Bavarci so na letošnji milanski sejem pripeljali štiri novosti, ki so jih med prvimi predstavili že danes dopoldan.
Po desetih letih čisto nova F 750 GS in F 850 GS
Deset let po vzpostavitvi linije GS znotraj družine F, v kateri najdemo bolj avanturistično naravnane motorje BMW, predstavlja dva nova motocikla. Oba sta v celoti na novo zasnovana, k temu pa jasno pripade popolnoma nov pogonski agregat. Ta ima prostornino 853 kubičnih centimetrov, pri čemer v modelu F 750 GS razvije 77 ‘konjev’, pri večjem F 850 GS pa še nekoliko več in doseže 95 ‘konjskih’ moči.
Oba motorja sta že v osnovi opremljena z dvema voznima programa, Road in Rain, k temu pa je mogoče ob doplačilu dodati še programe Dynamic, Enduro in Enduro Pro – zadnji je na voljo le pri modelu F850GS. Na bogatem spisku dodatne opreme pa je še kopica druge opreme, ki skrbi za udobje in varnost motorista. Denimo novi žaromet, ki sveti v LED-tehniki, in sistem povezljivosti, ki vključuje sistem e-call za pomoč v primeru prometne nesreče. Ta bo pri nas začel delovati po letu 2019.
Za manjšega F 750 GS bo treba odšteti vsaj 9.700 evrov, večji F 850 GS pa bo občutno dražji, cene se bodo začele pri 12.200 evrih.
Z modelom C 400 X BMW vstopa v razred srednje velikih skuterjev
Novi član družine C, ki jo je leta 2011 začel njegov večji brat C 600, pomeni nadaljevanje BMW-jeve širitve ponudbe v razred premijskih skuterjev. Opremljen je z enovaljnim 350 kubičnim motorjem, ki proizvede 34 ‘konjskih moči' oziroma 25 kilovatov, pogon na zadnje kolo pa je speljan prek brezstopenjskega avtomatskega menjalnika CVT.
Čeprav gre za najmanjšega člana v ponudbi BMW-jevih skuterjev, pa to še ne pomeni, da zaostaja za drugimi skuterji nemškega proizvajalca – ali konkurenco. Na voljo bo namreč bogat spisek dodatne opreme, od 6,5-palčnega večopravilnega barvnega zaslona, prek katerega bo voznik lahko upravljal glasbo in telefonske klice, do serijskega sistema ABS in doplačljivega sistema ASC za nadzor stabilnosti. Uporabnost pa mu bo brez dvoma povečal še nov sistem dveh integriranih odlagalnih prostorov Flexcase.
K 1600 Grand America nadaljuje tradicijo 6-valjnikov
Novi Grand America temelji na modeli K 1600 B, tako pri izbiri pogonskega agregata kot pri samem ogrodju, a se od njega razlikuje po precej bolj elegantni bočni liniji. Kot nakazuje ime, pa svojo obliko povzema po klasičnih ameriških motociklih. Najbolj prepoznavni elementi so zato tretja zavorna luč na zgornjem kovčku, medtem ko luči, ki so vgrajene na oba stranska kovčka, hkrati opravljajo vlogo zadnjih luči in smernikov. Pika na i je posebna dvobarvna zunanjost v kombinaciji kovinsko črne in kovinsko rumene barve.
Del standardne opreme motorja bo dinamično elektronsko vzmetenje, vzvratna prestava, ogrevan sedež in krmilo, ob doplačilu pa si bodo kupci lahko med drugim omislili še sistem e-call (rezerviran za evropski trg) in sistem za pomoč pri prestavljanju, če omenimo le najpomembnejše. Za pogon bo, kot rečeno, skrbel 6-valjni motor z močjo 118 kilovatov, največja hitrost pa bo elektronsko omejena na 162 kilometrov na uro. Cena motorja se bo gibala med 27.000 in 28.000 evri.
Jure Šujica
Foto: Matevž Hribar, BMW