Na dirkališču Kyalami v Južni Afriki smo s štirimi različnimi motocikli testirali najnovejšo Pirellijevo pnevmatiko, ki naj bi zagotavljala optimalno kombinacijo med oprijemom pri vožnji 'na meji' in dolgo življenjsko dobo.
V preteklih dneh je Pirelli v Južni Afriki predstavljal svojo največjo novost letošnje sezone, pnevmatiko Pirelli Diablo Corsa II. Gre za cestno pnevmatiko, ki jo je italijansko podjetje izdelalo na podlagi izkušenj, pridobljenih s svetovnega prvenstva razreda super bike, njena posebnost pa je, da je sestavljena iz več različnih zmesi. Sprednjo pnevmatiko tako sestavljata dve različni zmesi, razdeljeni na tri območja, zadnja pnevmatika pa je izdelana iz treh različnih zmesi, razporejenih v pet območij. Glede na njene korenine je povsem razumljivo, da so se za predstavitev pnevmatike odločili izbrati pred kratkim prenovljeno dirkališče Kyalami.
Pnevmatiko smo preizkusili na štirih različnih motorjih: Hondi CBR 1000 SP, KTM-u 1290 Super Duke R, MV Agusti F3 Corsa in BMW-jevemu S 1000 R. Gre torej za štiri različne motocikle, dva slečena motocikla, namenjena dinamični vožnji po cesti, in dva, pri katerih so inženirji navdih dobili na tekmovalnih stezah, kamor jih lastniki vsake toliko časa verjetno tudi zapeljejo.
Pirelli kot največjo prednost nove pnevmatike izpostavlja ravno njeno zgradbo, saj je pnevmatika, kot že omenjeno, sestavljena iz več različnih zmesi, s čimer naj bi zagotovili tako optimalen oprijem kot dolgo življenjsko dobo. Slednjo naj bi zagotavljala trda struktura sredinskega dela pnevmatike, ki pa do robov postaja vedno mehkejša, s čimer zagotavlja optimalen oprijem tudi pri nekoliko bolj ekstremnih nagibih v ovinek. To se je še najbolje pokazalo pri MV Agusti, ki v primerjavi s preostalimi tremi testnimi motorji nima tako izpopolnjene elektronike, a jo je bilo kljub vsemu z veliko mero zaupanja lahko peljati povsem po robu, ali kot radi rečemo, 'do komolca'.
Zanimiv je bil na drugi strani preizkus s KTM-ovim Super Dukom. Gre namreč za tako imenovani naked motocikel, ki zaradi pomanjkanja oklepa ponuja nekoliko manj stabilnosti, hkrati pa kot motocikel z največjo prostornino pogonskega agregata tudi največji navor. Kljub temu se je pnevmatika tudi na tem motociklu obnesla izvrstno, oprijem je bil ves čas optimalen in kljub dinamični vožnji v nobenem trenutku ni bilo strahu, da bi motocikel lahko izgubil oprijem in zdrsnil.
Kakšen pa je bil občutek po vožnji z BMW-jem, ki smo ga pustili čisto za konec, pa si oglejte v videu:
Pnevmatike so sicer že na voljo v Centru mobilnosti Špan na Brezovici, ki je tudi uradni zastopnik za Pirellijeve pnevmatike v Sloveniji, dobavljive pa so v vseh dimenzijah, primernih za sodobne motocikle.