150.000 prodanih X-maxov je dejstvo, ki govori samo zase. Gre za velik posel, ki ga ne gre prepustiti naključju. Tokrat standarde postavljajo Japonci.
Novi X-max 300 si s svojim 250-kubičnim predhodnikom iz leta 2005 (na primerjalnem testu leta 2012 je zasedla drugo mesto) ne deli tako rekoč ničesar. Na popolnoma prazen delovni pult so pri Yamahi položili povsem nov, sodoben enovaljnik, povsem nov okvir (v primerjavi s predhodnikom lažji za tri kilograme) in skorajda povsem novo vzmetenje in zavore.
Novo vzmetenje za več udobja in zabave
Pri Yamahi so prisluhnili kritikam trdega zadnjega vzmetenja in na nov model vgradili v petih stopnjah nastavljiv zadnji amortizer, po katerega zaslugi je X-max 300 v vseh nastavitvah mnogo udobnejši kot predhodnik. Poigrali so se tudi s pozicijami in koti vpetja vzmetenja in sprednjih vilic, s čimer so naredili korak naprej na področju težišča ter seveda tudi voznih lastnosti in vodljivosti.
Da vsa hvala ne bo šla samo na račun motorja in preostalega ustroja tega skuterja, je treba povedati, da je X-max odslej, tudi kar zadeva opremo, najbogatejši skuter v svojem razredu. Dve vtičnici za polnjenje telefonov in drugih naprav, osvetljen prostor pod sedežem, serijsko je opremljen z ABS-om, prisoten je tudi sistem proti zdrsu.
Ker bodo ta skuter izbrali kupci vseh sort, ima možnost nastavljanja ročic zavor in vetrobrana, ki pa žal nima mehanizma za nastavljanje brez orodja. Če je vaša telesna višina izven standardov, je za vožnjo s tem skuterjem bolje, da ste zrasli visoko. Visok sredinski greben bo namreč tiste nižje rasti gotovo oviral.
Sedeža ni mogoče odpreti med delovanjem motorja
Navkljub vsej sodobnosti, ki jo ta skuter ponuja, pa si edino resno grajo zasluži centralni elektronski sistem zaklepanja in odpiranja, ki uporabniku ni najbolj prijazen. Predvsem pa moti, da sedeža ni mogoče odpreti, če motor ni ugasnjen.
Poraba goriva se je na testu zataknila pri slabih štirih litrih, kar je glede na živahen mestni tempo spodbuden podatek. Dejstvo, da je X-max 300 glede prostornosti, zmogljivosti in praktičnosti med najboljšimi v svojem razredu, pa bo morda prepričalo tudi tiste, ki sicer prisegajo na italijanski šarm in dizajn.
besedilo: Matjaž Tomažič
foto: Peter Kavčič
Prodaja: | Delta Team Krško |
---|---|
Cena testnega modela: | 5.795 € |
Motor: | 292 cm33, enovaljni, vodno hlajen |
---|---|
Moč: | 20,6 kW (28 KM) pri 7.250 obr./min. |
Navor: | Nm pri /min. 29 Nm pri 5.750 obr./min. |
Prenos moči: | brezstopenjski, variomat, jermen |
Okvir: | jekleni cevni skelet, |
Zavore: | spredaj 1 x kolut 267 mm, zadaj 1 x 245 mm kolut, ABS, sistem proti zdrsu |
Vzmetenje: | spredaj teleskopske vilice, zadaj nihajna enota, nastavljiv amortizer, |
Gume: | spredaj 120/70 R15, zadaj 140/70 R14 |
Višina: | 795 mm |
Razdalja od tal: | 179 kg (pripravljen za vožnjo) |