Leto 1978 je življenjepis bavarskega moto oddelka zaznamovalo dvakrat. Z legendarnim motociklom in začetkom proizvodnje lastne varnostne motoristične opreme.
V letu 1978 so bili predstavljeni model K100 in njegove izpeljanke. Motocikel se je pozneje v zgodovino zapisal zaradi vrstnega štirivaljnika, ki so ga v tovarni prevrnili v levo tako, da je skoraj ležal. Dodali so mu nekaj za tiste čase zelo napredne elektronike. Motocikel je imel elektronski vbrizg goriva, digitalni prikazovalnik izbrane prestave ter v nekaterih različicah (RT/RS) veliko opreme, za katero večina motoristov v tistih časih sploh ni vedela. Za več varnosti je imel tudi omejevalnik moči zadnje zavore. Čeprav so takrat Japonci ponujali močnejše stroje, je BMW K100 hitro postal zelo ugleden in zaželen motocikel. Vzdolžno postavljen motor je moč na zadnje kolo prenašal prek kardana, ki je za to potreboval le en 90-stopinjski zglob. Za primerjavo: japonski motocikli, ki so imeli vrstne štirivaljnike postavljene prečno, so za enako nalogo potrebovali dva takšna zgloba, posledično pa se je lep del sicer številčnejše konjenice izgubil v prenosih. Ugleden pa je bil seveda tudi zato, ker je bil zelo drag.
Eden od razlogov, da se je BMW lotil izdelave vrstnega štirivaljnika, pa je tičal tudi v tem, da so bile tehnične možnosti takrat skoraj 60-letnega bokserskega motorja, ki je v tehnološkem smislu izhajal iz časov, ko so Nemci napadli Poljsko, v veliki meri izkoriščene do skrajnosti. Motoristov to ni dosti zanimalo, kljub ekološkim zahtevam so zahtevali močnejše motorje. Na prvih prototipnih motociklih, ko lasten štirivaljnik še ni bil izdelan, pa so bili vgrajeni štirivaljni motorji iz Peugeota 104. No, zdaj veste, da si je BMW nekaj mehanike pri Francozih (Peugeot) izposodil že veliko prej, preden je na trg pripeljala avtomobilska serija 2 Active/Gran Tourer (oziroma še prej prenovljeni Mini) s pogonom na prednji kolesni par.
V letu 1978 pa je BMW postal prvi proizvajalec motociklov, ki je poleg motociklov in dodatne opreme ponudil lastno linijo oblačil in zaščitne opreme za motorista. Skozi leta so patentirali številne zamisli, od katerih so jih večino tudi udejanjili. Izdelali so na primer čelado s snemljivim sprednjim delom, ki je v bistvu nekakšna predhodnica današnjih preklopnih čelad, s tem pa se je zgodba o uspehu pravzaprav tudi začela. Vseskozi so stremeli k varnosti in trpežnosti svoje opreme, z leti pa tudi na tem področju dosegli najvišje standarde kakovosti, vzdržljivosti, varnosti in seveda trajnosti. BMW je na tem področju razvil številne inovacije, ki so bile pravzaprav posledica tega, da posebnih standardov glede varnosti takrat ni bilo.
Ob okrogli obletnici bodo pripravili posebno linijo oblačil in opreme. Nekateri kosi iz te kolekcije bodo izdelani v omejenem številu, grafična podoba pa bo posnemala tiste izpred štirih desetletij. Če ste ljubitelj nostalgije, potem bo vsaj kakšen kos iz te kolekcije, ki bo v salone prišla postopoma, obvezen del vaše garderobe.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del