Akrapovičevih 20 let v razredu MotoGP

Pri podjetju Akrapovič letos praznujejo prav posebno obletnico: mineva namreč 20 let, odkar so vstopili v najvišji razred motociklističnega dirkanja.


 

Podjetje je bilo že v devetdesetih letih prejšnjega stoletja močno vpeto v svet dirkanja s štiritaktnimi motorji, saj je sodelovalo z ekipami v nemškem prvenstvu Pro Superbike in svetovnem prvenstvu v razredu Superbike. V slednjem so bili v sezoni 1999 poleg ene italijanske tovarniške ekipe z Akrapovičevimi izpušnimi sistemi opremljeni že vsi japonski tovarniški motocikli. Zaradi obsežnega tehničnega znanja je bil premik v razred MotoGP, potem ko so v skladu z novimi pravili FIM v prvenstvu lahko sodelovali tudi motocikli s štiritaktnimi motorji, logična odločitev.

Leta 2002 je podjetje s svojimi izpušnimi sistemi najprej opremljalo Apriliino tovarniško ekipo, pozneje v sezoni pa še Kawasakijevo. V naslednjih letih je začelo sodelovati tudi z drugimi proizvajalci, kot so Suzuki, Yamaha, KTM in Ducati, v sezoni 2022 pa so njihovi izpušni sistemi nameščeni na kar 75 % vseh dirkalnikov, vključno s prototipi štirih tovarniških ekip (Ducati Lenovo Team, Monster Energy Yamaha MotoGP, Red Bull KTM Factory Racing in Team Suzuki Ecstar).

Pri Akrapovičevem sodelovanju v razredu MotoGP gre za veliko več kot samo za sponzorstvo ali promocijo novega izdelka, saj podjetje z vsako ekipo oblikuje pravo razvojno partnerstvo. Podjetje pred novo sezono skupaj z vsako izmed tovarniških ekip razvije in pripravi nov izpušni sistem, na katerem lahko med celotno sezono opravi večje in tudi do 30 manjših sprememb. Vsak izpušni sistem v sodelovanju s tovarniško dirkaško ekipo zasnujejo izkušeni inženirji pod vodstvom Slavka Alojza Trstenjaka, vodje Akrapovičevega oddelka tekmovalne podpore.

Podjetje ima že več kot dve desetletji izkušenj z različnimi agregati za motocikle, ki tekmujejo v razredu MotoGP, od Apriliinega trivaljnika, Kawasakijevega vrstnega štirivaljnika, KTM-ovega štirivaljnika V-zasnove in Hondinega petvaljnika do današnjih agregatov. Zato se nanj obračajo različne ekipe in proizvajalci, ki želijo, da jim Akrapovičevi strokovnjaki pomagajo izboljšati motocikle z novimi rešitvami za izpušne sisteme.

Ta partnerstva žanjejo velike uspehe, med katerimi so tudi naslovi svetovnih prvakov, ki so jih osvojili Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Racing / Movistar Yamaha MotoGP) v sezonah 2012 in 2015, Joan Mir (Team Suzuki Ecstar) v sezoni 2020 in Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP) leta 2021. V sezonah 2012 in 2021 so bili dirkalniki, opremljeni z Akrapovičevimi izpušnimi sistemi, v skupni razvrstitvi najboljši v vseh treh razredih: MotoGP, Moto2 in Moto3.

Slavko Alojz Trstenjak, vodja oddelka tekmovalne podpore pri podjetju Akrapovič::
 
»V dvajsetih letih, odkar smo prisotni v MotoGP, se je pri razvoju in proizvodnji naših izpušnih sistemov veliko spremenilo. Začeli smo uporabljati nove rešitve in tehnike, z leti pa so naše izkušnje postale vse bogatejše. Stalno usposabljamo svoje inženirje ter nameščamo in razvijamo novo opremo, kot je recimo lastna livarna titana, v kateri izdelujemo zelo kompleksne dele. Začeli smo uporabljati še naprednejše materiale, saj tudi izpušni sistemi postajajo čedalje bolj zahtevni in se spreminjajo v aktivne sisteme z vgrajenimi ventili, ki uravnavajo učinek zaviranja z motorjem.
 
Izpušni sistemi za motocikle razreda MotoGP so z razvojem postali manjši in lažji. Na začetku smo imeli načrte izpušnih sistemov na polah papirja in jih nato skonstruirali na motociklu, zdaj pa vse načrtujemo in oblikujemo na računalniku, pri čemer je končni izdelek zasnovan v 3D-okolju, stik z dejanskim motociklom pa se nato zgodi v fazi izdelave prototipov, ko izdelke testiramo in poskrbimo, da ustrezajo vsem specifikacijam.

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere