BMW Birdcage po navdihu rekorderja

17. 4. 2019 | Jure Šujica
Deli

Izdelava koncepta je od ideje do izvedbe trajala pol leta, ob razkritju pa je BMW pojasnil njegov pravi pomen.

Pred dnevi nam je na uho prišlo, da BMW ustvarja še enega v seriji unikatnih motociklov. No, bolje rečeno, naročil je njegovo izdelavo, o kateri pa so srečneži v ameriški delavnici Revival Cycles po nekajtedenskem delu v tajnosti lahko spregovorili šele pretekli teden. Z uradnimi fotografijami novinca pa je novico o drugem unikatu zdaj potrdil proizvajalec motociklov iz Münchna, ki je razkril nekaj podrobnosti o projektu.

Motocikel po imenu 'Revival Birdcage' (ob pogledu na kreacijo ni težko ugotoviti, od kod ime) je svojevrsten poklon legendarnemu motociklu izpred slabega stoletja, s katerim je Ernst Hennes leta 1929 postavil svetovni hitrostni rekord na motociklu. Hitrost, ki jo je dosegel na 750-kubičnem, s kompresorjem podprtim BMW-jevim motociklom, je znašala 216,6 kilometra na uro. Zadnji rekord je Hennes sicer postavil leta 1937 s 500-kubičnim motociklom. Takrat je dosegel hitrost 279,5 kilometra na uro, rekord pa je zdržal polnih 14 let.

Novinec se torej zgleduje po prvem izmed obeh omenjenih motociklov, a njegovo idejo prinaša na nov nivo. Kletka, ki predstavlja njegovo ohišje, je namreč izdelana iz titana in poveznjena prek 1,8-litrskega agregata. »Prvič smo se lotili izdelave ogrodja iz titana in že samo ta proces je bil za nas velik izziv. Ne glede na to pa je okvir zelo dobro sestavljen skupaj, zato smo s končnim rezultatom zelo zadovoljni, saj je skoraj v celoti prosojen. Pozornost smo namreč želeli preusmeriti v agregat, in to smo naposled z edinstvenim dizajnom tudi dosegli,« je dejal Alan Stulberg, vodja delavnice Revival Cycles. Pri tem je treba omeniti tudi to, da je večina preostalih komponent motocikla, od ročic krmila do ročice menjalnika, stopalk za noge, sedež in delov vzmetenja, po naročilu izdelanih iz ogljikovih vlaken.

Serijska proizvodnja prihodnje leto

S končnim izdelkom pa niso zadovoljni le v ameriški delavnici, temveč tudi pri BMW-ju. »Občudujemo delo, ki so ga opravili v delavnici Revival; ta se je razvila v eno izmed najbolj prepoznavnih na ameriški sceni predelovalcev motociklov,« je dejal Resch, podpredsednik prodajnega in marketinškega oddelka pri podjetju BMW Motorrad.

Končno pa so pri BMW-ju potrdili tudi ugibanja, da gre tako pri Revival Birdcageu kakor pri decembra predstavljenem konceptu Departed japonske delavnice Custom Works Zone za napoved nove serije potovalnih motociklov. Ta bo namreč osnovana na velikem 1,8-litrskem bokserskem agregatu, ki je svoj prostor našel v obeh konceptih, omenjena serija potovalnih ali 'cruiser' dvokolesnikov – ki bo sicer temeljila na prvi polovici letošnjega leta predstavljenem BMW-jevem konceptu – pa bo predstavljena prihodnje leto.

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?