Test: SYM CROX 25

Je že tako, da se nam v prometu praviloma vedno mudi. A tudi počasi se lahko hitro pride.

Slovenci radi bentimo nad prometno zakonodajo, a priznati moramo, da je, kar se tiče uporabe mopedov in podobnih naprav, ki dosegajo skromnih 25 kilometrov na uro, zelo prijazna. Brez stroškov registracije, brez izpita in brez uporabe čelade. Na ruralnih območjih stari in mladi še vedno vztrajajo in vsaj po občutku še vedno prisegajo na zmogljivejše mopede, v mestih in drugih bolj urbanih središčih pa se je v zadnjih letih pojavilo malo morje predvsem Tomosovih in Piaggievih mopedov, ki naj bi ustrezali zgoraj omenjenim omejitvam. O tem, kolikšna hitrost je za uporabo brez izpita in čelade za varno udeležbo v prometu najprimernejša, je mogoče na široko razpravljati, a dejstvo je, da predpisom resnično ustrezajo predvsem tisti mopedi in skuterji, ki so novejši in tako tudi homologirani.

Med take sodi tudi Symov model Crox. Skuter nekoliko terenskega videza in robustne zasnove nam je za kratek preizkus odstopil slovenski zastopnik Avtocenter Špan. V tistih dneh je namreč zasebno-­službeni maksi skuter nujno potreboval nove gume, zato sem za čas dobave in montaže novih prav rad odpeljal nadomestnega, sicer pa povsem novega Croxa. Ko si obsojen na 25 kilometrov na uro, začneš okolico dojemati in doživljati povsem drugače. Za vožnjo z Brezovice do industrijske cone v Črnučah je treba s seboj vzeti vsaj sendvič, odpadejo hitre povezovalne vpadnice, svet se ustavi. A po drugi strani spet pridejo v poštev vse bližnjice, ki smo jih še kot mulci ubirali, ko smo se po našem mestu premikali s kolesi. In kako drugačno je to mesto danes. Obstajajo števci koles, drevesa so zdaj že visoka, BMX-steza je speljana na novo, športna igrišča skoraj vsa zamrežena, prehodi med bloki in ulicami pa še bolj kot pred leti zaparkirani z avtomobili. In poglej tisto joškarico na balkonu v petem nadstropju in klima v stanovanju očitno sploh ni več kazalnik prestiža.

Dobro je vedeti, da se vam s tem skuterjem nikoli ne sme muditi. Se pač peljete počasi, a ko pogledate na uro, vsakič ugotovite, da ste prišli hitro. Ko se peljete počasi, ste tudi varni, um počiva, ne mislite veliko. Zgodilo se mi je celo, da sem pozabil, kam sploh grem. Saj res, da ne bom povsem izgubil rdeče niti, naj povem še nekaj o Croxu.

Crox kljub videzu ni terenec, je pa ravno dovolj terenski, da je kos slabim kolesarskim stezam. Čutiti je, da je njegova hitrost omejena mehansko. Če bi plin lahko odprl bolj široko, bi bil precej bolj živahen. A tudi v dvoje dovolj iskro odpelje z mesta. Ima varnostno stikalo proti kraji in zanimiv mehanizem za zaklep parkirne zavore. Ima tudi varen prostor pod sedežem, kavelj za obešanje prtljage in dobre zavore. Tudi vzmeten je glede na zmogljivosti več kot solidno. Stransko stojalo je praktično, osrednje pa stabilno. Kdo ve, zakaj informacijski zaslon spreminja barve, a osnovne informacije so vedno na razpolago. Zelo uporaben skuter daje vtis kakovosti in trajnosti.

Če vprašate mene, bi moral biti tak skuter ali podoben moped po zakonu obvezen za vsako mestno gospodinjstvo. Bi bilo manj stresa in več čistega zraka. Priporočam.

Matjaž Tomažič, foto: Grega Gulin

Osnovni podatki
Prodaja: Špan d.o.o.
Cena testnega modela: 1.490 EUR €
Tehnični podatki
Motor: 49 cm3, enovaljni štiritaktni, zračno hlajen
Moč: 1,7 kW (2,5 KM) pri 6.500 vrt./min
Navor: 2,6 Nm pri 6.500 vrt./min
Prenos moči: avtomatski neskončnostopenjski CVT
Okvir: jekleni cevni
Zavore: spredaj 1-krat kolut, zadaj boben
Posoda za gorivo: 5,2 litra
Teža: 98 kg
Hvalimo in grajamo
soliden kot celota
cena
vozen brez izpita in registracije
ni predalov za drobnarije