Če sodite med tiste, ki pred prestiž in razkošje postavljate dinamičen značaj, vsestranskost in prostornost, berite dalje. SYM HD300 je namreč zares skromen le še pri ceni.
Če sem si že v uvodu drznil omeniti ceno, je prav, da z njo tudi nadaljujem. SYM je zdavnaj prerasel svojo nekdanjo vlogo, ko je veljal za proizvajalca, ki ponuja izredno zanesljive in hkrati solidne skuterje za občutno nižjo ceno kot konkurenca. Danes so razlike v ceni manjše, torej bi vsaj v teoriji sodobni SYM moral ponujati več.
Serija 'high wheelerjev' HD, si je na trgu upravičeno ustvarila renome cenovno dostopnega, zanesljivega in ekonomičnega skuterja, a to v zahtevni kategoriji 300-kubičnih skuterjev danes skorajda ne zadošča. Zato so za osnovo vzeli okvir modela Citycom S300, ki so ga le malenkostno spremenili. Zakaj se mi zdi, da je to pomembno zapisati? Zato, ker je Citiycom zelo priljubljen skuter, kateremu tako novinarji kot kupci pripisujemo dobre vozne lastnosti in visok nivo kakovosti. Citycom je posodil tudi motor, a ker se od HD 300, kot mestnega skuterja, vendarle pričakuje več živahnosti, so mu namenili lažji vztrajnik. V kombinaciji z dobro uravnoteženim variomatskim prenosom moči, je HD 300 vsaj po občutku eden izmed najbolj živahnih skuterjev v svojem razredu. Ne samo ob potisku z mesta, zelo prepričljiv je tudi pri vmesnih pospeševanjih vse tja do dobrih 100 kilometrov na uro, pa tudi potem merilnik hitrosti hitro prileze do končnih 145 kilometrov na uro.
Kar se tiče samih voznih lastnosti je HD 300 tisti SYM, ki je dokončno dokazal, da so časi, ko so na tem področju dominirali italijanski in japonski skuterji minili. Za zdaj namreč v tej kategoriji še ni bil izdelan skuter, pri katerem v ovinkih ne bi bilo čutiti vsaj kanček zvijanja in kot z vsemi drugimi, sem tudi s HD 300 našel dovolj grbasto ljubljansko križišče, da vzmetenje ni uspelo preprečiti udarca centralnega stojala ob asfalt.
Do tu je HD 300 torej, kljub temu, da je za približno četrtino cenejši, enakovreden svojim tekmecem. Na račun oblikovalskih linij mu nimamo česa očitati, linije so skladne in tekoče, nekaj navideznega prestiža pa dodajo barve in LED razsvetljava. Prostornost je na obeh straneh sedeža več kot zadovoljiva. S tem, ko so dno sredinskega dela spustili nekoliko nižje, je prostora več kot dovolj tudi za visokorasle, pod sedežem pa navduši oblikovno in prostorninsko skorajda popoln prtljažni prostor. Sedežu, ki je na račun barve videti bogat, na račun kroja pa povprečen, osebno zamerim le to, da je naklon tik pred ledveno oporo prevelik, zato sem počasi oddrsaval proti krmilu. Pred voznikom je tudi priročen predal za drobnarije, ki pa bi moral biti nekoliko bolje obdelan. Več napora bi lahko pri SYM-u namenili tudi stikalom in površini nelakiranih plastičnih delov, uporabnost kaveljčka za obešanje vrečk pa je precej omejena zaradi visokega sredinskega grebena. Ne vem, če je LED žaromet v tem primeru najboljša izbira, saj prvih pet metrov pred skuterjem sploh ni osvetljenih, da bi v krožišča odbrusil v globokih nagibih, pa bi si želel več občutka na prednji zavorni ročici.
Ste opazili, da sem pikolovski? To se mi navadno dogaja takrat, ko dobim v roke dober izdelek in iščem probleme tam, kjer jih v resnici ni ali pa so v okviru vsakdanje uporabe nepomembni. SYM 300 HD je tako vreden vsakega centa. Predvsem za vsak dan, lahko pa tudi za na hrbet avtodoma.
Prodaja: | Špan d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 4.499,00 € |
Cena testnega modela: | 4.499 € |
Motor: | 278 cm³, enovaljni, vodno hlajen |
---|---|
Moč: | 20 kW(27,3 KM) pri 7.750 obr/min |
Navor: | 27,3 Nm pri 6.650 obr/min |
Prenos moči: | brezstopenjski, variomat, jermen |
Okvir: | jekleni cevni okvir, |
Zavore: | spredaj 287 mm, zadaj 1 x 260 mm kolut, ABS, |
Vzmetenje: | spredaj teleskopske vilice, zadaj nihajna enota, dvojni amortizer |
Gume: | spredaj 110/70 R16, zadaj 140/70 R16 |
Višina: | 800 mm |
Posoda za gorivo: | 10 litrov |
Teža: | 179 kg |
Brez napak |
-
SYM 300 HD je s tehničnega vidika tipičen pokazatelj napredka, zanesljivosti in kakovosti znamke. Da bi bil povsem enakovreden premijski konkurenci pa mu manjka nekaj grobega in finega brušenja detajlov ter sodobne elektronike.