BMW-jev veliki vpoklic - pregledati in popraviti je potrebno na stostisoče ključnih elementov

BMW-jev veliki vpoklic - pregledati in popraviti je potrebno na stostisoče ključnih elementov (foto: saša kapetanovič)
saša kapetanovič

Z namenom, da bi njihovi motocikli pridobili na področju trajnosti in zanesljivosti, so se pri BMW-ju odločili na servis povabiti kar 440.000 motociklov. Gre za modele R 1200/1250 GS/GSA in R 1200/1250 RT, ki so bili izdelani od leta 2013 naprej.

Servisno kampanjo bo BMW najverjetneje v veliki meri izvedel v okviru rednih servisov, seveda pa se lahko lastniki, ki jih skrbi, da bi utegnilo iti kaj narobe, na servis naročijo tudi sami.

Napotek, ki so ga dobili serviserji predvideva nakdandno vgradnjo drenaže v zadnjo nihajko in kontrolo kardanskega sklopa. V posameznih primerih so pri BMW-ju namreč zaznali poškodbe kardanskega sklopa, kar seveda vpliva na funkcionalnost pogona. Vzroki za nastanek teh poškodb so učinki korozije, v veliki meri pa so odvisni od števila prevoženih kilometrov, klimatskih pogojev in seveda tudi načina uporabe motocikla.

Serviserji bodo morali tako nabaviti posebno napravo za kontrolo pri kateri se bo namesto zadnjega kolesa montirala posebna merilna plošča, ki bo izmerila obremnitve kardana pri določenih vrtljajih in glede na hod zadnje nihajke. V kolikor rezultati meritev ne bodo odstopali od definiranih vrednosti se bo kardanski sklop smatral kot izpraven. V primerih, ko bodo anomalije ugotovljene pa bo potrebno kardanski sklop pregledati nekoliko bolj detajlno, pod lupo pa se bodo znašli kardan s stirimi valjastimi ležaji ter zobnik pogona zadnje osovine.

V okviru te velike servisne akcije pa se bo na kardanskem tunelu v vsakem primeru vgradila tudi drenaža oziroma zvrtala odprtina za odzračevanje. V njo se bo vgradilo poseben gumijast ventil, ki bo preprečeval, da bi  iz kardanskega sklopa puščala mast, hkrati pa bo omogočal zraku in predvsem vlagi (vodi), da bo izparel oziroma odtekel iz kardanskega tunela.

Kot gre razbrati iz različnih poročil o omenjeni napaki, so pod posebnim udarom predvsem GS-i z veliko prevoženimi kilometri. Pri teh motociklih je zaradi večjega hoda vzmetenja večji tudi kot zgloba med kardanom in zobnikom zadnje osovine, posledično pa je ta izpostavljen večjim obremenitvam. V nabor motociklov, ki bodo deležni vabila na servis so vključeni vsi omenjeni modeli izdelani od leta 2013 do oktobra 2021. Modeli izdelani po oktobru 2021 pa imajo to drenažo že vgrajeno serijsko. Vsa morebitna popravila in izvedba vpoklica bo za lastnike BMW-jev seveda brezplačna.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja