Motorist se v svoji motokarieri v povprečju vsaj dvakrat v desetih letih sreča z dilemami, povezanimi z nakupom motocikla. Odločitev o izbiri novega ali rabljenega motocikla največkrat ni zahtevna, saj v tem primeru pogoje največkrat postavlja debelina denarnice. A medtem ko so cene novih motociklov v posameznih segmentih precej trdno zasidrane in kupec načelno ve, kakšen motocikel si lahko privošči za pet, kakšnega za deset in kakšnega za 15 ali več tisočakov, pa so na trgu rabljenih ti okvirji zelo razširjeni. Ne glede na znesek, ki ga je kupec pripravljen odšteti za rabljen motocikel, lahko v okviru tega izbira med skoraj vsemi tipi motociklov.
Izkušeni motorist je ob nakupu rabljenega motocikla v primerjavi z začetnikom v veliki prednosti. Prvič zato, ker točno ve, kakšen tip motocikla mu je pisan na kožo, drugič pa zato, ker je njegovo skladišče spominov in izkušenj dovolj polno, da že po nekaj prevoženih metrih loči zrno od plevela. Začetnik se težko vnaprej odloči, ali ga moti veter na slečenem motociklu, ali ga motijo tresljaji dvovaljnika, ali bo v naprej nagnjenem položaju trpel in tako naprej. Seveda vam svetujemo, da vam pri ogledu pomaga izkušen mehanik ali poznavalec če ste presodili, da vaše znanje ni dovolj bogato. Tudi zlato pravilo da več oči več vidi ni kar iz trte zvito! Težava je v tem, da tudi vsi mojstri niso mojstri, sploh pa mojstre poznajo izkušeni motoristi, začetniki v svetu motociklizma pa jih poznajo le izjemoma.
Zlato pravilo
Torej je za začetnika, ki kupuje rabljen motocikel, zlato pravilo, da kupi motocikel, ki tudi rabljen hitro najde kupca. Pri tem se ne ozirajte na mnenje kolegov, ki vam govorijo o značajih in dušah motociklov, o doživetjih, orgazmih na dveh kolesih in podobnem sranju. Za tovrstne nakupe in odločitve bo še dovolj časa, na podlagi izkušenj pa si boste o tem ustvarili povsem svoje mnenje. In motociklov, ki se tudi rabljeni dobro prodajajo, sploh ni malo. Če že gre kaj narobe ali pa vam motocikel preprosto ne ustreza, se ga lahko torej za razumno ceno tudi hitro znebite. Nič hudega, če pri tem izgubite nekaj vloženega denarja, hitro boste namreč ugotovili, da je lažje preboleti tisti izgubljeni vijoličasti bankovec kot zamujeno motoristično sezono. Motoriranje pač ni zastonj, je pa lahko, kadar se zadeve ustrezno poklopijo, glede na možnosti, ki jih ponuja, zelo ugodno.
Srebrno pravilo
Za začetnika je najpreprosteje kupiti motocikel od znanca, ki mu zaupa in za katerega ve, da je njegov motocikel v solidnem stanju, nikakor pa to ne pomeni, da sta to tudi razloga za nakup. Če na podlagi zaupanja vrednih priporočil ne najdete motocikla, vam preostane pregled oglasov. Srebrno pravilo pravi, da spremljajte ponudbo. Od odločitve o vstopu v svet motociklizma do dejanskega prvega nakupa motocikla navadno preteče nekaj časa. Če boste dnevno prečesali ponudbo na spletu, boste točno vedeli, kaj se prodaja, za koliko denarja in podobno. Presenečeni boste, ko boste videli, kako hitro se en in isti motocikel hitro spet pojavi v spletni ponudbi, če je z njim kaj narobe.
Bronasto pravilo
Motocikle se kupuje z denarjem. Možnost menjave za drva in kombi z doplačilom ne spada med pokazatelje, ki pomenijo dober nakup. Ko najdete motocikel, ki vam ustreza, si vzemite čas in si ga oglejte. Zapomnite si drobne detajle z ogleda, pozorni bodite na urejenost garaže, dvorišča, prepišite podatke s prometnega dovoljenja in preverite situacijo glede preteklih lastništev, plačanega DMV-ja in drugih zadev, ki jih omogočajo javno dostopni vpogledi v evidence motornih vozil. Igrajte se detektive, poiščite lastnika na kakšnem družabnem omrežju ali motorističnem forumu. Presenečeni boste, kako naivno nekateri z vsem svetom delijo svoja doživetja z motociklom. Padci, okvare, zažiganja gum, navijanja v prazno, informacije o cenah in tudi o aktualnih napakah, vse to nekateri ovekovečijo, vam pa močno olajšajo odločitev. Skratka, ni pomembno samo to, kaj kupite, ampak tudi to, od koga kupite.
Motomagazinov izbor rabljenega motocikla
Power naked
Aprilia Touno/R
Slečen motocikel, ki se brez težav dokaže tudi na dirkališču. Dvovaljnik je preizkušen in zanesljiv, predvsem pa dovolj živahen, da nikoli ne razočara. Komponente (sploh v različici Factory) so bile svoje čase vrh ponudbe in še danes marsikateri novejši motocikel nima tako dobrih. Odlično alternativo ponuja Suzuki B-King.
Cena rabljenega: pribl. 5.500 €
Potovalnik
BMW R1200RT
Ultimativni potovalnik ponuja vse potrebno udobje in opremo, s snetimi potovalnimi kovčki pa je lahko tudi prekleto hiter motocikel. Vozne lastnosti, ergonomija in zavore še danes spadajo v sam vrh tudi v primerjavi z novejšimi motocikli. Alternativa: BMW K1300GT, Moto Guzzi Norge, Yamaha FJR 1300, Kawasaki 1400 GTR.
Cena rabljenega: pribl. 8.000 €
Športnik
DUCATI 916/996/998
Ne vemo, zakaj, ampak ob tem motociklu se preprosto cedijo sline. Letos bo minilo 20 let od predstavitve, zato seveda ni najboljši izbor za udejstvovanje na dirkah, ima pa tisto nekaj. Nas prav nič ne briga, ali je skoraj vsak novejši japonec hitrejši. Alternativa: vsak približno enako močan športni motocikel.
Cena rabljenega: od pribl. 5.000 €
Enduro
BMW R1200GS
Nikakor to ni edini dober enduro motocikel, a pod črto je vedno za odtenek boljši od najboljših. Veliko število prodanih primerkov tudi pri nas zagotavlja bogato ponudbo na trgu rabljenih. Dobro ohranja vrednost. Alternativa: KTM 990 Adventure, Triumph Tiger, Moto Guzzi Stelvio, Honda Varadero.
Cena rabljenega: pribl. 8.000 €
Skuter
Piaggio Beverly
Naj bo skuter le skuter. Obstajajo tudi zmogljivejši in boljši skuterji, a se že nekoliko preveč spogledujejo z motocikli. Konkurence je veliko in je tudi zelo močna in povsem primerljiva, a ker je najbolj izviren, si zasluži mesto v naši garaži. Alternativa: Honda SH300i, Yamaha X-Max ...
Cena rabljenega: od pribl. 1.700 €
Naked
Yamaha FZ6
To je eden najbolj priljubljenih razredov motociklizma, zato je tudi izbira ogromna. S čimerkoli, kar je prišlo iz Japonske, ne boste imeli večjih težav. Od evropskih proizvajalcev tu silita v ospredje Ducatijev Monster in Triumphov Street ali Speed Triple. Odličen je tudi BMW R 1150 R, a na koncu smo se odločili za Yamaho FZ6, ki ponuja ogromno za smešno majhno ceno.
Cena rabljenega: od pribl. 2.500 €
Cross
Suzuki RM450Z
Rumeni dirkalnik za blatne steze je zelo priljubljen med rekreativnimi krosisti in tudi med hitrimi aktivnimi dirkači. Je zanesljiv in poceni za vzdrževanje, predvsem pa odličen v vožnji zaradi motorja, ki vleče zvezno in zaradi svoje lahkotnosti. V bogati pondubi kros motociklov ima med vozniki prav posebno mesto.
Cena Rabljenega: od približno 2.700 €
Sport tourer
Honda CB 1300 S
Klasika na moderen način. Eden tistih japonskih motociklov, za katerega težko rečemo, da ga kupi vsak, ki ima pet minut časa. Odličen prožen motor, dobre komponente, dobre vozne lastnosti, ABS. Več res ne potrebujete. Alternativa: Yamaha FZ1, BMW R1200R, Suzuki Bandit, Triumph Sprint ST, Ducati Multistrada.
Cena rabljenega: pribl. 6.000 €
Hard enduro
KTM EXC450R
V poplavi sodobnih dvotaktnih motociklov, ki počasi a vztrajno prevzemajo vidno vlogo v svetu hard endura, je KTM-ov 450 kubični stroj odličen kompromis za tipičnega enduro voznika. Motor je močan a ne prebrutalen, ima veliko navora in je solidno vzmeten. Predvsem pa se z njim lahko lepo vozite brez brutalnih stroškov rednega vzdrževanja. Rabljen tudi dobro drži svojo ceno.
Cena rabljenega: pribl. 3.500 €
Čoper/kruzer
Yamaha Virago 250
Pred dobrim desetletjem je bil to tako priljubljen motocikel, kot je danes med avtomobili Renault Clio. Marsikdo ga je vozil kot svoj prvi motocikel, saj ni bil prezahteven. Ne zamerite nam, če se nismo odločili za kak čoper z nekajkrat večjim motorjem. Sicer bo karkoli japonskega porekla dobro oddelalo svojo nalogo, pazite le, da si vzamete takega, ki ga boste še obvaldovali (v mislih imamo težo, ne zmogljivosti).
Cena rabljenega: pribl. 2.200 €
Matjaž Tomažič
Foto: Arhiv MM