BMW Motorrad je razvil sistem za zaviranje v sili, ki bi moral kmalu debitirati na prihajajočem R1300 GS.
Sistem za zaviranje v sili oziroma 'Front Collision Warning System' se pri avtomobilih, tovornjakih in avtobusih uporablja že nekaj let, zdaj pa se končno seli tudi na motocikle.
'Dodatno oko', ki bo poleg voznika še dodatno skrbelo za varnost motorista in sopotnika, bo seveda delovalo s pomočjo vgrajenega sprednjega radarja, ki bo z nadzorom dogajanja pred motociklom s pomočjo elektronike znal ugotoviti ali je voznik opazil potencialno nevarno prometno situacijo pred seboj.
BMW-jev sistem bo aktiven pri hitrostih med 30 in 160 kilometrov na uro in se bo od avtomobilskih sistemov razlikoval v načinu delovanja. Poleg vizualne oznake na zaslonu pred voznikom bo v primeru zaznave nevarnosti zavorni sistem v hitrem dvojnem zaporedju nežno vklopil zavorni sistem, ter tako voznika opozoril na nevarnost, na zaslonu pa se bo prikazala majhna opozorilna ikona.
V kolikor voznik ne bo odreagiral na opozorilo bo v naslednji fazi delovanja motocikel pričel samodejno nežno zavirati, opozorilna ikona pa se bo izrisala čez celoten zaslon. V tej fazi bo v zavornem sistemu tudi dovolj tlaka, da bo v primeru zaviranja v sili le to še učinkovitejše. V primeru, da se bo voznik odločil odreagirati drugače, pa bo ob dodajanju plina sistem s samodejnim protokolom zaviranja v hipu prenehal.
Sistem za zaviranje v sili bo mogoče tudi v celoti izklopiti, sistem pa bo ostal izklopljen tudi ob ponovnem zagonu motocikla.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del