Se je tudi vam kdaj zdelo, da so časi, ko ste se Tomosom lahko resno prevažali naokoli, minili? Niso.
To, da Tomos že nekaj let strateško in razvojno sodeluje s tajvanskim SYM-om, ni skrivnost, kot tudi ni skrivnost, da znajo pri SYM-u narediti dober in všečen skuter. Prav to partnerstvo in dejstvo, da Tomos na zahtevnih evropskih trgih in tudi čez lužo uživa sloves kakovostnega proizvajalca, pa je v začetku maja tudi v naše trgovine pripeljalo novo linijo Tomosovih skuterjev, modela Twister in Nitro s 50- in 125-kubičnimi motorji.
Ob prevzemu testnega Twisterja s 125-kubičnim štiritaktnim motorjem me je preveval čuden občutek, bil sem poln pričakovanja in tudi strahu. Gre za Tomosa ali za ceneno azijsko produkcijo? Še vedno je namreč živ spomin na serijo licenčnih Tomosovih skuterjev iz začetka devetdesetih let, ki so bili zgolj zaradi varčevalnih ukrepov obsojeni na neuspeh, čeprav v osnovi sploh niso bili slabi. Uh, kako sem si želel, da se zgodovina ne bi ponovila. In se ni!
Twister namreč že v osnovi obeta veliko. Klasična skuterska zasnova srednje velikih mer in velika 16-palčna kolesa obljubljajo agilnost in uporabnost, všečna in zrela oblika, bogata serijska oprema, izbira zanesljivih komponent ter ne nazadnje tudi ime pa ga močno približajo zahtevnemu evropskemu kupcu.
Priznam, da sem ob prvem srečanju s Twisterjem najprej pomislil na zabavo. Saj veste, Tomos, spomini, najstniška leta, prvo pivo, s punco v kino in podobno. A ta skuter mi je že po nekaj kilometrih dal vedeti, da je več kot le igrača za mulce. Je dober in uporaben skuter. Kakovostno lakirane plastike se med seboj natančno stikajo in tudi pri blagem mestnem 'off roadu' ne šklepetajo. Vsa stikala so na otip prijetna in na videz zanesljiva, dobra pa je tudi ergonomija. Po zaslugi nizkega dna je prostora za kolena skoraj vedno dovolj, zavorne ročice so ravno prav oddaljene od krmila, kot krmila je ravno pravšnji, majhna razlika v nivoju prednjega in zadnjega dela sedeža pa voznika (in tudi sopotnico) prisili, da je njegov (njen) položaj pravilen.
Na seznamu serijske opreme je pravzaprav vse, kar mestni skuter potrebuje, a žal je stransko stojalo s sedeža težko dosegljivo, predalček pred voznikom se odpira le s ključem, nosilec za vrečke pod krmilom pa žal ni karabinski in je zato le pogojno uporaben. Če dodamo še, da je vzmetenje zadaj za vožnjo v dvoje malce premehko in da je merilnik količine goriva lažnivec (do črpalke je bilo treba peš), pa je to tudi vse, kar mu lahko očitamo.
Kakorkoli, Twister je dober mestni skuter, ki je cenovno umeščen natanko tja, kamor spada, in bo v obeh različicah brez težav služil svojim lastnikom. Je neprimerno boljši od sicer le malenkostno cenejših izdelkov dvomljivega porekla in je hkrati kot celota blizu najboljšim in seveda tudi bistveno dražjim predstavnikom razreda. Brez dvoma si nova generacija Tomosovih skuterjev zasluži še drugo priložnost.
Tomos Twister 125
Cena osnovnega modela: 1.799 EUR
Motor: 124, 6 cm? , enovaljni štiritaktni, zračno hlajeni
Največja moč: 7, 4 kW(10, 0 KM)
Največji navor: 8, 6 Nm pri 7.000/min
Prenos moči: samodejni menjalnik, variomat
Okvir: jekleni cevni okvir
Zavore: spredaj 1 x kolut 226 mm, zadaj boben 130 mm
Vzmetenje: spredaj teleskopska vilica, zadaj nihajna vilica z enojnim blažilnikom
Gume: spredaj 90/80-16, zadaj 90/80-16
Višina sedeža od tal: 780 mm
Posoda za gorivo: 4, 8 litra
Teža: 106 kg
Zastopnik: Tomos, d. o. o., Šmarska cesta 4, Koper, tel: 05/668 44 00, www.tomos.si
Hvalimo in grajamo
+ sprejemljiva cena
+ všečna oblika
+ ergonomija
+ prvi Tomos, ki ga ni treba frizirati
- pomanjkljivosti serijske opreme
- nenatančen merilnik nivoja goriva
- premajhna posoda za gorivo
Matjaž Tomažič, foto: Aleš Pavletič
Cena osnovnega modela: | 1.799 EUR € |
---|
Motor: | 124,6 cm³, enovaljni štiritaktni, zračno hlajeni |
---|---|
Navor: | 8,6 Nm pri 7.000/min |
Prenos moči: | samodejni menjalnik, variomat |
Okvir: | jekleni cevni okvir |
Zavore: | spredaj 1 x kolut 226 mm, zadaj boben 130 mm |
Vzmetenje: | spredaj teleskopska vilica, zadaj nihajna vilica z enojnim blažilnikom |
Višina: | 780 mm |
Posoda za gorivo: | 4,8 litra |
Teža: | 106 kg |