost digitalnega okolja prav tako pomembna, ali pa še pomembnejša, kot ji je pomembno dejansko srce motocikla. Ki je seveda agregat. 

V uradnih podatkih, ali na različnih straneh posameznih trgovcev zna nastati, predvsem pri moči agregata nekaj zmede, zato ovrzimo vse dvome. Naš testni motocikel je bil opremljen z vodno hlajenim enovaljnim agregatom, prostornine 125 ccm, ki ga napaja neposredni vbrizg goriva in pridela 8 kilovatov. 

A podatek o moči ni najpomembnejši, ko govorimo o agregatu tega skuterja. Navdušuje predvsem dvoje; takojšen, izjemno miren in tih zagon agregata in pa funkcija »Start-stop!« Na začetku sem dvignil obrv in jo nemudoma izklopil, ko pa sem jo preizkusil iz novinarske nuje – se ji nisem več odrekel. Deluje odlično in čeprav pri tako miniaturnem vozilcu bistveno ne vpliva ne na porabo goriva, ne na ohranjanje planeta, gre za tehnologijo, ki se skuterju nadvse poda.

Nobenih kompromisov Storm X ne pozna pri zavorah. Odločna diska spredaj in zadaj ga ustavljata z nekaj bolj možatim pritiskom ročic, kot bi si človek želel; je pa na voljo ABS, ki v zaviranje poseže odločno in ustavili se boste ne glede na stanje cestišča, ali morebitno vozniško neumnost. 

In kako se vsa reč pelje? Ker smo motociklistični novinarji nadležni kujoni, nas zanimajo predvsem omejitve. Prva je najbolj očitna. Z dvema potnikoma in bog ne daj kaj prtljage, Storm počepne. Presenetljivo dobro pa se izkaže na odprti regionalki, kjer drži smer in ga ne motijo niti stranski sunki vetra, niti realnost slovenskih cest. Dolge neravnine oddela bleščeče, na ostalih kraških pojavih, ki krasijo naš asfalt pa ga malo potrese… Ampak dopuščam možnost, da z nastavitvijo zadnjih amortizerjev (tri stopnje) tresenje izgine. Vetrna zaščita je dovoljšna, čeprav šipica ni najbolj posrečeno oblikovana. Osebno so mi rešitve, ko je vetrna zaščita integrirana v sprednjo masko, bolj pri srcu. 

Da je X res korak naprej dokazuje še nekaj sladkorčkov med opremo motocikla. Brezstični ključ, neslišno in samodejno odpiranje pokrovčka za gorivo, odlično oblazinjenje in vsa svetila v LED tehnologiji. Predvsem slednje je temeljna zahteva sodobne motociklistične varnosti in kot taka je LED tehnologija med opremo motocikla neprecenljiva.

Ne bi razpredal o cenah, a če zapišem, da je mogoče za nekaj fičnikov več kot 3000 evrov dobiti suveren in sodoben skuter, ki zna biti urbano mobilen, kot vas tudi popeljati na nedeljsko kosilo h gospe mami v predmestje, ali celo na deželo, se zdi cena več kot razumna. 

Drugo mnenje - "samoplačniško":
Piše Matjaž Tomažič

Že na prvi pogled je jasno, da so si želeli pri Wottanu 'kopirati' Hondin 'bestseller' PCX 125. Nizka linija 'karoserije', golo krmilo, prostor za dve osebi, velikost koles in tudi moč enovaljnega agregata so lastnosti, ki Storma X zelo približajo k japonskemu vzorniku. O podobi si bo svoje mnenje vsak spisal sam, je pa treba priznati, da, kadar gre za otip in občutek, ko skuter primeš v roke, Wottan ni več tipični predstavnik skuterjev njegovega porekla. Za pripombe nad mehaniko in tehniko skorajda ne bi bilo prostora, dokler ga ne bi postavil neposredno ob bok nekaterim premijskim tekmecem. Takrat do izraza pridejo malenkosti na področju prenosov, pnevmatik, uporabnega območja delovanja motorja in še kakšen drug drobni detajlček, ki seveda vpliva na ceno. Navzgor, seveda. Pod črto je dobrih lastnosti več, še posebej všeč mi je žepu prijazen cenik nadomestnih delov, končno sodbo pa tako ali tako vedno napiše čas. In upam si reči, da je ta Storm X-u glede na videno, preizkušeno in otipano ta naklonjen. 

Preberite še:

Ducati se je ponovno poklonil legendi Formule 1

Osnovni podatki
Prodaja: Avtomarket Rebernik d.o.o.
Cena osnovnega modela: 3.290 €
Cena testnega modela: 3.290 €
Tehnični podatki
Motor: enovaljni, vodno hlajen, 125 ccm
Moč: 8 kW (11 KM)
Prenos moči: avtomatski brezstopenjski menjalnik CVT
Okvir: Cevni jekleni okvir
Zavore: spredaj, zavorni kolut 240 mm ABS zadaj, zavorni kolut 220 mm ABS
Vzmetenje: spredaj, teleskopska vilica zadaj, dvojni amortizer, nastavljiva prednapetost
Gume: spredaj, 110/70 R14 zadaj, 130/70 R13
Posoda za gorivo: 10,5 litrov
Teža: 142 kg
Hvalimo in grajamo
videz, kakovost izdelave
standardna oprema, serijski ABS
brezstična ključavnica zahteva vsakokratno odklepanje z daljincem
vidljivost podatkov na zaslonu v določenih svetlobnih situacijah