Ali japonski custom napoveduje prihod novih BMW-jev?

Vse glasnejše so govorice, da naj bi pri BMW-ju ravijali nov bokserski motor.

10. 12. 2018

Bavarci že nekaj let zaporedoma beležijo rast proizvodnje in prodaje svojih motociklov, zasluge za to pa gredo gotovo tudi temu, da svojo ponudbo vsako leto lepo izpopolnjujejo. Trenutno pokrivajo skoraj vse segmente motociklizma, izjema so le serijski custom motocikli.

Očitno je ravno ta primanjkljaj razlog, da je BMW aktivno podprl izdelavo custom motocikla, to pa zaupal japonskim specialistom iz Jokohame. Prve fotografije izdelka, na katerega sta svoj podpis privarila Yuichi Yoshizawa in Yoshikazu Ueda garaže Custom Works Zon, so tiste, ki so jim tovrstni motocikli všeč, navdušile. 

A poznavalci situacije pri BMW-ju menijo, da se bistvo japonsko-nemške kreacije skriva v bokserskem motorju, ki bi lahko bil tudi prvi uradni namig, da se pripravlja nov, menda 1,8-litrski bokser. Karakteristike tega motorja naj bi bile objavljene naknadno, iz oznake na zadku motocikla pa gre sklepati o prostornini motorja. Kot je razvidno s fotografij, gre za zračno-oljno hlajeni motor, s staro različico odmičnih gredi, nameščenimi v bloku motorja (na to kažejo kromirana vodila ventilov). Če bi tak motor dočakal serijsko proizvodnjo, bi bil to nedvomno znak, da BMW po tem, ko je osvojil skoraj vse segmente, načrtuje tudi napad na Harley-Davidson in Indian.

Če nekoliko pobrskamo po spominih, se nas večina spomni zadnjega modela, s katerim je BMW nastopal v razredu custom cruiser motociklov. Gre seveda za model R1200 C, ki se je proslavil tudi z nastopom v filmu slavnega tajnega agenta 007, vratolomne vožnje iz filma pa so za Piercea Brosnana opravili kaskaderji. Za našo revijo se je z njim zapeljal naš Primož Jurman.