Da bi zares razumeli nas, ki smo v pločevinasto Italijanko malce zagledani, bi morali imeti časovni stroj. Ali pa vsaj zelo veliko Vespi posvečene literature. Šele potem bi namreč spoznali, da se je Vespa v 77 letih radikalno spremenila le enkrat in je zato najbolj pristno prevozno sredstvo na Zemlji. Je pa Vespa bolj ali manj radikalno spremenila življenje več kot 19 milijonom kupcem. In če ste pravkar postali voznik s kodo 125, pustite, da ga spremeni tudi vam. Ne bo vam žal.
Imeti Vespo je danes »statement«. Namreč – motocikle in avtomobile, ki so globalno zaznamovali cestno in mobilnostno panoramo, bi lahko naštel na prste obeh rok. No, morda bi moral prišteti še kakšnega z noge, a dejstvo, da Vespa med vsemi temi najbolj prepričljivo neguje tradicijo in tudi specifične tehnične značilnosti, to pločevinasto lepotico po moji osebni presoji postavlja na najvišji motociklistični piedestal.
Poleg tega smo se tisti, ki smo na mednarodni predstavitvi nove Vespe modelnega leta 2023 pozorno prisluhnili njenim ustvarjalcem, na lastne oči in ušesa prepričali, da na tem planetu verjetno ni skuterja, v katerega bi bilo vložene več ljubezni in strasti. Gospodje govorijo o njej, o dami, ki jo imajo radi in ki je pravkar dopolnila 20 let. Namreč, leta 2003 je Piaggio prvič predstavil novo generacijo Vesp z oznako GTS, ki je tako glede ideje kot tudi rangiranja znotraj Vespine ponudbe polnopravna in čistokrvna naslednica znamenitih Vesponov.
Vespone je skovanka iz Vespinega imena, ki je v osemdesetih letih označevala Vespine modele »big body«. Torej tiste z veliko karoserijo in najmočnejšimi motorji z oznako PX.
Torej, če se boste s svojim Vesponom uspeli v celoti identificirati, boste okolici jasno sporočali, da ste svetovljan, da cenite tradicijo in tehnično dediščino, da razumete in cenite vrednost tehničnega napredka, ter ne nazadnje komunicirali z okolico tudi lasten uspeh. Vespone namreč ni poceni, vendar je, ker ga morate zaradi v uvodu omenjene razvojne kontinuitete pravzaprav kupiti le enkrat v življenju, vsekakor vreden vsakega odštetega evra. No, sam morda res nisem najbolj primeren zagovornik teze o »enkrat v življenju«, saj se v domači garaži že zdaj nahajajo tri Vespe iz različnih obdobij, odločitev o nakupu Vespona modelnega leta 2023 pa je tako ali tako že sprejeta. In zakaj še četrtič?
Zato, ker je bil z modelnim letom 2023 Vespone deležen na prvi pogled skromne, v resnici pa zelo vseobsegajoče prenove (beri arhiv testov na spletni strani), zaradi katere bo ta skuter aktualen in konkurenčen naslednjih 20 let, oziroma vse dokler bo iz tal brizgalo črno zlato in se bo mogoče voziti na bencin. Poleg tega bo dobro ohranjal svojo vrednost in iskreno verjamem, da bo poprodajna storitev matične tovarne še naprej dovolj dobra, da Vespone nikoli ne bo pozabljen obtičal v kotu garaže.
Če me je novi Vespone na lanskoletni mednarodni predstavitvi v Rimu impresioniral zaradi svoje agilnosti in zmogljivosti v divjem prometnem tempu večnega mesta, pa sem v skoraj prazni in letos zelo mokri poletni Ljubljani našel dovolj časa, da sva se spoznala še nekoliko bolje. Tako lahko z gotovostjo trdim, da je spremenjena geometrija sprednje vilice pridodala k večjemu udobju in smerni stabilnosti pri prevozu večjih lukenj.
Če je bila gibljivost in sposobnost prežvečiti cestne luknje med sprednjim in zadnjim kolesom prejšnjega modela podobna, je zdaj razlika med sprednjim in zadnjim delom nekoliko bolj očitna. Pri Piaggiu trdijo, da je zavorna pot zaradi močnejše zavorne črpalke pri hitrosti 40 kilometrov na uro krajša za slab meter (8,5 metra namesto 9,2), kar seveda predstavlja občutno in pomembno izboljšanje.
No, pri zaviranju v sili je razlika med teorijo in prakso vedno precejšnja, taista razlika pa je seveda odvisna predvsem od vozniškega znanja, koncentracije voznika in drugih objektivnih okoliščin. Vsekakor je dobro vedeti, da je Vespone tudi v različici z manjšim 125-kubičnim motorjem serijsko opremljen z ABS-om in sistemom za nadzor zdrsa zadnjega kolesa.
Oba sistema sta se na spolzkem asfaltu in granitu izkazala za zelo zanesljiva, še zlasti pa sem bil zadovoljen z nežnimi intervencijami sistema proti zdrsu. Saj vem, rekli boste, da pretirano poveličujem zmogljivosti 11-kilovatnega enovaljnika, a pri skuterju, kjer razporeditev mase ni prav blizu idealni, sistem proti zdrsu vsekakor opravičuje svojo prisotnost.
Izkušeni motoristi in Vespisti sicer že vsaj približno veste, kako se pelje sodoben Vespone in prav tako veste, kaj lahko in česa ne smete pričakovati od tega skuterja. Vseeno pa se za vse tiste novopečene »125-kodaše« spodobi zapisati tudi kakšno manj prijetno stran Vespona. Za začetek – ne pričakujte rekordnih transportnih kapacitet, kajti pri Vesponu se na listi prioritet stil in dizajn vendarle nahajata stopničko višje kot uporabnost.
Tudi predalček pred voznikovimi koleni ni rekordno velik in uporaben, bo pa brez težav in varno pospravil vse vaše drobnarije, katerih velikost ne presega pametnega telefona. Menim, da v segmentu 125-kubičnih skuterjev in motociklov zmogljivosti ne igrajo pretirano velike vloge, vendar vas Vespone v tem smislu ne bo razočaral. Okoli 115 kilometrov na uro je v normalnih razmerah zagotovljenih, a bolj pomembno je, da se do stotice vse skupaj dogaja in zgodi relativno hitro.
Če niste zelo izkušeni, boste morali na globoka nagibanja v ovinkih pozabiti, razen, seveda, če boste s silo telesa obremenili prvo kolo. Takrat bo šlo malce globlje, občutek na krmilu pa še vedno ne bo ravno popoln. Z novim prednjim vzmetenjem je Vespone postal bistveno bolj odziven na hitre spremembe smeri, vendar pri tem početju celoten skuter za hip zdrsne v eno ali drugo stran. Nič motečega – ko se boste tega privadili. In poraba na testu? Po moji presoji – minimalna oziroma 2,8 litra na 100 kilometrov.
Če vprašate mene, bi vsi vozili Vespo.
Preberite še: Saj ni res, pa je: to je 5 prestižnih avtomobilov, namenjenih otrokom
BONUS VIDEO: Renault, ki piše zgodovino: Napočil je konec bencinu in legendarni oznaki …
Cena osnovnega modela: | 5.999 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 5.999 € |
Motor: | 124 cm3, enovaljni štiritaktni |
---|---|
Moč: | 10,2 kW (14, 0 KM) pri 8.750 vrt./min |
Navor: | 12 Nm pri 6.750 vrt./min |
Prenos moči: | samodejni menjalnik, variomat |
Okvir: | samonosna karoserija (jeklena pločevina) |
Zavore: | spredaj enojni kolut 220 mm, zadaj kolut 220 mm, ABS |
Vzmetenje: | spredaj enojne vilice, hidravlični blažilnik z vzmetjo, zadaj dvojni blažilnik |
Gume: | spredaj 120/70-12, zadaj 130/70-12 |
Višina: | 790 mm |
Posoda za gorivo: | 9 l |
Medosna razdalja: | 1385 mm |
Teža: | 150 kg |
-
Na prvi pogled nič kaj dosti drugačna od prejšnjih, v resnici pa temeljito prenovljena Vespa je svoje tekmece spet prehitela za eno kolo, medtem pa v svojem bistvu ostala enaka. Če ne drugega je lahko tudi izvrstni modni dodatek.