BMW z R nineT /5 obeležuje 50. obletnico prelomnega modela

5. 7. 2019 | Jure Šujica
Deli

Hkrati pa pri BMW-ju praznujejo še 50 let selitve proizvodnje motociklov v berlinski predel Spandau.

Pisalo se je leto 1969 in BMW se je začel zavedati pomena avtomobilov za svoj razvoj. Z drugo svetovno vojno je namreč sledila zaustavitev proizvodnje avtomobilov, a so jo nato obudili in vztrajno večali, vse do te mere, da je izpodrinila proizvodnjo motociklov. A z njihovo proizvodnjo vseeno ni bilo konec. 400 delavcev se je preselilo v Berlin in pričelo s proizvodnjo povsem nove serije motociklov; med njimi je bil tudi /5 in prav slednjemu se klanja nova pridobitev v BMW-jevi floti.

Podobnost s predhodnikom je očitna že na prvi pogled. Klasična platišča z žičnatimi naperami, gumijasta zaščita rezervoarja za gorivo, enojen sedež in ovalna ogledala je tako le nekaj podrobnosti, ki povezujejo novinca z izvirnokom. Ob tem je, kot se za tak motocikel spodobi, moč opaziti tudi obilico kroma in na drugi strani le malo plastike. Za pogon bo sicer skrbel 1.170 kubičnih centimetrov zračno hlajen dvovaljnik z močjo 110 'konjev' oziroma 81 kilovatov, od koder bo vodil par izpušnih cevi, ki se bo nato združil v zadnji lonec, nameščen na levo stran motocikla.

Seveda pa bo motocikel opremljen tudi z vso potrebno tehniko za varno vožnjo. Na sperdnjem delu bo tako za zaviranje skrbel par zavrnih kolutov premera 320 milimetrov, motocikel pa bo že serijsko opremljen s sistemoma ABS in ASC za stabilnost, omisliti pa si bo moč tudi ogrevane ročice krmila. In če bo slučajno kak dvom, o katerem motociklu je pravzaprav govora, bodo dvomi izginili ob pogledu na posodo za gorivo. Tam bo namreč nameščena velika svetleča značka z napisom '1969-2019 50 Jahre /5'.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol