V Španiji smo na novinarski predstavitvi preizkusili temeljito prenovljenega Kawasakija Z900. Pričakovanja kupcev v tem razredu so danes višja kot kadarkoli prej, zato ne preseneča dejstvo, da je sprememb v primerjavi z lanskim modelom več, kot bi pričakovali.. Vsekakor jih je dovolj, da bo beseda tokrat tekla o novi, tretji generaciji tega priljubljenega modela.
Benidorm, Španija: letošnja prva Kawasakijeva mednarodna predstavitev novega modela je minila v znamenju zimsko nizkih temperatur. In ker je bil glavni protagonist dogodka slečeni Kawasaki Z900 si lahko predstavljate, da bi bil sicer sončen dan, lahko tudi zelo naporen. No, temperature proti poldnevu ni dvignilo le sonce, pač pa tudi spoznanje, da je Kawasaki Z900 v svojem bistvu ostal tak kot je bil - motocikel namenjen vozniku in vozniškim užitkom.
A ker se motoristična skupnost v razredu slečenih motociklov, kljub siceršnjemu vztrajanju, da je manj več, kljub vsemu spreminja, je pač potrebno priznati, da tudi polna mera sodobne elektronike, če je seveda odlična, vozniške užitke in veselje prej povečuje, kot obratno.
Prav elektronika je namreč področje, kjer je Kawsaki Z900 modelnega leta 2025 v primerjavi z lanskim modelom, naredil najpomembnejši korak naprej. Kajti, vztrajati pri tem, da so za hitro (ali dinamično), varno in zanesljivo vožnjo vsi potrebni senzorji serijsko vgrajeni v voznikovih dlaneh, komolcih in po vseh ostalih sklepih telesa, danes ni več najbolj smiselno.
Ne zgolj v korak s časom, kar naravnost na čelo kolone
Kawasaki Z900 je tako od letošnjega leta v smislu elektronike eden izmed najbolj naprednih motociklov v svojem razredu. Saj ne, da prejšnji model na tem področju ni bil dovolj bogat, a letošnja nadgradnja vendarle predstavlja veliko razliko. Za začetek je Z900 dobil 6-smerno IMU enoto, ki omogoča nadgradnjo praktično vseh asistenčnih in varnostnih funkcij. V ozir lahko pri svojih izračunah upošteva kot nagiba motocikla, asfaltno podlago in pogojem na cesti prilagaja tako občutljivost protiblokirnega zavornega sistema (Cornering), kot tudi intervencije sicer nastavljivega sistema za nadzor zdrsa zadnjega kolesa KTRC. Prvič sta serijsko po zaslugi najmodernejšega elektronskega paketa na krovu modela Z900 prisotna tempomat in dvosmerni quickshifter, seznam dobrot, ki prej pri Z900 niso bile na voljo, pa dopolnjujejo USB-C vtičnica ter aplikacija, ki omogoča glasovno komunikacijo z motociklom. Tako vas bo recimo Z900 o poteku poti obveščal ne samo preko 5-palčnega barvnega zaslona, pač pa tudi glasovno. In še več, tako imenovani 'Voice Command' zna v sedmih različnih jezikih prepoznati 20 vaših vprašanj ali ukazov, preko katerih se lahko pozanimate o možnostih postanka, ali pa z ukazom preprosto spremenite režim delovanja in odzivanja motorja na primer iz programa Sport v program Rain.
Tehnične spremembe za modelno leto 2025
Elektronika je seveda zgolj prvi sklop, ki je bil deležen opaznih in konkretnih sprememb. Mehanska in tehnična osnova tretje generacije modela Z900 sicer močno temelji na osnovi predhodnika, vendar je temu tako izključno zato, ker je bila ta odlična. Pri samem pogonskem agregatu, preverjenem in zanesljivem 948-kubičnem štirivaljniku s 16-ventilsko tehniko, so se inženirji lotili predvsem sesalnega sistema. S spremembo profila odmičnih gredi so sicer poskrbeli za to, da se ventili odpirajo za odtenek manj kot prej, vendar so ob tem povečali hitrost pretoka zraka in izpušnih plinov, kar ima pozitivne učinke na odzivnost motorja, porabo (ta bi morala biti nižja za kar 16-odstotkov) in seveda čistost izpuha (standard Euro5+). Motor je sicer izgubil eno 'konjsko' moč in 1 Nm navora, vendar ga lahko z deklariranimi 124 'konji' (91 kW) in 97,4 Nm navora, še vedno štejemo med zmogljivejše agregate v razredu.
Medtem ko sta geometrija okvirja in medosna razdalja ostali nespremenjeni, se je na tem področju največ zgodilo na zadnjem delu okvirja. Tam so ga namreč nekoliko znižali, s tem pa pridobili nekaj več manevrskega prostora za določanje razpona oddaljenosti sedeža od tal. V osnovni različici za evropski trg je tako sedež od tal oddaljen za 830 milimetrov, je pa hkrati v primerjavi s prejšnjim bogateje oblazinjen in udobnejši.
Vzmetenje je v osnovi ostalo nespremenjeno, vendar ima drugačno konfiguracijo, s čimer so kot pravijo pri Kawsakiju izboljšali delovanje predvsem pri povratku, posledično pa se motocikel na slabših podlagah skozi zavoje pelje še bolj mirno, kot smo bili sicer navajeni pri modelih druge generacije. Izboljšali so tudi zavorni sistem, ki ima zdaj tudi pri osnovnem modelu serijsko radialno vpetje.
Nov dovršen dizajn in žlahtna serija SE
Nobena prenova, še posebej če beseda teče o novi generaciji modela, ne mine brez temeljite osvežitve zunanje podobe. Načeloma bi lahko za slečene motocikle zapisal, da je vloga oblikovalcev nekoliko manj pomembna kot vloga tistih, ki se ukvarjajo s podobo same tehnike ter mehanskih detajlov motocikla. No, pri Z900 so oblikovalci dokazali, da lahko tudi (ali pa predvsem) oni pomembno prispevajo h končni podobi motocikla. Kawasaki Z900 je namreč s svojim značilnim smrčkom ter skladnimi linijami absolutno med najlepšimi modernimi 'naked' motocikli. Z zadka se je sicer poslovila značilna shema razsvetljave v obliki črke Z, vendar je nov svetlobni podpis zelo prepoznaven zato boste Z-ja zelo težko zamenjali s kakšnim drugim modelom.
Če smo ravno pri oblikovanju, potem je potrebno omeniti tudi nov 5-palčni TFT barvni zaslon, ki omogoča dva različna prikaza podatkov (plus dnevno/nočni), med katerima je še posebej zanimiv tisti športnejši, ki s sredinskim prikazom naklona motocikla, nekoliko spominja na kokpit letala. Kar se tiče oblikovanja in paše za oči pri novem Z900, z izjemo nekaterih elementov, ki morajo biti prisotni zaradi homologacijskih razlogov (npr. odsevna telesa), res ne najdem prostora za kakšne pripombe. Verjamem pa, da bi se kupci po dolgih letih med seboj bolj ali manj podobnih barvnih grafik morda razveselili nekoliko bolj pestre barvne ponudbe.
Kot se za slečen motocikel, ki ne skriva svojega športnega značaja spodobi, je tudi novi Z900 na voljo v različici SE. Ta je namenjena izrazito športno orientiranim voznikom in se od osnovne različice razlikuje po bolj prestižnih komponentah. V tej različici je sprednja zavora kombinacija Nissinovega glavnega zavornega cilindra in Brembovih zavornih klešč. Za še več občutka pri odmerjanju zavorne sile so dodane še kovinske zavorne cevi. V paket SE pri Kawasakiju priložijo še poseben sedež, platišča pa so obarvana v žlahtno zeleno barvo. Sprednja vilica, ki je sicer enaka kot pri standardnem modelu je pri SE obarvana v zlato barvo in omogoča več nastavitev, glavna komponenta modela SE pa je vsekakor zadnji Ohlinsov amortizer serije S46. Zaradi naštetih komponent je SE od standardnega težji za dober kilogram in dražji za slaba dva tisočaka (12.306,00 EUR).
Na predstavitvi v Španiji smo novinarji preizkusili standardni model, ki je občutno cenejši (osnovna cena 10.324,00 EUR). In če vprašate mene, ali je paket SE vredno doplačati, bo moj nabolj iskren odgovor podan nekako v duhu tega, da žlahtnost sicer ne škodi, vendar v primeru Z900 ni nujno potrebna, saj se ta motocikel tudi s standardno konfiguracijo vzmetenja in zavor, vozi odlično.
Vtisi s ceste - zbrušen točno tam, kjer mora biti
Kawasaki Z900 je navkljub dejstvu, da so jih od leta 2003, ko je na trg prišel Z750, pa do danes na evropskem tržišču prodali že več kot 300.000, zelo specifičen motocikel. Hočem reči, pri prenovi motocikla kot je Z900 se je bolj kot na to, kaj vse bi lahko izboljšali, potrebno osredotočiti na to, da ne bi česa kapitalno pokvarili.
No, po prvih nekaj kilometrih je bilo jasno. Kawasaki pri prenovi cenjenega Z900 ni naredil nobene napake. Pri tem je seveda potrebno vzeti v ozir to, da se kupci tega motocikla nič kaj dosti ne ukvarjajo z malenkostimi kot je vetrna zaščita ali pa udobje na zadnjem sedežu. Njihova pozornost in navdušenje je bilo namreč že od nekdaj osredotočeno na vozne lastnosti, odzivnost, vodljivost, športni temperament in seveda pregovorno Kawasakijevo kakovost. Seveda kakovost kot celoto in kakovost posameznih komponent, elektronike in asistenčnih sistemov. Kajti Kawasaki ni eden tistih, ki bo na motocikel nekaj vgradil samo zato, ker imajo to tudi drugi.
Skratka, položaj voznika za krmilom je v primerjavi s prejšnjim modelom nekoliko drugačen. Voznik sedi višje, zato bo, če le ni prevelik, njegova preža rahlo napadalna. Krmilo ni med najširšimi vendar omogoča hipno pošiljanje signalov k prednjemu kolesu, kar se poudari pri eni izmed najbolj cenjenih voznih lastnosti modela Z900 - hitrim spremembam smeri in okretnosti. Menim, da je v sedežu dovolj prostora tudi za voznike, ki presegajo višino 190 centimetrov in temu je prilagojen tudi poudarjen kot za koleno na rezervoarju za gorivo.
Pričakoval sem, da bo štirivaljnik zaradi uskladitve s standardom Euro5+ v primerjavi s predhodnikom bolj zadušen, a temu ni tako. Po novem motor moč bolj linearno razvija pri nizkih in srednjih vrtljajih, ohranil pa je tudi eksplozivnost na prehodu v višje režime vrtenja glavne gredi. Morda je ta prehod nekoliko manj izrazit, vendar še vedno obstaja in to je pri motociklu s tako športno konotacijo ključnega pomena. Odličen motor, brez dvoma, ki zadovolji vse potrebe dinamičnega voznika, hkrati pa razvaja tudi z lepim zvokom, ki pride ravno v predelu voznika še posebej do izraza zaradi sesalnega sistema.
Odličnost motorja se še dodatno poudari v kombinaciji z menjalnikom, katerega prestave so smiselno razporejene (prav in druga malce krajši) in zaradi bogate navorske zaloge omogoča tudi lenarjenje pri prestavljanju. Te možnosti bi se sicer z veseljem poslužil, če ne bi zviti Kawasakijevi inženirji k menjalniku dodali še dvosemerni quickshifter, ki je verjetno eden izmed najboljših nasploh. Deluje gladko, hitro in natančno, ne glede na število vrtljajev in ne glede na smer prestavljanja. Rekli boste, da vedno hvalim Kawasakijeve menjalnike. In prav imate. Saj imajo odlične tudi drugi, a pri njih ostajajo bolj kot ne enaki. Kawasaki pa z vsako generacijo in z vsakim modelom prav posebej preseneti.
Kot sem že povedal, nisem povsem prepričan, da je doplačilo za paket opreme SE, ki prinaša boljši paket vzmetenja nujno potreben. Kajti standardna konfiguracija je na španskih zavitih cestah, kjer ne manjka niti brezhibno asfaltiranih niti resno dotrajanih odsekov. Res je, da so tehniki prav vsak testni motocikel nastavili glede na višino in težo nas voznikov, a to lahko na koncu dneva za vas naredi tudi vaš serviser, ozrioma tisti, ki ve kako se stvarem streže. Vzmetenje se odziva hitro in daljše neravnine požira glede na segment prijetno mehko, pri krajših neravninah pa zaradi hitrosti povratka utegnete začutiti tudi kakšen udarec v hrbet. Vsekakor dvomim, da boste na cesti vašega Z-ja prignali do meje kjer bi zares potrebovali ali pa izkoristili potencial zmogljivejšega vzmetenja iz paketa SE.
Elektronika, ki nadzira delovanje asistenčnih sistemov, deluje na zares visokem nivoju, zato se z novim Z-jem ne bo težko peljati zelo hitro. Ciklistika je namreč tistega tipa, ki zna odpuščati napake in bo v kombinaciji s 6-smernim žiroskopom znala rešiti marsikatero zagato. Velja pa biti pri pretiravanju previden. V Z-ju se kljub vsemu skriva nekaj hudiča in zna pri polno odprtem plinu v prvi in drugi prestavi hitro odlepiti prednje kolo od tal. Prav tako boste olajšanje na sprednjem delu občutili, če boste pri pospeševanju iz ovinka močno odprli plin. Pa tukaj ni potrebna skrb zaradi Z-ja, ta bo namreč ostal miren in stabilen. Bolj na mestu je vprašanje, kako bo odreagiral voznik. V glavnem, Kawasaki Z900 vendarle ni motocikel za popolne začetnike. Oziroma je, če bi si slučajno zaželeli različico z zmanjšano močjo motorja (povprašajte pri uvozniku DKS d.o.o.).
Pod črto je novi Kawasaki Z900 motocikel, pri katerem je inženirjem uspelo možnosti, ki jih prinaša sodobna elektronika, ter omejitve, ki jih prinašata zakonodaja in potreba po razumni ceni, na zelo prikazen način vgraditi v cenovno dostopen in v primerjavi s konkurenco ugoden izdelek, ki je v primerjavi s predhodnikom celo cenejši. Hkrati je tudi transparenten prikaz napredka in izboljšav na eni strani, ter trmastega vztrajanja pri lastnostih, ki so 'znamko' Z že pred več kot dvajsetimi leti, za vselej pozicionirale v motorističnih učbenikih.
Cenik - Kawasaki Z900 / Z900 SE
Z900 10.324,00 EUR
Z900 se 10.614,00 EUR
Z900 SE (Ohlins) 12.306,00 EUR
ZASTOPA: DKS d.o.o.
Prodaja: | DKS, d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 10.324,00 EUR € |
Cena testnega modela: | 10.614,00 EUR € |
Motor: | vrstni štirivaljni, 16 ventilov, 948 ccm, vodno hlajenje |
---|---|
Moč: | 91 kW (125 KM) pri 9.500 vrt/min |
Navor: | 97,4 Nm pri 7.700 vrt/min |
Prenos moči: | 6-stopenjski menjalnik, protizdrsna sklopka, dvosmerni quickshifter, veriga |
Okvir: | jekleni trelis okvir |
Zavore: | spredaj 2x kolut 300 mm (Brembo pri modelu SE), zadaj kolut 250 mm, ABS Cornering |
Vzmetenje: | spredaj 41 mm USD vilica, zadaj mono amortizer (Ohlins pri modelu SE) |
Gume: | spredaj 120/70-ZR17, zadaj 180/55-ZR17 Dunlop Sportmax Q5A |
Višina: | 830 mm |
Posoda za gorivo: | 17 litrov |
Medosna razdalja: | 1.450 mm |
Teža: | pripravljen za vožnjo 213 kg (214 kg model SE) |
brez napak |