Končno so ga tudi uradno predstavili. Aprilio Tuono 660 so v Noealu najavili že lansko leto in zdaj je končno pripravljen, da zapelje med kupce.
Mislim, narediti nekaj tako na prvi pogled prepričljivega in vabljivega lahko uspe samo Apriliji. Najbolj oblečen naked v svojem razredu smo sicer že videli na predlanskem salonu v Milanu. Sicer je šlo za izredno dobro izdelan predprodukcijski prototip, ob katerem je marsikdo obnemel. No, serijski Tuono 660 pa je, če vprašate mene, še bolj neverjeten.
Aprilia Tuono je vsekakor motocikel, ki si brez dvoma zasluži nositi ime večjega 1.100-kubičnega brata. Tehnično je identičen modelu RS 660, skupaj z njim pa predstavlja vrhunec dizajnerske in tehnične ponudbe v srednji kategoriji.
Če začnemo na začetku, torej pri videzu, bi za Tuono 660 komaj lahko rekli da je slečen motocikel, saj je pravzaprav skoraj v celoti odet v prečudovit oklep v katerega so integrirana tudi krilca. Manjka le velika maska, oziroma točneje, velik aerodinamični vizir. Tuona boste seveda prepoznali tudi po visokem in ravnem krmilu, pač v slogu streetfighterjev.
Z vidika tehnike je Tuono 660 enak športnemu RS-u, vseeno pa so nekoliko pridušili motor. Ta ima v primerjavi z RS-om pet 'konjev' manj (95 'konjev'), vseeno pa lahko pričakujemo nekoliko bolj strmo in ravno krivuljo navora. V primerjavi z RS-om je krajša tudi šesta prestava, kar pomeni, da bo končna hitrost nekoliko manjša, bo pa Tuono 660 zato zagotovo bolj živahen. Vžig je seveda asimetričen (270 stopinj), zaradi česar bo značaj sicer vrstnega dvovaljnika bolj podoben tistim z V-konfiguracijo.
Četudi po tehničnih specifikacijah motorja Tuono po moči in navoru bistveno ne odstopa od razrednega vrha, pa je na področju komponent in opreme zgodba povsem drugačna. Za vzmetenje so poskrbeli pri Kayabi, na zavorni sistem se je podpisal Brembo, serijsko pa bo Tuono opremljen s hišnim paketom APRC, ki vsebuje pametni ABS, kontrolo zdrsa, kontrolo dviga prednjega kolesa, nadzor zaviranja z motorjem in tempomat. Motorna elektronika ponuja 5 nastavitev, od katerih sta dve namenjeni uporabi na stezi. Jasno je, da bo barvni TFT zaslon in preko njega tudi celoten motocikel, mogoče povezati s pametnimi napravami. Na voljo bo tudi s homologacijo A2.
S pričakovano ceno okrog 11 tisočakov bo RS od svojih neposrednih tekmecev dramatično dražji, a ta malenkost ne bi smela motiti tistih, ki prisegajo na dizajn, tehniko, zgodovino in športni pedigre. e
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji