Ste vedeli, da približno polovico vseh prodanih BMW-jevih motociklov predstavljajo modeli z bokserskim motorjem?
Vsestanski GS, prestižni RT, športni RS in četica modelov iz serije RNineT so torej veter v bavarska jadra, zato tam veliko pozornosti posvečaju tudi razvoju in napredku na področju bokserske tehnologije.
Z uvedbo vodnega hlajenja pri modelih RT, GS in RS je postalo jasno, da pri tej konfiguraciji motorja inženirji še zdaleč niso izkoristili vseh možnosti in porabili vseh rezerv, ki jih omogočajo sodobne in napredne, vendar tudi zahtevne in drage tehnologije.
Nemški mediji poročajo, da naj bi bokserski dvovaljnik, ki poganja serijo R, v kratkem zrasel s sedanjih 1.170 na 1.250 kubičnih centimetrov delovne prostornine, dobil pa naj bi tudi sistem variabilnega krmiljenja ventilov.
Trenutno pri BMW-ju še vedno skrbno skrivajo podatke o pričakovanjih tokratne dodelave bokserskea motorja, vendar lahko računamo na konkreten prirastek moči in navora. Motor bi lahko razvil med 20 in 30 konjskih moči več, s tem pa bi se tudi bokserski BMW z vidika zmogljivosti povzpel proti vrhu razreda, kjer trenutno kraljujejo modeli kot so S1000XR, Multistrada, 1290 Adventure in drugi.
Matjaž Tomažič
foto: BMW
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"