Ponuja več, kot bi pričakovali na prvi pogled

10. 11. 2020 | Matjaž Tomažič
Deli

V letošnji motoristični sezoni so naša druženja s skuterji precej pogosta. Na podaljšan test pa smo tokrat povabili temeljito prenovljenega Medleyja.

Relativno bogata bera letošnjih novosti je člane moto oddelka naše revije dobro okupirala, zato praktičnega 'dolgoprogaša' predstavljamo šele zdaj, čeprav je z nami že od pozne pomladi. Tokrat bom za pokušino napisal nekaj več o tem, kaj je Medleyju prinesla letošnja prenova, v nadaljevanjih tega podaljšanega testa pa bodo, kot je to običajno, sledile izkušnje vseh naših testnikov.

Piaggio Medley se je na trgu pojavil leta 2016, takrat kot premijska ponudba Piaggievih 'high wheelerjev' v razredu 125- do 150-kubičnih centimetrov. Če je bil kot debitant v družini Piaggievih skuterjev svojevrsten 'outsider', je danes več kot očitno, da se nova generacija močno zgleduje po svojem večjem bratu – Beverlyju. V prvi vrsti to razkrivajo njegova bočna silhueta, velika kolesa in zadek, vseeno pa menim, da je pomembnejše kot videz dejstvo, da Medley svojemu premijskemu bratu sledi tudi v sfere, ki so očem nevidne. Torej k tehniki in kakovostnim podrobnostim.

Medley je bil deležen tako tehnične prenove kot tudi temeljite oblikovalske. Poleg nekaterih za znamko tipičnih podrobnosti (kravata, pokončen položaj sedenja, integrirani smerokazi ...) smo opazili tudi popolnoma nov digitalni osrednji prikazovalnik podatkov. V različici S je ta kombiniran tudi z možnostjo povezljivosti s telefonom, že serijsko pa so na voljo praktično vsi potrebni ključni podatki. Med pomembne izboljšave uvrščam tudi rekordno velik prtljažni prostor pod sedežem, ta namreč varno pospravi kar dve integralni čeladi.

Testnega Medleyja poganja 155-kubični I-Get motor, a tokrat je govora o njegovi najnovejši evoluciji. Motor v osnovi izhaja iz praktično identičnega, vendar manjšega 125-kubičnega enovaljnika. Ne le da je varčen stroj odslej hlajen s tekočino, prinaša tudi cel kup popolnoma novih sestavnih delov. Nova in bolj pretočna je glava motorja (ventili), novi so še odmična gred, bat, injektorji, izpušni sistem in zračna komora. V primerjavi s predhodnikom je moč narasla za 10 odstotkov, posledično pa je Medley s 16,5 'konja' najmočnejši v skupini svojih neposrednih tekmecev.

Glede ciklistike novi Medley ohranja podobne lastnosti kot predhodnik. Torej je lahkoten, vodljiv in okreten, vendar je komunikacije z voznikom še vedno za odtenek premalo. Absolutno pa se v vožnji izkaže motor. Njegova živahnost je po mojih občutkih in spominih v tem razredu rekordna, a bolj kot največja hitrost (120 km/h) sta me navdušili njegova iskrost in odzivnost. Ne pretiravam, če zapišem, da so občutki, ki jih ponuja motor, bolj podobni razredu 250- kot 125-kubičnih centimetrov.

Osnovni podatki
Prodaja: PVG d.o.o.
Cena osnovnega modela: 3.499 €
Cena testnega modela: 3.100 €
Tehnični podatki
Motor: 155 cm3, enovaljni, vodno hlajen
Moč: 12 kW(16,5 KM) pri 8.750 obr./min
Navor: 15 Nm pri 6.500 obr./min
Prenos moči: brezstopenjski, variomat, jermen
Okvir: jekleni cevni okvir
Zavore: spredaj kolut 260 mm, zadaj kolut 240 mm, ABS
Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice, zadaj nihajna enota, dvojni amortizer
Gume: spredaj 100/80 R16, zadaj 110/80 R14
Višina: 799 mm
Posoda za gorivo: 7 litrov
Teža: 136 kg
Hvalimo in grajamo
prostornost pod sedežem
motor in zmogljivosti
premium občutek
neroden predal pred voznikom
premajhna vzvratna ogledala
položaj kontaktne ključavnice 
Končna ocena
  • Piaggio je ponovno dokazal, da je narekovanje standardov v njegovi domeni. Če so vaše poti vezane predvsem na mesto in okolico, potem ne vidimo razloga, zakaj bi izbrali dražjega in večjega Beverlyja. Pri tem glavno vlogo odigra odličen motor, zato če vas glede tega ne omejuje vozniško dovoljenje, izberite model s 155 'kubiki'.